Ο Καλλέργης για την Πάτρα – Σκέψεις και προτάσεις για την πόλη που αγαπάμε και επιλέξαμε να ζήσουμε

    Ημερομηνία:

    Mavropoulis
    Πριν από κάποια χρόνια όποιος περιδιάβαινε την Πάτρα από τα μέσα προς τα τέλη Φεβρουαρίου, ή στις αρχές Μαρτίου, βρισκόταν σε μια πόλη που έσφυζε από ζωή, που τα καταστήματα ήταν γεμάτα και οι δρόμοι ήταν γεμάτοι από κόσμο που περπατούσε σε χαρούμενες παρέες. Η πόλη έμπαινε στο πνεύμα του Καρναβαλιού και ετοιμαζόταν για τη μεγάλη γιορτή του κεφιού και της χαράς που συνάμα ήταν και η «βαριά βιομηχανία της πόλης». Το πνεύμα της αισιοδοξίας ήταν ήδη διάχυτο παντού αφού… μόλις είχε σβήσει ο διάκοσμος των εορτών των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς.
    Φέτος λίγες ημέρες πριν την τελευταία Κυριακή του Καρναβαλιού πιανόταν η καρδιά του κάθε Πατρινού που πονάει την πόλη του. Κάποιοι λίγοι μπάστακες, σκορπισμένοι που απέπνεαν μιζέρια και εγκατάλειψη, το τραγούδι του Τσε Γκεβάρα στα μεγάφωνα της πόλης και λίγοι περαστικοί μπροστά από άδεια εμπορικά καταστήματα, ή σε μισοάδεια καταστήματα εστίασης. Αυτό την ώρα που οι κάποτε ανταγωνίστριες της βασίλισσας Πάτρας, η Βενετία της Ιταλίας, η Νίκαια της Γαλλίας και άλλες, έψαξαν και βρήκαν εναλλακτικούς τρόπους να κρατήσουν ζωντανή και την παράδοση και την τουριστική κίνηση. Και βέβαια το τελευταίο τριήμερο δυστυχώς επιβεβαιώθηκαν οι χειρότερες προβλέψεις. Διότι μπορεί κάποια καταστήματα στο κέντρο της Πάτρας να είχαν κίνηση (και κάποια άλλα που διοργάνωσαν εκδηλώσεις γνωστές κυρίως σε Πατρινούς με αξιοπρεπείς συνθήκες διασκέδασης) αλλά αυτό σε καμία περίπτωση δεν αντανακλούσε ούτε κατ΄ελάχιστον τις παλιές δόξες της πόλης.

     

