flamis.gr

9 Οσκαρικές ταινίες που παραλίγο να είχαν άλλους πρωταγωνιστές

Έχετε παρακολουθήσει ποτέ μια σπουδαία ταινία και εντυπωσιαστήκατε σε τέτοιο βαθμό με τον ηθοποιό στον πρωταγωνιστικό ρόλο που θεωρήσατε ότι ήταν ο “ιδανικός”; Και όμως, πολλοί ηθοποιοί που μας χάρισαν εξαιρετικές ερμηνείες σε μερικές ταινίες και μάλιστα βραβεύτηκαν γι’αυτές, δεν ήταν η πρώτη επιλογή του σκηνοθέτη.

Η ιστορία του Χόλιγουντ είναι γεμάτη από περιπτώσεις όπου ένας ηθοποιός βραβεύτηκε από την Ακαδημία για έναν ρόλο που ένας άλλος καλλιτέχνης απέρριψε. Δείτε παρακάτω 9 διάσημες ταινίες που παραλίγο να είχαν άλλους πρωταγωνιστές.

Μια Σχέση Στοργής

 

 

Η Σάντρα Μπούλοκ βραβεύτηκε με Όσκαρ Α’ Γυναικείου Ρόλου για το ρόλο της στην ταινία “Μια Σχέση Στοργής” του 2009. Η ταινία βασίστηκε στην αληθινή ιστορία μιας πλούσιας οικογένειας που παίρνει έναν άστεγο αφροαμερικανό έφηβο και τον βοηθάει να λάβει μια υποτροφία ποδοσφαίρου σε κολέγιο και τελικά μια καριέρα στο NFL. Η Μπούλοκ κυριάρχησε σχεδόν σε κάθε σκηνή με την έντονη προσωπικότητα του ρόλου της, είτε αντιμετωπίζοντας τα μέλη μιας συμμορίας, είτε έναν σκληρό προπονητή, είτε τον νέο της γιο. Ο ρόλος της Λι Αν Τουόχι, αρχικά προσφέρθηκε στην Τζούλια Ρόμπερτς αλλά τον απέρριψε.

Στη Φωλιά του Κούκου

 

 

Η “Φωλιά του Κούκου” είναι δραματική ταινία αμερικανικής παραγωγής του 1975, σε σκηνοθεσία του Μίλος Φόρμαν και βραβευμένη με 5 Όσκαρ συμπεριλαμβανομένου του Α’ ανδρικού ρόλου για τον Τζακ Νίκολσον. Σύμφωνα με τα λεγόμενα του σκηνοθέτη της ταινίας, πρώτη επιλογή για τον ρόλο του Μακ Μέρφι ήταν ο Μπαρτ Ρέινολντς, ενώ οι ηθοποιοί Τζέιμς Καάν, Μάρλον Μπράντο και Τζιν Χάκμαν τον απέρριψαν. Ο ρόλος της ψυχρής και αυστηρής νοσοκόμας Ρέιτσεντ απορρίφθηκε από όλες τις ηθοποιούς οι οποίες προσεγγίστηκαν για τον ρόλο, όπως την Τζέιν Φόντα, την Σίρλεϊ Μακ Λέιν, την Αν Μπάνκροφτ, την Τζεραλντίν Πέιτζ, την Έλεν Μπέρστιν και την Άντζελα Λάνσμπερι. Το ρόλο πήρε τελικά η άσημη τότε Λουίζ Φλέτσερ και κέρδισε το Όσκαρ Α΄ γυναικείου ρόλου.

