flamis.gr

Το Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου συνεχίζεται στην Πειραιώς 260 με τρεις παραστάσεις

Σπουδαίες παραστάσεις φιλοξενούνται στο κέντρο της πόλης στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου.

Κατερίνα Γιαννοπούλου
Η χρονιά με τα 13 φεγγάρια
Βασισμένο στην ομώνυμη ταινία του Ρ. Β. Φασμπίντερ
Πειραιώς 260 – Χώρος E
24-25-26 Σεπτεμβρίου, 21:00

Η εμβληματική ταινία του Ρ. Β. Φασμπίντερ μεταφέρεται από την Κατερίνα Γιαννοπούλου για πρώτη φορά στο θέατρο για το Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου. Πρόκειται για τις τελευταίες μέρες της ζωής της Ελβίρα, μιας διεμφυλικής αντι-ηρωίδας που βρέθηκε στο περιθώριο και στην κοινωνική απομόνωση και ήρθε αντιμέτωπη με την απόλυτη μοναξιά. Τώρα περιπλανιέται στους δρόμους μιας αφιλόξενης πόλης, προσπαθώντας να ανασυνθέσει τα κομμάτια της ζωής της. Εγκαταλειμμένη από όλους, επισκέπτεται τόπους και ανθρώπους που τη σημάδεψαν, προσπαθώντας να βρει έναν λόγο για να συνεχίσει να ζει.

Elina Giounanli

Το πλέον προσωπικό έργο του Φασμπίντερ συναντά τις ανοιχτές πληγές του σήμερα, την αναζήτηση για τον απόλυτο έρωτα, την οδύνη της ανθρώπινης ύπαρξης, την έμφυλη βία, τον κοινωνικό αποκλεισμό όσων δεν ταιριάζουν στο κυρίαρχο ετεροκανονικό αφήγημα, την αυτοκτονία ως κοινωνικό φαινόμενο και ως διαμαρτυρία απέναντι στις συνθήκες της ζωής. Μια παράσταση για το δικαίωμα στην αγάπη και την ύπαρξη, σε μια εποχή εξαιρετικά κρίσιμη για τα ανθρώπινα δικαιώματα και τα ζητήματα φύλου.

Η Κατερίνα Γιαννοπούλου γεννήθηκε το 1987 στην Αθήνα. Είναι απόφοιτος της Δραματικής Σχολής του Ωδείου Αθηνών. Τον Μάρτιο του 2017 σκηνοθέτησε Το γελοίο σκότος του Wolfram Lotz στην Πειραματική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου. Η παράσταση παρουσιάστηκε στη συνέχεια στο Φεστιβάλ Δημητρίων στη Θεσσαλονίκη και στο New Greek Wave στη Βρέμη της Γερμανίας.  Έχει σκηνοθετήσει επίσης τις παραστάσεις Η Πανούκλα του Γρηγόρη Λιακόπουλου στη Θεματική Πλατφόρμα Πειραματικής Σκηνής Εθνικού Θεάτρου (Μάρτιος 2016) και στην Athens Biennale, Holy Beat βασισμένο στο «Ουρλιαχτό» του Allen Ginsberg στο Bios (2016) και Βόυτσεκ του Georg Büchner στο Bios (2014-15). Το 2018 συμμετείχε στο International Forum του Theatertreffen στο Βερολίνο ως υπότροφος του Ινστιτούτου Γκαίτε. Το 2019 εργάστηκε στο Deutsches Schauspielhaus Hamburg με τους σκηνοθέτες Christoph Marthaler και René Pollesch ως υπότροφος του Ινστιτούτου Γκαίτε.

Elina Giounanli

Συντελεστές
Μετάφραση Γρηγόρης Λιακόπουλος
Σκηνοθεσία Κατερίνα Γιαννοπούλου
Δραματουργία Γρηγόρης Λιακόπουλος, Anna-Katharina Müller
Σκηνικά – Κοστούμια Νίκη Ψυχογιού
Σχεδιασμός φωτισμών Χριστίνα Θανάσουλα
Επιμέλεια κίνησης Νάντη Γώγουλου, Κάντυ Καρρά
Μουσική Νεφέλη Σταματογιαννοπούλου
Ηχογραφήσεις μουσικής Πάνος Τσεκούρας μίξη – mastering, Ειρήνη Σγουρίδου φλάουτο, Ντον Σταυρινός τρομπέτα
Κάμερα Γιώργος Κυβερνήτης
Βίντεο Κωστής Χαραμουντάνης
Βοηθός σκηνοθέτιδας Μαρία Νικητοπούλου
Βοηθός σκηνογράφου Σπύρος Λουκίδης
Προετοιμασίας κομμώσεων Κωνσταντίνος Κολιούσης
Μακιγιάζ Ρούλα Λιανού
Κατασκευή στέμματος Melissanthi Spei
Φωτογραφίες Ελίνα Γιουνανλή
Υπεύθυνη προώθησης – επικοινωνίας Ευαγγελία Σκρομπόλα
Ερμηνεύουν Γιώργος Βαλαής, Γιώργος Κισσανδράκης, Ρομάννα Λόμπατς, Μάριος Παναγιώτου, Μαρία Φιλίνη
Συμμετέχουν Τάκης Ζαχαριάδης, Αιμιλία Κεφαλά, Δημήτρης Οικονομίδης, Χριστιάνα Τόκα

