Φίλοι Προαστιακού Σιδηροδρόμου Πάτρας: Ζητούν άμεσα τρένο… κι όπως να ‘ναι

    Ημερομηνία:

    Mavropoulis

    Σε ανακοίνωση τους οι Φίλοι Προαστιακού Σιδηροδρόμου Πάτρας και η Ένωση πολιτών που δημοσιοποιεί η Κοινο-Τοπία, αναφέρουν ότι η μελέτη κόστους οφέλους κρίνει τη διευρυμένη υπογειοποίηση για το τρένο. Πιο συγκεκριμένα όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση, «κάθε θητεία ενός νέου Υπουργού συνοδεύεται από εξαγγελίες και μεγαλόπνοα σχέδια ανεξαρτήτως μεγέθους θέτοντας χρονικό ορίζοντα αποπεράτωσης αυτών. Πόσες φορές δεν έχουμε ακούσει ότι το τάδε έργο θα έχει ολοκληρωθεί τότε. Μόνο που το τότε περνάει, ξαναπερνάει και καταλήγει να κουράζει ενώ κάποια στιγμή θεωρητικά υλοποιείται είτε σωστό είτε αρκετές φορές με προβλήματα. Να υπενθυμίσουμε κάποια τέτοια έργα. Η επέκταση του μετρό προς Πειραιά που θα έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί το 2019 θα παραδοθεί το 2022.

    Η υπογειοποίηση της σιδηροδρομικής γραμμής (τετραπλός διάδρομος) από τις Τρεις Γέφυρες έως το Σταθμό Αθηνών μήκους περίπου 2χλμ έχει ξεκινήσει από το 2019 ενώ έχει ολοκληρωθεί μόλις το 5% και θα παραδοθεί ο ένας από τους δύο διπλούς διαδρόμους το 2023. Τα έργα του μετρό της Θεσσαλονίκης ξεκίνησαν το 2007 και αναμένονται να ολοκληρωθούν το 2024.

    Η νέα γραμμή για τη σύνδεση του Πειραιά με την Πάτρα και το Νέο Λιμάνι θα έπρεπε να παραδοθεί το 2023 ενώ με τα νέα δεδομένα μετατίθεται για το μακρινό 2028 εφόσον τα έργα ξεκινήσουν το 2022. Η ολοκλήρωση όλων των έργων γίνονται με μεγάλες καθυστερήσεις και με επιπλέον χρηματοδότηση από την αρχική πρόβλεψη όπως η επέκταση του μετρό στον Πειραιά και η κατασκευή του μετρό στη Θεσσαλονίκη.

    Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κ. Καραμανλής στο πρόσφατο Regional Growth Conference, (Περιφερειακό Αναπτυξιακό Συνέδριο) στην Achaia Claus, στην Πάτρα αναφέρθηκε στο μεγαλόπνοο σχέδιο του «Αχαΐκού Μετρό» του οποίου είναι εξασφαλισμένη η χρηματοδότηση παραβλέποντας ότι η ΕΕ περιμένει τη μελέτη Ανάλυση Κόστους Οφέλους ΑΚΟ (Cost Benefit Analysis, CBA). Τι σημαίνει αυτό. Στην προηγούμενη μελέτη ΑΚΟ που προέβλεπε τη μικρή υπογειοποίηση (Άγιος Διονύσιος – Νότιο Πάρκο, με μονή γραμμή) με κόστος περίπου 250 εκ. ο δείκτης ήταν λίγο πάνω από το 5 το οποίο αποτελεί το όριο για τη χρηματοδότηση ενός έργου από την ΕΕ. Τα νέα σχέδια διπλασιάζουν το κόστος κατασκευής χωρίς να υπάρχουν ολοκληρωμένες μελέτες ενώ είναι σίγουρο ότι θα υπάρξει και σε αυτή την περίπτωση υπέρβαση του αρχικού κόστους.

    Η ΕΕ μπορεί να έχει την πρόθεση υλοποίησης ωστόσο περιμένει τη νέα ΑΚΟ, η οποία όπως είπαμε, πρέπει να είναι πάνω από το 5 ειδάλλως θα πρέπει να υπάρξουν αλλαγές. Άρα πως είναι λοιπόν εξασφαλισμένο το έργο; Σε περίπτωση που η ΑΚΟ δεν πιάσει αυτόν το δείκτη είμαστε έτοιμοι να δεχτούμε αλλαγές και αντιπροτάσεις ώστε το έργο να είναι βιώσιμο;

    Και ένα άλλο σημείο. Η ΑΚΟ είχε ανακοινωθεί από πέρυσι στο ίδιο συνέδριο. Είχε παρουσιασθεί και το σχετικό video. Επί ένα χρόνο υποστηρίζουν ότι γίνεται αυτή η μελέτη. Σε ποιο στάδιο είναι σήμερα; Σαν ενεργοί πολίτες ζητάμε ενημέρωση από το υπουργείο. Επίσης το πολιτικό προσωπικό και οι θεσμικοί φορείς της περιοχής οφείλουν να ζητήσουν λεπτομερή ενημέρωση για την εξέλιξη του έργου της μελέτης ΑΚΟ.

    Φίλοι Προαστιακού Σιδηροδρόμου Πάτρας: Ζητούν άμεσα τρένο... κι όπως να 'ναι
    Φίλοι Προαστιακού Σιδηροδρόμου Πάτρας: Ζητούν άμεσα τρένο... κι όπως να 'ναι
    Φίλοι Προαστιακού Σιδηροδρόμου Πάτρας: Ζητούν άμεσα τρένο... κι όπως να 'ναι
    GYMALL

    Κοινοποίηση:

    Τελευταία Νέα

    Κοινοποίηση:

    Περισσότερα Άρθρα
    Σχετικα

    Απολογείται Πατρινός γιατρός! Τον κατηγόρησε η πρώην σύζυγός του για ασέλγεια στο βρέφος τους – ΤΙ ΔΕΙΧΝΕΙ ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ

    Στα τέλη Μαΐου αναμένεται η απολογία του παιδίατρου από...

    Σχολεία: Έρχονται αλλαγές στα κυλικεία – Το 40% των εντεκάχρονων μαθητών είναι υπέρβαροι ή παχύσαρκοι

    Με δεδομένο, τα υψηλά επίπεδα παιδικής παχυσαρκίας, στην Ελλάδα, η Εθνική Επιτροπή Διατροφής,...

    Ανδρέας Παναγιωτόπουλος: «Ο Οδοντωτός πρέπει να ξαναλειτουργήσει άμεσα και με ασφάλεια»

    Στη δεύτερη συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο Διακοφτό Αχαΐας για την...