Με ανατροπή στον πολύ σημαντικό διαγωνισμό και ανακατάταξη των προσφερόμενων εκπτώσεων προχωρά η διαδικασία για το έργο βελτίωσης της εθνικής οδού Πατρών-Πύργου, ενός από τους χειρότερους δρόμους της χώρας. Σύμφωνα με απόφαση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, αποκλείστηκαν τόσο η αρχική μειοδότρια του διαγωνισμού, ΟΔΟΣ ΑΤΕ (ποσοστό έκπτωσης 53,65%) , όσο και η δεύτερη ΤΕΚΑΛ (48,31%), με αποτέλεσμα να αναδειχθεί ως νέα μειοδότρια η ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ.
Για τις δύο πρώτες εταιρείες δεν έγιναν δεκτές οι διευκρινίσεις σχετικά με την προσφερόμενη έκπτωση. Η ΑΚΤΩΡ αναλαμβάνει το έργο με έκπτωση 47,59%. Συνολικά 11 προσφορές έγιναν δεκτές και το ενδιαφέρον πλέον εστιάζεται στο αν θα έχουμε προσφυγές από τους άλλους διαγωνιζόμενους.
Οι 11 προσφορές ταξινομημένες κατά τις εκπτώσεις που δόθηκαν ήταν από: Οδός ΑΤΕ (53,65%), ΤΕΚΑΛ (48,31%), ΑΚΤΩΡ (47,59%), ΘΕΜΕΛΗ (45,09%), ΤΕΡΝΑ (42,74%), Κ/Ξ ΔΟΞΑ-ΑΕΤΕΘ (41,64%), ΙΝΤΕΡΚΑΤ (38%), ΕΡΓΟΔΥΝΑΜΙΚΗ ΠΑΤΡΩΝ (36,48%), ΕΚΤΕΡ (36,37%), ΙΝΤΡΑΚΑΤ (33%), ΑΒΑΞ (21,03%).
Σημαντικό έργο οδικής ασφάλειας
Ο διαγωνισμός διεξήχθη στις 9 Φεβρουαρίου 2021. Το έργο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών έχει κόστος με ΦΠΑ 30 εκατ. ευρώ. Η Ε.Ο. Πατρών-Πύργου χαρακτηρίζεται ως ένας από τους πιο επικίνδυνους δρόμους της Ελλάδας με πολλά θανατηφόρα τροχαία δυστυχήματα κάθε έτος. Το έργο στοχεύει στη γεωμετρική μείωση των τροχαίων και την βελτίωση των συνθηκών οδικής ασφάλειας για τους οδηγούς και τους επιβάτες.
Η διάρκεια των έργων έχει εκτιμηθεί σε 12 μήνες από την ημέρα υπογραφής της σύμβασης. Στόχος είναι η θωράκιση του δρόμου να έχει επιτευχθεί μέχρι το τέλος του 2022.
Το έργο θεωρείται πρελούδιο για το μεγάλο έργο που αφορά την κατασκευή σύγχρονου κλειστού αυτοκινητόδρομου που θα ξεκινά από το τέλος της Περιφερειακής Πατρών και θα φτάνει μέχρι τον Πύργο. Στο μεγαλύτερο μήκος του θα είναι σε νέα χάραξη από την υφιστάμενη εθνική οδό. Θα έχει μήκος 75 χλμ. και θα κατασκευαστεί ως τμήμα της παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού. Για να ξεκινήσουν τα έργα αναμένεται η τελική έγκριση από την DG Comp.
Τι πρόκειται για γίνει
Ο υφιστάμενος οδικός άξονας Πάτρα-Πύργος, από το τέλος της παράκαμψης Πατρών μέχρι την αρχή της παράκαμψης Πύργου (πριν από το αστικό τμήμα Πύργου), έχει μήκος περί τα 80 χλμ. Το αρχικό τμήμα μήκους 12,80 χλμ. είναι κοινό με τον μελλοντικό αυτοκινητόδρομο, ενώ το υπόλοιπο τμήμα της οδού μέχρι το αστικοποιημένο τμήμα του Πύργου, με τις διαμορφωμένες παράπλευρες οδούς, έχει μήκος 66,70 χλμ..
Τα έργα που αποτελούν αντικείμενο της εργολαβίας, είναι τα ακόλουθα:
- κλαδοκοπές και φυτοκοπές της παράπλευρης βλάστησης και καθαρισμός των τάφρων κατά μήκος της οδού,
- εκσκαφή – φρεζάρισμα υφιστάμενου οδοστρώματος σε πάχος 0,01μ έως 0,06μ σε όλο το μήκος της οδού,
- διάστρωση αντιολισθηρής στρώσης σε όλο το μήκος της οδού,
- διαγράμμιση του οδοστρώματος σε όλο το μήκος της οδού,
- διαχωρισμός κατευθύνσεων κυκλοφορίας με εύκαμπτα πλαστικά κολωνάκια σήμανσης,
- αντικατάσταση / συμπλήρωση πινακίδων,
- τοποθέτηση στηθαίων ασφαλείας σε μήκος περίπου 45 χλμ., συνολικά και στις 2 κατευθύνσεις κυκλοφορίας,
- φωτεινή σηματοδότηση σε 18 υφιστάμενους κόμβους,
- κατασκευή οδοφωτισμού σε 7 υφιστάμενους κόμβους,
- κατασκευή 5 διαβάσεων πεζών, και
- λειτουργία του έργου κατά τον χρόνο συντήρησής.
Με τις παρεμβάσεις αυτές, θα επιτευχθεί η άμεση αναβάθμιση της οδικής ασφάλειας του υφιστάμενου αυτοκινητοδρόμου, ενώ παράλληλα προχωρούν με τη μεγαλύτερη δυνατή ταχύτητα οι ενέργειες για να κατασκευαστεί ο νέος αυτοκινητόδρομος που θα συνδέει τον Πύργο με την Αθήνα σε χρόνο μικρότερο από 3 ώρες.