Εισιτήρια: ΔΙΑΚΕΚΡΙΜΕΝΗ ΖΩΝΗ 15€ • ΖΩΝΗ Α΄ 10€ • ΦΟΙΤΗΤΙΚO / 65+ / ΚΑΛΛ. ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ 8€ • ΑΜΕΑ / ΑΝΕΡΓΩΝ / ΣΠΟΥΔΑΣΤΙΚO ΚΑΛΛ. ΣΧΟΛΩΝ 5€
ΠΩΛΗΣΗ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ aefestival.gr | tickets.aefestival.gr | ticketservices.gr / 210 7234 567 / Κεντρικά εκδοτήρια (Πανεπιστημίου 39) & Καταστήματα Public.

Jorge Sánchez

Teatro La Re-sentida – Marco Layera
Paisajes para no colorear / Τοπία χωρίς χρώμα
27 & 28 Σεπτεμβρίου, 21:00
Πειραιώς 260 (Χώρος Η)

Με ιδιαίτερο ενδιαφέρον πάντα για την ανάδειξη των νέων τάσεων της διεθνούς σκηνής, το Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου δίνει ιδιαίτερη έμφαση σε έργα που πραγματεύονται επίκαιρες θεματικές, πολιτικές και κοινωνικές. Στην εποχή που το #metoo και το επιτακτικό αίτημα για ισότητα βρίσκεται στο επίκεντρο του κοινωνικού διαλόγου, το Φεστιβάλ δεν θα μπορούσε παρά να πάρει θέση, δίνοντας βήμα σε καλλιτέχνες και ομάδες που με τα έργα τους διερευνούν τη σημερινή θέση των γυναικών αλλά και τις ευρύτερες, αναδυόμενες προβληματικές των έμφυλων ταυτοτήτων.

Jorge Sánchez

Η παράσταση Τοπία χωρίς χρώμα της Χιλιανής ομάδας Teatro La Re-sentida και του ανερχόμενου θεατρικού συγγραφέα και σκηνοθέτη Μάρκο Λαγέρα (Marco Layera), αποτελεί άλλη μια πρόταση προς αυτή την κατεύθυνση. Στην παράσταση, εννέα έφηβες από τη Χιλή κατακτούν τη σκηνή μιλώντας για τη βία κατά των γυναικών. Η ομάδα Teatro La Re-sentida βασίστηκε σε συνεντεύξεις με περισσότερα από εκατό κορίτσια και νεαρές γυναίκες που έζησαν καταστάσεις κακοποίησης, είτε ως θύματα είτε ως μάρτυρες. Οι νεαρές ηθοποιοί επί σκηνής –μεταξύ 15 και 19 ετών– επαν-αφηγούνται τις πραγματικές αυτές ιστορίες, άλλοτε αναπαριστώντας, άλλοτε σχολιάζοντάς τες. Όπως αναφέρουν οι δημιουργοί του έργου Marco Layera και Carolina de la Maza (Καρολίνα ντε λα Μάσα): «Το Τοπία χωρίς χρώμα απαντά σε μια δημιουργική επιθυμία μας: να φτιάξουμε ένα έργο στο οποίο η καλλιτεχνική πρακτική να συνδέεται οργανικά με την κοινωνική πρακτική, αλλά και με τον εκδημοκρατισμό της σκηνής». Συναισθηματικό και ευαίσθητο, οργισμένο και προκλητικό, αλλά ταυτόχρονα αποστασιοποιημένο και αντικειμενικό, το έργο μάς προκαλεί να το ακούσουμε. Στόχος της ομάδας δεν είναι να καταγράψει απλώς τη βία κατά των γυναικών. Είναι κάτι ακόμα πιο επιτακτικό: να σπάσει επιτέλους τη σιωπή. Να κάνει το θέατρο αντίδοτο στον φόβο.