Ο Άνθρωπος της Βροχής

 

 

Στην δραματική ταινία του 1988 “Ο Άνθρωπος της Βροχής”, ο Ντάστιν Χόφμαν στον ρόλο του αυτιστικού Ρέιμοντ, κέρδισε το κοινό με τις ατάκες “I’m a very good driver” και “10 minutes to Wapner.” Η ταινία έλαβε εξαιρετικές κριτικές κυρίως για την ερμηνεία του Χόφμαν, ο οποίος κέρδισε το Όσκαρ Α’ ανδρικού ρόλου. Τώρα φανταστείτε σε ένα παράλληλο σύμπαν, τον Χόφμαν στον ρόλο του Τομ Κρουζ και τον Μπιλ Μάρεϊ στον ρόλο του Χόφμαν. Αυτό ακριβώς είχαν αρχικά στο μυαλό τους οι παραγωγοί της ταινίας. Θα μπορούσαμε να δούμε τον Μπιλ Μάρεϊ να διοχετεύει όλη αυτή την επιφυλακτικότητα του στον ρόλο του Ρέιμοντ, αλλά αυτός έχασε.

Η λίστα του Σίντλερ

 

 

Ο Λίαμ Νίσον κέρδισε ευρεία αναγνωρισιμότητα και μια υποψηφιότητα για Όσκαρ καλύτερου ηθοποιού, για τον ρόλο του ως Όσκαρ Σίντλερ, στην ταινία του 1993 “Η λίστα του Σίντλερ”. Βλέποντας πίσω, ο Νίσον φαίνεται η τέλεια επιλογή για τον ρόλο – ένας επιτυχημένος ηθοποιός, αλλά όχι ένας σούπερ σταρ, με φυσική ικανότητα να εκδηλώνει ανησυχία και πάθος, χωρίς υπερβολές. Μεταξύ των ηθοποιών που εξέφρασαν ενδιαφέρον για τον ρόλο του Σίντλερ, ήταν ο Κέβιν Κόστνερ, ο Μέλ Γκίμπσον και ο Γουόρεν Μπίτι.

Η Σιωπή των Αμνών

 

 

Ο Άντονυ Χόπκινς έλαβε διθυραμβικές κριτικές για το ρόλο του ως Χάνιμπαλ Λέκτερ, παρά το γεγονός ότι εμφανίζεται στην ταινία μόνο 16 λεπτά. Για την ερμηνεία του κέρδισε το Όσκαρ Α’ ανδρικού ρόλου, ο οποίος παραμένει ο μικρότερος σε διάρκεια ρόλος που κέρδισε το βραβείο. Ένας μεγάλος αριθμός ηθοποιών θεωρήθηκε ικανός από τον σκηνοθέτη για να αναλάβει τον ρόλο του Λέκτερ, όπως ο Τζακ Νίκολσον, ο Σον Κόνερι, ο Ρόμπερτ Ντε Νίρο,  ο Ρόμπερτ Ντιβάλ και ο Ντάστιν Χόφμαν. Ο ρόλος ανατέθηκε αρχικά στον Τζιν Χάκμαν, αλλά τελικά έκανε πίσω. Ο σκηνοθέτης της ταινίας, Τζόναθαν Ντέμι, ήθελε την Μισέλ Φάιφερ για τον ρόλο της Κλαρίς Στέρλινγκ. Η Φάιφερ, ωστόσο, προτίμησε να αποφύγει τον τρόμο και το σκοτεινό θέμα της ταινίας και απέρριψε τον ρόλο, με την Τζόντι Φόστερ να κερδίζει το Όσκαρ Α’ γυναικείου ρόλου.

Τελευταία έξοδος: Ρίτα Χέιγουορθ

 

 

