Σκάνδαλο ξέσπασε γύρω από την πολυδιαφημισμένη συμμετοχή της Μάλτας στη φετινή Eurovision.
Φαίνεται πως τόσο η δημόσια τηλεόραση της χώρας, το κανάλι PBS, όσο και η τουριστική αρχή της Μάλτας ξόδεψαν συνολικά γύρω στις 700.000 ευρώ προκειμένου να προωθήσουν την 18χρονη Ντέστινι και το τραγούδι «Je Me Casse» στον ευρωπαϊκό διαγωνισμό τραγουδιού. Ένα υπέρογκο ποσό για την μικρή νησιωτική χώρα, το οποίο φαίνεται να υπερβαίνει κατά πολύ τον προϋπολογισμό της Μάλτας στη Eurovision.
Το ρεπορτάζ δημοσίευσε η εφημερίδα «Times Of Malta» και σε αυτό παρατίθεται ως σημείο αναφοράς ο προϋπολογισμός της Ισπανίας για την Eurovision του 2019, που άγγιξε τις 508.862 ευρώ. Μάλιστα, το δημοσίευμα υποστηρίζει πως το ποσό αυτό της ισπανικής συμμετοχής ήταν το υψηλότερο για την χώρα της ιβηρικής χερσονήσου.
Η τουριστική αρχή της Μάλτας φέρεται να ξόδεψε 350.000 ευρώ για την προώθηση της συμμετοχής της χώρας στην Eurovision 2021, συμπεριλαμβανομένης της τοποθέτησης στα social media από χρήστες που θεωρούνται influencer.
Αντίστοιχα, ο μαλτέζικος ραδιοτηλεοπτικός φορέας ξόδεψε αντίστοιχο ποσό στην προώθηση της συμμετοχής, αλλά και προκειμένου να ανέβει η θέση της Μάλτας στα στοιχήματα για τη νίκη στη Eurovision 2021.
Πράγματι, παρακολουθώντας τις στοιχηματικές αποδόσεις, παρατηρούμε πως η Ντέστινι έφτασε στο Ρότερνταμ ως το απόλυτο φαβορί. Μπορεί η πρώτη πρόβα της Μάλτας και η λανθασμένη ενδυματολογική επιλογή να έριξαν την απόδοσή της, ωστόσο ως και τον τελικό, το τραγούδι εμφανιζόταν μέσα στην πρώτη τριάδα και φαινόταν να διεκδικεί ακόμη και την πρωτιά.
Τα αποτελέσματα διέψευσαν πανηγυρικά τους bookers, με το τραγούδι να καταλήγει στην έβδομη θέση, λαμβάνοντας ψήφους κυρίως από τις επιτροπές και όχι από το κοινό.
Ο υπουργός παρά τω πρωθυπουργώ της Μάλτας, Καρμέλο Αμπέλα, διέταξε την Τετάρτη έρευνα για τα έξοδα της συμμετοχής στη Eurovision 2021 και κυρίως για το ενδεχόμενο ορισμένα από αυτά να διοχετεύτηκαν με στόχο να επηρεάσουν τις στοιχηματικές αποδόσεις.
O Λούντβιγκ Γκάλεα, καλλιτέχνης που εκπροσώπησε την Μάλτα στη Eurovision 2004 κατήγγειλε την δημόσια τηλεόραση της χώρας του για σπατάλη χρημάτων με στόχο την τεχνητή άνοδο της συμμετοχής στα στοιχήματα. Όπως είπε, κάποια άτομα ξόδεψαν ποσά προκειμένου να αναδείξουν, ψευδώς όπως τελικά αποδείχτηκε, την Μάλτα σε φαβορί για τη νίκη πριν τον διαγωνισμό.
Συγκεκριμένα, μέσω ανάρτησης στο Facebook, ο Λούντβιχ Γκαλέα έκανε λόγο για «τη φόρμουλα των μέσων κοινωνικής δικτύωσης» και για «ανθρώπους που έχουν ξοδέψει χρήματα για να διογκώσουν τεχνητά την αγορά στοιχημάτων ώστε η Μάλτα να θεωρηθεί φαβορί και πληρώνουν για θετικές κριτικές και πολλές προβολές στο YouTube».
Μάλιστα, ο Γκαλέα ανέφερε ως παραδείγματα τόσο τη φετινή συμμετοχή της Μάλτας στη Eurovision όσο και εκείνη του 2016 με το τραγούδι «Walk On Water» που είχε ερμηνεύσει η Ira Losco (12η θέση), τονίζοντας πως η εν λόγω στρατηγική δεν απέδωσε.
Ο ίδιος βέβαια τόνισε πως η Ντέστινι, η εκπρόσωπος της Μάλτας στη Eurovision 2021 δεν γνώριζε τίποτα για το σχέδιο αυτό, ενώ την εκθείασε για την προσπάθειά της και την εμφάνισή της στον τελικό.
Δεν προσμετρήθηκαν ψήφοι του κοινού στον τελικό
Οι ανταγωνιστές του ιταλικού τραγουδιού που κατέκτησε την πρώτη θέση στον φετινό διαγωνισμό μπορούν να αμφισβητήσουν αυτή τη νίκη μετά την αποκάλυψη ότι δεν προσμετρήθηκαν ψήφοι κατά τη διάρκεια της ψηφοφορίας του κοινού τη βραδιά του τελικού.
Η ανακοίνωση του Avrotros, του ολλανδικού καναλιού που μετέδωσε τον διαγωνισμό, ήταν σαφής: Υπήρξαν εκατοντάδες παράπονα από τηλεθεατές ότι δεν έλαβαν μήνυμα πως η ψήφος τους είχε προσμετρηθεί.
Πολλοί μάλιστα από τους τηλεθεατές πόσταραν στα social media ως απόδειξη φωτογραφίες με τα μηνύματα αυτά πως δεν προσμετρήθηκαν οι ψήφοι τους.
Για το θέμα που προέκυψε, τοποθετήθηκε και η ιστοσελίδα DroidApp η οποία με δική της ανακοίνωση ανέφερε πως μόνο μία ψήφος ανά άτομο θεωρήθηκε έγκυρη τη στιγμή που την έστειλαν στον αριθμό 9090. Όπως τόνισε, οι επιπλέον ψήφοι προσμετρήθηκαν πολύ αργότερα, δηλαδή όταν πλέον είχε ανακοινωθεί το αποτέλεσμα.