Nicolas Calderon

Παράλληλα με τις σπουδές του στο Δίκαιο, τη Φιλοσοφία και την Εγκληματολογία, ο Χιλιανός Marco Layera φοίτησε στις σημαντικές δραματικές σχολές La Matriz του Βαλπαραΐσο και Imagen του Σαντιάγκο. Το 2007 ίδρυσε την ομάδα Teatro La Sentida στην οποία συνεργάζεται με νέους Χιλιανούς καλλιτέχνες με τους οποίους μοιράζονται μια στρατευμένη, πολιτική αντίληψη της καλλιτεχνικής δημιουργίας. Τα πρωτοποριακά και ανατρεπτικά έργα της La Sentida παρουσιάζονται ανά τον κόσμο, έχοντας αναδείξει τον Layera ως έναν εκ των σημαντικότερων ανερχόμενων δημιουργών της διεθνούς σκηνής.

Συντελεστές
Σκηνοθεσία Marco Layera
Βοηθός σκηνοθέτη Carolina de la Maza
Κείμενο Carolina de la Maza, Marco Layera
Σύμβουλοι δραματουργίας Anita Fuentes, Francisca Ortiz, Soledad Escobar
Ψυχολόγος Soledad Gutiérrez
Σκηνικά – Φωτισμοί Pablo de la Fuente
Κοστούμια Daniel Bagnara
Τεχνικός διευθυντής Karl Heinz Sateler
Μουσική σύνθεση Tomás González
Ήχος Rodrigo Leal
Παίζουν Ignacia Atenas, Alemendra Menichetti, Paula Castro, Daniela López, Angelina Miglietta, Matilde Morgado, Rafaela Ramírez, Arwen Vásquez
Παραγωγή GAM (Centro Cultural Gabriela Mistral)
Συμπαραγωγή Teatro La Re-sentida
Πρεμιέρα: Αύγουστος 2018, Centro Cultural Gabriela Mistral, Σαντιάγο, Χιλή

Εισιτήρια: ΔΙΑΚΕΚΡΙΜΕΝΗ ΖΩΝΗ 25€ • ΖΩΝΗ Α΄ 20€  • ΦΟΙΤΗΤΙΚO / 65+ / ΚΑΛΛ. ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ 16€ • ΑΜΕΑ / ΑΝΕΡΓΩΝ / ΣΠΟΥΔΑΣΤΙΚO ΚΑΛΛ. ΣΧΟΛΩΝ 5€
ΠΩΛΗΣΗ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ aefestival.gr | tickets.aefestival.gr | ticketservices.gr / 210 7234 567 / Κεντρικά εκδοτήρια (Πανεπιστημίου 39) & Καταστήματα Public.

Infrarouge – Marie Brassard
Violence / Βία
24 & 25 Σεπτεμβρίου, 21:00
Πειραιώς 260 (Χώρος Δ)

Πώς μετασχηματίζεται η παιδική αθωότητα στο σκοτάδι της ενηλικίωσης; Στο νέο έργο της, η Καναδή ηθοποιός, σκηνοθέτις και συγγραφέας Μαρί Μπρασάρ (Μαrie Brassard) στοχάζεται πάνω στην έννοια του χρόνου και τη σταδιακή εξοικείωση του ανθρώπου με τη βία, δημιουργώντας μια περφόρμανς – φόρο τιμής στην παιδική φαντασία. Εκκινώντας από μια απροσδόκητη παρατήρηση της δίχρονης βαφτισιμιάς της, η Brassard συνθέτει ένα σουρρεαλιστικό παραμύθι στο οποίο, όπως αναφέρει η ίδια: «φωνές συναντιούνται για να αφηγηθούν μια λαβυρινθώδη ιστορία σε ένα παιδί που αρνείται να πέσει για ύπνο – μια ιστορία αναστοχασμού πάνω στη σκιώδη βιαιότητα που μας διαμορφώνει παρά τη θέλησή μας». Ένα έργο υβριδικό, που συνδυάζει στοιχεία από τον κινηματογραφικό ρεαλισμό και το εξπρεσιονιστικό θέατρο, τις ηχητικές τέχνες και τα εικαστικά. Xωρίζεται σε δύο μέρη. Το πρώτο, παραμυθένιο μέρος της παράστασης, μια ονειρική εικονοποιία με έντονα μουσικά στοιχεία, εξερευνά τις  αντιξοότητες που συναντούν τα παιδιά, σε έναν κόσμο ενηλίκων που αμφισβητεί τα όνειρα και τις επιδιώξεις τους, ενώ στο δεύτερο μέρος, μια ομάδα Γιαπωνέζων ερμηνευτριών καταλαμβάνουν τη σκηνή, ζωντανεύοντας, η καθεμιά με διαφορετικό τρόπο, το όνειρο της παιδικής ηλικίας που είχε ξεδιπλωθεί στο πρώτο μέρος.

