Στον επόμενο γύρο παραχωρήσεων, για τα εναπομείναντα 22 περιφερειακά αεροδρόμια, ετοιμάζεται να περάσει το Υπερταμείο με ετήσια κίνηση επιβατών 100.000 – 300.000 επιβάτες. Μεταξύ αυτών, είναι και τα αεροδρόμια Αράξου και Καλαμάτας.
Το αεροδρόμιο του Αράξου, μαζί με άλλα 22, αποτελούν τα μικρότερα περιφερειακά αεροδρόμια, τα οποία δεν παραχωρήθηκαν στη γερμανική Fraport καρά τον πρώτο γύρο αξιοποίησής τους, αλλά μεταφέρθηκαν στην Ελληνική Εταιρεία Συμμετοχών και Περιουσίας ΑΕ, το γνωστό ως «Υπερταμείο».
Σύμφωνα με δημοσιογραφικές πληροφορίες, ο διαγωνισμός της EEΣYΠ (Yπερταμείο) είναι θέμα χρόνου για να «τρέξει». Kριτήριο για το διαγωνισμό θα είναι φυσικά το τίμημα που θα προσφερθεί για την ετήσια εκμετάλλευση του κάθε αεροδρομίου, αλλά και το ύψος των επενδύσεων που θα δεσμευτούν να πραγματοποιήσουν οι «μνηστήρες» για την ανάπτυξη του αεροδρομίου, το οποίο αναμένεται να αυξήσει αντίστοιχα κατακόρυφα την τουριστική κίνηση στην ευρύτερη περιοχή, πέρα από τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας.
Με εξαίρεση το 2020, όπου η πανδημία έδωσε ένα ισχυρό πλήγμα στον παγκόσμιο τουρισμό, τις προηγούμενες χρονιές, το αεροδρόμιο Αράξου είχε μια σταθερά αυξανόμενη επιβατική κίνηση, με αποκορύφωμα το 2018, όπου διακινήθηκαν 182.525 επιβάτες, ενώ το 2017 είχαμε 154.063 επιβάτες.
Το 2019, η επιβατική κίνηση παρουσίασε μια μικρή κάμψη με 174.126 επιβάτες, ενώ το 2020, μαζί με την πανδημία του κορονοϊού, ήρθε η κατάρρευση της επιβατικής κίνησης με -84% και μόλις 14.170 επιβάτες στο αεροδρόμιο Αράξου.
Πάντως, μέχρι στιγμής, ο διαγωνισμός για το αεροδρόμιο Kαλαμάτας, από τα 23 που παραμένουν υπό τον έλεγχο του Δημοσίου, αναμένεται να συγκεντρώσει το μεγαλύτερο επενδυτικό ενδιαφέρον, λόγω του εμβληματικού τουριστικού συγκροτήματος Costa Navarino το οποίο θα λειτουργήσει ως «μαγνήτης» για την προσέλευση τουρισμού υψηλού εισοδήματος.
ΟΙ ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ
Για φέτος οι προοπτικές του αεροδρομίου Αράξου είναι σαφώς καλύτερες από το καλοκαίρι του 2020, καθώς το άνοιγμα του τουρισμού έχει προγραμματιστεί από τα μέσα Μαΐου, μήνας κατά τον οποίο ξεκινούσαν οι πρώτες καλοκαιρινές πτήσεις στην περιοχή.
Επίσης, από φέτος θα μπουν στην «εξίσωση» και αγορές που απουσίαζαν τα δύο τελευταία χρόνια, όπως η Ρωσική και Ουκρανική.
Οι εκτιμήσεις οδηγούν στο συμπέρασμα ότι η αποκατάσταση της επιβατικής κίνησης θα είναι λίγο καλύτερη από την προηγούμενη χρονιά, αλλά είναι αδύνατον να προσεγγίσει τα νούμερα του 2019 και ακόμα πιο πίσω.