Έρευνα σχετικά με τις συνήθειες αγοράς από τα σούπερ μάρκετ, αλλά και κατανάλωσης συγκεκριμένων ειδών τροφίμων που διαμορφώθηκαν μέσα από τις συνθήκες της πανδημίας, διεξήγαγε η Focus Bari | YouGov.
Συνοπτικά, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας:
4 στους 10 Έλληνες ψώνισαν τουλάχιστον μια φορά είδη σούπερ μάρκετ online, επιπλέον 1 στους 3 σκέπτονται να υιοθετήσουν αυτή την συνήθεια στο μέλλον.
13% προτιμούν τo online κανάλι ως το κύριο για τα ψώνια σούπερ μάρκετ και 9% δηλώνουν ότι θα έχουν την online εκδοχή ως κύριο κανάλι στο μέλλον.
9 στους 10 online supermarket shoppers έχουν ψωνίσει απευθείας από το e-shop της αλυσίδας που προτιμούν, ενώ ένας στους τρεις έχει ψωνίσει είδη supermarket μέσω του app ενός food delivery service.
Κατά την περίοδο της πανδημίας, περισσότεροι από 1 στους 3 Έλληνες καταναλωτές φαίνεται να έχουν αυξήσει την αγορά φρέσκων φρούτων & λαχανικών, και προϊόντων καθαρισμού.
Αντιθέτως, κατακόρυφη είναι η μείωση της κατανάλωσης προμαγειρεμένων γευμάτων και έτοιμου φαγητού, καθώς και του αλκοόλ.
Όσον αφορά το κοινό που αγοράζει είδη super market online, είναι κατά βάση millennials (25-34 ετών), ενώ και οι millennials που δεν έχουν ακόμη κάνει αγορές online φαίνεται να είναι οι πιο θετικοί, λαμβάνοντας υπόψη την αναλογία όσων θα εξέταζαν κάτι τέτοιο, έναντι όσων δεν θα το εξέταζαν.
Όπως αναμενόταν, οι κάτοικοι της Περιφέρειας Αττικής και της Περιφέρειας Θεσσαλονίκης έχουν μεγαλύτερη εμπειρία με τα online super market, λόγω και των περισσότερων διαθέσιμων επιλογών.