    Το λιμάνι δεν έχει το απαιτούμενο βάθος, τα εργατικά είναι υψηλά, και οι επιχειρήσεις φυσικά δεν είναι φιλανθρωπικές επιχειρήσεις. Επειδή αυτό το αντιλαμβάνονται σε άλλα σημεία της χώρας, έχουν αρχίσει να πλειοδοτούν σε κίνητρα για να προσελκύσουν τους επιχειρηματίες. Και όπως φαίνεται, αυτό δεν το κάνουν χωρίς ανταπόκριση. Βέβαια εκεί φροντίζουν πρώτα να δημιουργηθούν οι υποδομές και στη συνέχεια, ασκούν τις κατάλληλες πιέσεις όπου χρειάζεται. Στην Πάτρα τα πάντα κινούνται (όσα κινούνται) λόγω κεκτημένης ταχύτητας. Και κάποια στιγμή –όπως έχουμε μάθει από τη φυσική- η αδράνεια σταματάει να λειτουργεί. Ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα της πόλης είναι ότι τείνει να καθιερωθεί μια νοοτροπία γενικευμένης άρνησης και ωχαδερφισμού.
    Οι ανεμογεννήτριες στο Παναχαϊκό μας χαλάνε την αισθητική και στειρώνουν τα πρόβατα και τα κατσίκια… Με τέτοιες λογικές πορεύεται η πόλη. Μια πόλη ευλογημένη από το Θεό (με βουνό- θάλασσα και πλείστες άλλες δυνατότητες και ομορφιές) αλλά καταραμένη από τους ανθρώπους. Μια πόλη που δε φτιάχνει χώρους στάθμευσης αλλά καταδιώκει τους οδηγούς. Που παράγοντες της Δημοτικής Αρχής «τρολάρουν» τους οδηγούς, αντί να τους λύσουν όπως οφείλουν, το πρόβλημα της στάθμευσης. «Θαύμασα» πριν από μερικές ημέρες, αντιδήμαρχο σε τηλεοπτικό σταθμό να μιλά για τους οδηγούς της πόλης σαν να μιλά για.. κακοποιά στοιχεία. Το καθαρά ηθικό μέρος έχει διατυπωθεί πολλές φορές αλλά κάποιοι κάνουν ότι δεν το ακούν. Δεν μπορεί ο ηθικός αυτουργός της παρανομίας, ο Δήμος, (δεν έχει φροντίσει ώστε να υπάρχουν θέσεις στάθμευσης, ευθύνεται εξ’ ολοκλήρου για το κυκλοφοριακό πρόβλημα και εν μέρει για τα προβλήματα στις μαζικές μεταφορές) να καρπώνεται και οικονομικά οφέλη, από τις πράξεις ή μάλλον για την ακρίβεια από τις παραλείψεις του.
    Μια πόλη που δεν ήθελε μέχρι πρότινος τα υδροπλάνα, που δεν θέλει να δημιουργήσει μια εταιρία λαϊκής βάσης που να δρομολογήσει έστω ένα φέρυ- μπωτ. Μια πόλη που είχε επιλεγεί να είναι μια από τις πόλεις που θα μετείχε στο πρόγραμμα «έξυπνες πόλεις» και το απέρριψε για να βρει μπροστά της και πάλι τα… Τρίκαλα. Είναι και αυτές οι ιδιωτικές εταιρίες που προκαλούν δυσφορία στους… άρχοντες. Πριν λίγο καιρό διάβασα ότι σε συνεργασία με τον Δήμο Τρικκαίων και την e-trikala, η Vodafone παρουσίασε την «έξυπνη» πόλη του μέλλοντος Vodafone Giga City 5G, όπου χάρη στις υπερυψηλές ταχύτητες, τις μηδενικές καθυστερήσεις απόκρισης και την αξιοπιστία του Giga Network 5G, διανοίγονται νέες δυνατότητες για όλους. Υλοποιώντας πιλοτικά όλες τις νέες τεχνολογικές δυνατότητες, παρουσιάστηκε το πρώτο αυτοκίνητο με οδηγό εξ αποστάσεως, μέσω 5G διασύνδεσης. Ουσιαστικά έγινε πράξη ο χειρισμός ενός οχήματος από απόσταση μέσω cockpit και οθόνης, όπου σε πραγματικό χρόνο είχε την ίδια ορατότητα στην πορεία του αυτοκινήτου, όπως εάν βρισκόταν στη θέση του οδηγού. Οι «εντολές» του οδηγού μεταφέρθηκαν αυτόματα μέσω 5G, με άμεση ανταπόκριση του οχήματος. Η υλοποίηση της πιλοτικής αυτής εφαρμογής έγινε σε συνεργασία με την εταιρία Luxoft. Επίσης μέσω 5G δόθηκε η δυνατότητα τηλεχειρουργικής με τον Δρ. Κωνσταντίνο Μ. Κωνσταντινίδης, MD, PhD, FACS, Adjunct Professor of Surgery Ohio State University, Επιστημονικός Διευθυντής, Διευθυντής Γενικής, Βαριατρικής, Λαπαροσκοπικής & Ρομποτικής Χειρουργικής Κλινικής, στο Ιατρικό Κέντρο Αθηνών και στο American College of Surgeons Clinical Congress να συνδέεται μέσω δικτύου υλοποιώντας ουσιαστικά το επόμενο βήμα στη ρομποτική χειρουργική. Οι νέες τεχνολογίες θα δίνουν τη δυνατότητα στον χειρουργό να διενεργεί χειρουργικές επεμβάσεις εξ αποστάσεως, ανταποκρινόμενος σε μια έκτακτη ανάγκη ή καλύπτοντας το χρόνο μέχρι να φτάσει στο νοσοκομείο, προλαμβάνοντας έτσι την απώλεια μιας ανθρώπινης ζωής. Θέλετε ένα άλλο παράδειγμα πόλης που κοιτάζει μπροστά, από την Καρδίτσα;