Marlene Gelineau Payette

Η Καναδή ηθοποιός, σκηνοθέτις και συγγραφέας Μαρί Μπρασάρ (Μαrie Brassard), μετά την δεκαπενταετή, στενή  συνεργασία της σε θεατρικές και κινηματογραφικές παραγωγές με τον φημισμένο συγγραφέα και σκηνοθέτη Robert Lepage, ξεκίνησε το 2001 τη σόλο καριέρα της, ιδρύοντας την καλλιτεχνική ομάδα Infrarouge με έδρα το Μόντρεαλ. Καλλιτεχνική αποστολή της Brassard με την Infrarouge είναι η δημιουργία πρωτότυπων διακαλλιτεχνικών περφόρμανς που συνθέτει σε συνέργεια με καλλιτέχνες απ’ όλο το φάσμα των παραστατικών, μουσικών και εικαστικών τεχνών. Τα έργα της Brassard χαρακτηρίζονται από συνεχή πειραματισμό με το φως και τον ήχο, ενώ η καινοτόμος χρήση των οπτικοακουστικών μέσων αποτελεί σήμα κατατεθέν των ατμοσφαιρικών, πολυμεσικών περφόρμανς που δημιουργεί. Έργα της Καναδής δημιουργού, που έχει διαγράψει σημαντική πορεία, μεταξύ άλλων, και στην υποκριτική και την χορογραφία, έχουν παρουσιαστεί σε σημαντικές σκηνές σε ΗΠΑ, Λατινική Αμερική και Ευρώπη. Το 2016 έχει τιμηθεί για την καλλιτεχνική της προσφορά, με το Ordre des arts et des lettres του Κεμπέκ.

Συντελεστές
Κείμενο – Σκηνοθεσία – Ερμηνεία Marie Brassard
Ηχητικός σχεδιασμός – Ζωντανή μουσική Alexander MacSween
Σκηνικά – Διεύθυνση σκηνής Antonin Sorel
Σχεδιασμός βίντεο Sabrina Ratté
Κινηματογράφηση (Ιαπωνία) Shingo Ota
Σχεδιασμός φωτισμού Mikko Hynninen
Χορογραφία Miwa Okuno
Τεχνική διεύθυνση Romane Bocquet – Catherine Fasquelle – Mateo Thébaudeau
Διεύθυνση παραγωγής – Περιοδεία Anne McDougall
Τεχνικός ήχου Gabrielle Couillard
Σχεδιασμός τεχνολογίας βίντεο Guillaume Arsenault
Μοντάζ Nicolas Dufour-Laperrière
Ξύλινες κατασκευές – Τεχνικός βίντεο Andrew de Freitas
Διεύθυνση παραγωγής (Ιαπωνία) Moemi Nagi
Τεχνικοί βίντεο (Ιαπωνία) Takeshi Inarimori – Hayato Ichimura
Σύμβουλος δραματουργίας Morena Prats
Συντονισμός Catherine Sasseville
Διεύθυνση περιοδείας Menno Plukker
Παίζουν Marie Brassard, Miwa Okuno, Kyoko Takenaka
Παραγωγή Infrarouge

Marlene Gelineau Payette

Συμπαραγωγή Festival TransAmériques (Μόντρεαλ), Theater der Welt (Ντύσελντορφ), Théâtre français du Centre national des arts (Οττάβα), Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου Usine C (Μόντρεαλ). Με την υποστήριξη του National Arts Centre’s National Creation Fund. Προγράμματα φιλοξενίας καλλιτεχνών Montevideo (Μασσαλία), Usine C (Μόντρεαλ), Vitlycke Centre for Performing Arts (Tanumshede, Σουηδία) κατόπιν πρόσκλησης του Göteborgs dans- och teaterfestival, Kinosaki International Arts Center Saison / Morishita Studio (Τόκιο). Η παράσταση έχει επίσης λάβει στήριξη από το Καναδικό Συμβούλιο των Τεχνών, το Συμβούλιο Γραμμάτων και Τεχνών του Κεμπέκ και το Συμβούλιο Τεχνών του Μόντρεαλ.

Εισιτήρια: ΔΙΑΚΕΚΡΙΜΕΝΗ ΖΩΝΗ 40€ • ΖΩΝΗ Α΄ 30€ – ΦΟΙΤΗΤΙΚO / 65+ / ΚΑΛΛ. ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ 24€ • ΖΩΝΗ Β΄20€ – ΦΟΙΤΗΤΙΚO / 65+ / ΚΑΛΛ. ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ 16€ • ΑΜΕΑ / ΑΝΕΡΓΩΝ / ΣΠΟΥΔΑΣΤΙΚO ΚΑΛΛ. ΣΧΟΛΩΝ 5€
ΠΩΛΗΣΗ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ aefestival.gr | tickets.aefestival.gr | ticketservices.gr / 210 7234 567 / Κεντρικά εκδοτήρια (Πανεπιστημίου 39) & Καταστήματα Public.

Comments are closed.