Σπιράλ για έργο Κάτω Πόλης: «Δεν φταίει ο Δήμος για τις ανατιμήσεις. Για τις καθυστερήσεις;»

    Ημερομηνία:

    Mavropoulis

    Στην ανακοίνωση της δημοτικής κίνησης Σπιράλ αναφέρεται:

    Το έργο ανάπλασης της Κάτω Πόλης αναβάλλεται επ’ αόριστον, μετά την αποχώρηση της Κοινοπραξίας Εταιρειών που είχε αναδειχθεί ανάδοχος. Σταματάει, λοιπόν, πριν καν ξεκινήσει ένα εμβληματικό για την πόλη έργο, με τεράστιες επιπτώσεις στη λειτουργία και την εικόνα του κέντρου της Πάτρας, στα χρονοδιαγράμματα μιας σειράς σημαντικών έργων που μοιραία επηρεάζονται καθώς και στα οικονομικά του Δήμου Πατρέων που θα ζημιωθούν από τη συγκεκριμένη εξέλιξη.

    Και αν ο λόγος που φαίνεται να επικαλείται η εταιρία που αποσύρεται (οι μεγάλες ανατιμήσεις στην αγορά) εκφεύγει των αρμοδιοτήτων και ευθυνών του Δήμου Πατρέων, ποιος ο υπεύθυνος για τις μεγάλες καθυστερήσεις; Δυστυχώς ένα έργο που δημοπρατήθηκε το 2020 φτάνει να ακυρώνεται το 2022. Η συνήθης δικαιολογία περί πολύπλοκων διαδικασιών και γραφειοκρατίας δεν αρκεί για να εξηγήσει αυτή τη μεγάλη χρονική υστέρηση. Έχουν ενδιαφέρον οι ημερομηνίες:

    ·        14 Δεκεμβρίου 2020: Κατάθεση προσφορών για το έργο, από τρεις εταιρίες

    ·        8 Ιανουαρίου 2021: Πρόσκληση προς την Επιτροπή Διαγωνισμού για συνεδρίαση

    ·        27 Ιανουαρίου 2021: Συνεδρίαση της Επιτροπής Διαγωνισμού

    ·        22 Μαρτίου 2021: Ολοκλήρωση πρώτου πρακτικού από την Επιτροπή Διαγωνισμού (και οι τρεις εταιρίες κρίθηκαν τυπικά ορθές, κατατέθηκε υπόμνημα προς την Οικονομική Επιτροπή)

    ·        Ακολουθεί ή μη επικαιροποίηση εγγυητικής επιστολής του πρώτου ανάδοχου και η κλήση της δεύτερης εταιρίας για να αναλάβει. Χάνεται πολύτιμος χρόνος.

    ·        21 Οκτωβρίου 2021: Προώθηση νέου πρακτικού προς την Οικονομική Επιτροπή, από την Επιτροπή Διαγωνισμού

    ·        15 Ιανουαρίου: Λήξη εγγυητικής του νέου αναδόχου και αποχώρηση από το έργο.

    Παραμένουν τα ερωτήματα: Προς τι οι τόσο μεγάλες καθυστερήσεις για ένα τόσο νευραλγικό έργο; Γιατί δεν ζητήθηκε έγκαιρα εγγυητική με παράταση της ημερομηνίας; Ποια η οικονομική ζημία του Δήμου Πατρέων από την εξέλιξη; Η δημοτική αρχή αφουγκράζεται την αγωνία της πόλης; Θα ληφθούν υπόψη οι προτάσεις φορέων που ασχολήθηκαν (βλ. Τ.Ε.Ε.); Πως θα συνεχιστεί η διαδικασία; Τι θα πράξει ο Δήμος;

    Τέλος σημειώνουμε πως με αφορμή το θέμα ο Πρόεδρος του Συλλόγου Εργοληπτών Δημοσίων Έργων Αχαΐας, κ. Πέτρος Μαντάς, εξέφρασε δημόσια φόβο για «άνοιγμα της Κερκόπορτας για να αρχίσουν οι αναθέσεις». Ο Δήμος Πατρέων οφείλει να απαντήσει και σε αυτόν τον υπαινιγμό. Όχι με λόγια, αλλά με πράξεις.

    GYMALL

    Κοινοποίηση:

    Τελευταία Νέα

    Κοινοποίηση:

    Περισσότερα Άρθρα
    Σχετικα

    Η Πάτρα έχει κυκλοφοριακό πρόβλημα;

    του Γιώργου Ζαφειρόπουλου, τ. Αντιδημάρχου Πατρέων Μου κάνει εντύπωση και...

    Η ψηφιακή στρατηγική της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας στην συνάντηση Βασιλόπουλου-Παπαστεργίου

    Την  ψηφιακή  στρατηγική της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας και την...

    Συμμετοχή Ζαΐμη στην εκδήλωση της εβδομάδας Drone στο Άμστερνταμ

    Στην ετήσια εκδήλωση της εβδομάδας Drone  Amsterdam Drone Week...

    Ξεκινούν περιοδείες στην Αχαΐα οι υποψήφιοι ευρωβουλευτές του ΚΚΕ στη Δυτική Ελλάδα

    Το πρόγραμμα για τις επόμενες μέρες έχει διαμορφωθεί ως...