Για το Τοπικό Τμήμα Πάτρας του Σώματος Ελληνικού Οδηγισμού, τα 90 χρόνια, που συμπληρώθηκαν φέτος, δεν είναι απλώς μια ιστορική διαδρομή, που ξεκίνησε το 1936. Είναι 90 χρόνια εμπειριών, σχέσεων, αναμνήσεων και μικρών στιγμών, που διαμόρφωσαν γενιές παιδιών κι ενηλίκων.
Από την πρώτη Τοπική Επιτροπή, που συγκροτήθηκε στις 8 Μαΐου 1936, μέχρι σήμερα, χιλιάδες παιδιά πέρασαν από τον Οδηγισμό στην Πάτρα. Άλλα κράτησαν στη μνήμη τους μια κατασκήνωση, ένα τραγούδι ή ένα παιχνίδι στην πόλη, άλλα κράτησαν φίλους ζωής και άλλα βρήκαν μέσα από τον Οδηγισμό τον τρόπο/τα εφόδια να γίνουν οι άνθρωποι που είναι σήμερα.
Γιατί ο Οδηγισμός δεν είναι απλώς μια εξωσχολική δραστηριότητα. Είναι ένας χώρος όπου το παιδί δοκιμάζεται, ανακαλύπτει τις δυνατότητές του και μαθαίνει να στέκεται στα δικά του πόδια. Σ’ έναν κόσμο όπου όλα γίνονται όλο και πιο γρήγορα, ο Οδηγισμός συνεχίζει να δίνει χώρο στη δράση, στην πρωτοβουλία και στην εμπειρία. Το παιδί μαθαίνει να προσπαθεί, να κάνει λάθη και να ξαναδοκιμάζει. Μαθαίνει ότι η αυτοπεποίθηση δεν χαρίζεται, χτίζεται.
Ταυτόχρονα, μέσα από την ομαδική ζωή, το παιχνίδι και την ανάληψη ευθύνης, το παιδί καλλιεργεί κάτι ακόμη πιο πολύτιμο: χαρακτήρα. Μαθαίνει να συνεργάζεται, να ακούει, να σέβεται και να ηγείται, χωρίς να επιβάλλεται. Γιατί στον Οδηγισμό η ηγεσία δεν είναι δύναμη πάνω στους άλλους, είναι προσφορά προς τους άλλους.
Και, φυσικά, το παιδί στον Οδηγισμό μαθαίνει να συνδέεται με τον κόσμο γύρω του: με τη φύση, που δεν είναι σκηνικό, αλλά χώρος ζωής, με τους ανθρώπους, που δεν είναι «οι άλλοι», αλλά η κοινότητα στην οποία ανήκουμε και που καλούμαστε να φροντίζουμε.
Ίσως γι’ αυτό, 90 χρόνια μετά, τόσοι άνθρωποι επιστρέφουν ξανά και ξανά στην οδηγική παρέα. Αυτό έγινε φανερό και στις επετειακές δράσεις του Τοπικού Τμήματος Πάτρας.
Το Μάρτιο πραγματοποιήθηκε ένα Μεγάλο Παιχνίδι Πόλης, για παλαιά μέλη και στελέχη. Άνθρωποι διαφορετικών γενεών ξαναβρέθηκαν, έπαιξαν, τραγούδησαν και θυμήθηκαν πως τελικά αυτό που μένει δεν είναι μόνο οι δράσεις, αλλά οι σχέσεις που δημιουργήθηκαν μέσα από αυτές.
Οι εορτασμοί κορυφώθηκαν το Σαββατοκύριακο 9–10 Μαΐου, όταν, με τη στήριξη της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδος, τα Ψηλαλώνια γέμισαν παιδιά, παιχνίδι και χαμόγελα, σε μια ανοιχτή γιορτή για την πόλη. Και το βράδυ του Σαββάτου, στην επετειακή εκδήλωση, στην αίθουσα «Ερασμία Κάνιστρα» του ΟΛΠΑ, μικροί και μεγάλοι οδηγοί ταξίδεψαν μέσα από φωτογραφίες, τραγούδια και αφηγήσεις, σε μια ιστορία που συνεχίζει να γράφεται.
Ιδιαίτερη στιγμή ήταν η βράβευση της παλαιότερης αρχηγού του Τοπικού Τμήματος, Νίκης Κουκούλη, για τη μακρόχρονη προσφορά της στον Οδηγισμό της Πάτρας.
Κι επειδή ο Οδηγισμός δεν κοιτάζει μόνο πίσω, αλλά και μπροστά, οι επετειακές δράσεις θα συνεχιστούν το Σεπτέμβριο, με τη φιλοξενία στην Πάτρα της 40ής Πανελλήνιας Συνάντησης των Ομάδων Συνεργασίας του Σ.Ε.Ο.
Γιατί τα 90 χρόνια δεν είναι ένας σταθμός. Είναι μια υπενθύμιση, ότι υπάρχουν ακόμη χώροι όπου τα παιδιά μεγαλώνουν, μέσα από το παιχνίδι, τη φύση, την προσφορά και την παρέα. Κι αυτό αξίζει να συνεχιστεί!