    Έχετε ακούσει για την αλατιέρα… πρότυπο που δείχνει το δρόμο της επίλυσης προβλημάτων αποχιονισμού των δρόμων; Σύμφωνα με έγκυρο site που ασχολείται την αυτοκίνηση «σε απόλυτη… ετοιμότητα είναι η αλατιέρα πρότυπο της Καρδίτσας. Πρωτοεμφανίστηκε στο μεγάλο χιονιά το 2018 και -μάθαμε- ότι ήταν απόλυτα αποτελεσματική». Βέβαια το πρόβλημα είναι πολυσύνθετο και έχει να κάνει και με το γεγονός ότι η πόλη αδυνατεί να ακουστεί και στο υδροκέφαλο κράτος των Αθηνών. Αυτό που αντιλαμβάνεται την Ελλάδα στα όρια του Νομού Αττικής. Πριν λίγο καιρό είχα αποστείλει στον Πρωθυπουργό της χώρας μια πρόταση για την αξιοποίηση ενός κομματιού της ιστορίας της πόλης που ενώ τώρα παραμένει παραμελημένο και αναξιοποίητο, θα μπορούσε να αποτελέσει κινητήριο μοχλό ανάπτυξης και πόλο έλξης επισκεπτών. Παραθέτω ολόκληρη την επιστολή για την οποία ουδέποτε πήρα απάντηση:
    «Αξιότιμε κ. Πρωθυπουργέ, Στα πλαίσια πρωτοβουλίας για καινοτόμες ιδέες ανάπτυξης της πόλης μας και της ευρύτερης περιοχής της Αχαΐας και γνωρίζοντας καλά τι συμβαίνει στην αγορά και πως οι επιχειρήσεις, οι επαγγελματίες και οι εργαζόμενοι βιώνουν τις οικονομικές συνέπειες της κρίσης και του κορονοϊού, θα θέλαμε να σας κοινοποιήσουμε την ιδέα μας να δημιουργηθεί στην πόλη των Πατρών ένα μουσείο μηχανημάτων παλαιών φορτηγών και λοιπού μηχανολογικού εξοπλισμού, όπως παλιές μηχανές από εργοστάσια, μηχανές τρένων, βαγόνια κ.λ.π. Η Αχαΐα και η Περιφέρεια διαθέτει κάποια εναπομείναντα παλαιά μηχανήματα άνω των σαράντα ετών, όπως παλαιά φορτηγά, παλαιά βαγόνια τρένων, παλαιές μηχανές εργοστασίων οι οποίες έχουν διασωθεί και δεν έχουν κοπεί ακόμα για σίδερο, τα οποία με τις κατάλληλες εργασίες μπορούν να ανακατασκευαστούν και να εκτεθούν σε ένα μουσείο το οποίο προσδοκούμε να έχει επισκεψιμότητα από όλα τα μέρη της Ελλάδας και του Εξωτερικού. Για την υλοποίηση της σκέψης αυτής πιστεύουμε ότι θα προκύψουν νέες θέσεις εργασίας όπου θα απασχοληθούν άτομα από διάφορες ειδικότητες. Επίσης θα αποτελέσει πόλο έλξης τουριστών που διέρχονται από την Ιταλία και την Ευρωπαΐκή Δύση καθώς και άλλες χώρες του Εξωτερικού δίνοντας στην πόλη μας μια οικονομική ανάσα Σας γνωστοποιώ της ιδέα μου και περιμένω την απάντησή σας». Ίσως πιο ενδιαφέρον είναι το γεγονός ότι πρόταση αυτή που δημοσιοποιήθηκε στα τοπικά ΜΜΕ, βρήκε μεγάλη αποδοχή από πάρα πολλούς πολίτες, δεν προβλημάτισε ούτε κατ΄ελάχιστον τους ταγούς της πόλης, που προφανώς έχουν πολύ πιο σοβαρά θέματα στο μυαλό τους και καταστρώνουν αναπτυξιακά σχέδια πολύ σημαντικότερα από το παραπάνω. Μένει βέβαια να τα… δούμε και να τα ακούσουμε! Θα ήταν φυσικά παράλειψη να παραγνωρίσουμε το γεγονός ότι η πόλη έχει πληγεί και αυτή -όπως όλη η χώρα- από μια υπερδεκαετή οικονομική κρίση. Θα πρέπει όμως κάποια στιγμή να μπορέσει να χαράξει έστω και μία υποτυπώδη στρατηγική ανάπτυξης, διότι δυστυχώς ο κατήφορος μπορεί να συνεχιστεί για πολύ καιρό ακόμα. Στόχος στην παρούσα φάση θα έπρεπε να είναι μεταξύ άλλων η στήριξη της εστίασης -σε μία πόλη που έχει παράδοση στον τομέα- ώστε σταδιακά να αποτελέσει «μαγνήτη» επισκεπτών για τουλάχιστον μικρές «αποδράσεις». Αν αυτό συνδυαστεί με γαστρονομικές προτάσεις με ταυτόχρονη διασύνδεση του τουρισμού με τον αγροδιατροφικό τομέα, και τις πανέμορφες πέριξ της Πάτρας περιοχές, τόσο σε θερινούς όσο και σε χειμερινούς προορισμούς, είναι από μόνο του ένα μεσοπρόθεσμο στρατηγικό σχέδιο το οποίο θα ανοίξει χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας και θα στηρίξει αποφασιστικά την τοπική κοινωνία στο μέλλον. Να επισημάνουμε πάντως ότι τα παραπάνω τα αναφέρω ενδεικτικά καθώς υπάρχει πληθώρα προτάσεων για την περιοχή οι οποίες θα αποτελέσουν αντικείμενο επόμενης αρθρογραφίας μου
    GYMALL

    Κοινοποίηση:

    Τελευταία Νέα

    Κοινοποίηση:

    Περισσότερα Άρθρα
    Σχετικα

    Επίσκεψη Ερντογάν στις ΗΠΑ τον Μάιο

    Ο πρόεδρος της Τουρκίας Ταγίπ Ερντογάν θα επισκεφθεί τις Ηνωμένες Πολιτείες στις 9 Μαΐου,...

    Οι γιατροί που εφημερεύουν το Σαββατοκύριακο 30 και 31 Μαρτίου

    Από 7 π.μ. Σαββάτου έως 7 π.μ. Δευτέρας Αγγειοχειρουργός: Αλεξανδρόπουλος Δημήτριος Κανακάρη...

    Στη Ζαχάρω μικροζημιές από τον σεισμό

    Εκτός από τα σχολεία της Ηλείας, κλειστά θα παραμείνουν σήμερα, για προληπτικούς...