Η τρίτη εβδομάδα στην εστίαση κυλά αργά και βασανιστικά για τους ανθρώπους της εστίασης αφού η πανδημία δημιούργησε πολλά και άλυτα προβλήματα στον κλάδο.
Το σοβαρότερο πρόβλημα είναι η έλλειψη εργαζομένων σε σερβιτόρους, μαγείρους και βοηθητικό προσωπικό.
Και όχι μόνο σε εργαζόμενους με εμπειρία αλλά ακόμη ούτε καν ανειδίκευτους ή πρωτάρηδες. Αιτία η παραμονή της εστίασης επί ένα χρόνο περίπου σε lockdοwn πάρα τα ενδιάμεσα διαστήματα λειτουργία τους και βεβαίως κάτω από αυστηρούς περιορισμούς.
Έτσι, λοιπόν, έστρεψε πολλούς από τους νεότερους εργαζόμενους σε άλλες δουλειές όπως είναι οι ταχυμεταφορες και τα σούπερ μάρκετ!!!
Μιλώντας με πολλούς επιχειρήματιες μου ανέφεραν το σοβαρό αυτό πρόβλημα που αντιμετωπίζουν με αποτέλεσμα τα μαγαζιά να υπολειτουργουν γιατί κάποιοι υπάλληλοι περιμένουν να τελειώσει η πανδημία για να επιστρέψουν στην δουλειά τους.
Κάποιοι άλλοι φοβούνται μήπως κολλήσουν τον κορωνοΐό και κάποιοι άλλοι ότι θα έχουμε και ένα τέταρτο lockdamn το φθινόπωρο.
Όμως οι πιο έμπειροι σερβιτόροι μάγειροι και άλλες ειδικότητες έχουν συμφωνήσει με υψηλές αμοιβές για να εργασθούν τους τρεις μήνες του καλοκαιριού στα δημοφιλή νησιά (Ρόδος, Κέρκυρα, Μύκονος, Σαντορίνη) που έχουν μεγάλη κίνηση.
Ο πιο μεγάλος λόγος είναι η κουλτούρα των επιδομάτων που έχει εμπεδωθεί σε όλους για τον ένα χρόνο κρατικής στήριξης σε εστίαση και τουρισμό.
Είναι αλήθεια ότι όσοι βρίσκονται σε αναστολή σύμβασης εργασίας ή σε άλλες κατηγορίες στήριξης διστάζουν να επιστρέψουν στην δουλειά τους καθώς θεωρούν η σχέση του ρίσκου και του φόρτου εργασίας και την οικονομική ανταμοιβή δεν αξίζει να επιστρέψουν.
Πολλά είναι τα παραδείγματα αφού πολλοί μόνιμοι εργαζόμενοι παρακαλούν τον εργοδότη να μην τους βγάλει από την αναστολή σύμβασης εργασίας γιατί έχουν εξασφαλίσει να πληρώνονται και να κάθονται.
Με δικαιολογίες ότι φοβούνται την υγεία τους τα έξοδα τα καύσιμα τα εισιτήρια για την καθημερινή μετάβαση στην εργασία δεν αξίζει πλέον τον κόπο να γυρίσουν στην δουλειά.
Όλα αυτά μαζί δημιουργούν πρακτικά προβλήματα στα εστιατόρια με τους επιχειρηματίες να φοβούνται για την διατήρηση της ποιότητας υπηρεσιών που προσφέρουν για την επόμενη μέρα και το μέλλον των εστιατορίων.
Με αποτέλεσμα να έχουν λιγότερη καλή ποιότητα και servicε από αυτήν που είχε συνηθίσει ο κόσμος μέχρι το 2019 γιατί δεν βρίσκουν να προσλάβουν επαρκώς έμπειρους σερβιτορους και μαγειρους αφού σε αυτούς στηρίζονται όλα τα μαγαζιά ιδιαίτερα τα δημοφιλή!!!