Παρά την απογοητευτική πορεία της ταινίας στο box office, έλαβε εξαιρετικές κριτικές και προτάθηκε για 7 βραβεία Όσκαρ από τα οποία δεν κέρδισε κανένα. Στο IMDb η ταινία βρίσκεται στην πρώτη θέση του Top 250 και θεωρείται μία από τις κορυφαίες όλων των εποχών. Στον Κέβιν Κόστνερ είχε προταθεί ο ρόλος του κεντρικού χαρακτήρα Άντι Ντιφρένς με τον ίδιο να προτιμάει τον ρόλο την ταινία “Υδάτινος Κόσμος”. Το αποτέλεσμα; Ο Τιμ Ρόμπινς πήρε τον ρόλο στη θρυλική ταινία. Αντίθετα, ο Κέβιν Κόστνερ συμμετείχε στον “Υδάτινο Κόσμο”, του οποίου ο προϋπολογισμός εκτοξεύτηκε στα 175 εκατ. Ήταν μια από τις χειρότερες εισπρακτικά ταινίες όλων των εποχών, που θάφτηκε στα ταμεία αλλά και στις στήλες των κριτικών. Ο Κόστνερ έχει πει ότι μετάνιωσε βαθύτατα που άφησε τον Τιμ Ρόμπινς να πάρει τον ρόλο.

Μονομάχος

 

 

Ο Ράσελ Κρόου κατάφερε να κερδίσει το Όσκαρ Α’ ανδρικού ρόλου ως Μάξιμος Δέκιμος Μερίδιος, στην ταινία “Μονομάχος” σε σκηνοθεσία του Ρίντλεϊ Σκοτ. Δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι στην αρχή ο πρωταγωνιστικός ρόλος δόθηκε σε έναν από τους πιο κερδοφόρους ηθοποιούς του Χόλιγουντ, τον Μελ Γκίμπσον. Ο Γκίμπσον δεν δέχθηκε το ρόλο του “Μονομάχου”, παραχωρώντας τη θέση του στον Ράσελ Κρόου, καθώς εκείνη την εποχή ήταν 43 ετών και πίστευε πως η ηλικία του ήταν απαγορευτική για έναν τέτοιο ρόλο.

Ο Άρχοντας των Δαχτυλιδιών

 

 

Στον Σον Κόνερι είχε γίνει πρόταση να υποδυθεί τον περίφημο μάγο Γκάνταλφ, με τον ίδιο να απαντά αρνητικά λέγοντας πως δεν είχε διαβάσει τα βιβλία και ως εκ τούτου «δεν καταλάβαινε το σενάριο». Μάλλον πρόκειται για το μεγαλύτερο λάθος στην καριέρα του Σκωτσέζου ηθοποιού, αφού η New Line Cinema, ήθελε τόσο πολύ τον Κόνερι για τον ρόλο, που προσφέρθηκε να τον ανταμείψει με ποσοστό 15% των συνολικών εσόδων της τριλογίας, εκτός από την αμοιβή του! Τα νούμερα δείχνουν πως αν είχε δεχτεί θα είχε κερδίσει τα περισσότερα λεφτά που έχει λάβει ποτέ ηθοποιός για έναν μονό ρόλο: σχεδόν 400 εκατομμύρια δολάρια! Τον ρόλο τελικά ανέλαβε ο Σερ Ίαν ΜακΚέλεν.

Νονός

 

 

Αυτό μπορεί να είναι το πιο συναρπαστικό από όλα όσα περιέχει αυτή η λίστα. Ο Τζακ Νίκολσον απέρριψε τον ρόλο του Μάικλ Κορλεόνε στον Νονό (1972), την ταινια που θεωρείται από πολλούς ως η καλύτερη όλων των εποχών. Αν και η ερμηνεία του Αλ Πατσίνο ως Μάικλ Κορλεόνε δύσκολα μπορεί να αμφισβητηθεί, θα πρέπει να παραδεχτούμε ότι θα θέλαμε να δούμε ένα σύντομο κλιπ του Τζακ Νίκολσον ως τον κληρονόμο της μαφίας της Νέας Υόρκης. Μετά από χρόνια ο Νίκολσον εξήγησε τον λόγο: “Ήξερα ότι ο “Νονός” θα γινόταν μια εξαιρετική ταινία, αλλά εκείνη την εποχή πίστευα ότι οι Ινδιάνοι πρέπει να παίζουν τους ρόλους των Ινδιάνων και οι Ιταλοί τους ρόλους των Ιταλών.”

Comments are closed.