Το μοντέλο που μεταμόρφωσε την προϊοντική εικόνα της Peugeot καθιστώντας την πρωταγωνίστρια και στην κατηγορία των SUV ανανεώθηκε πρόσφατα συνδυάζοντας τις αισθητικές διαφοροποιήσεις με τον πλουραλισμό των εκδόσεων ισχύος και εξοπλισμού.
Ξεκινώντας από τον βενζινοκινητήρα των 1,2 λίτρων (και τις 24.900 ευρώ) και καταλήγοντας στους 300 ίππους της έκδοσης Hybrid4 της δοκιμής μας το νέο 3008 αξιοποιεί όλη την διαθέσιμη τεχνολογία της Peugeot αυξάνοντας διαρκώς την δυναμική του προς το premium άκρο της ευρωπαϊκής και της ελληνικής αγοράς.
Προς αυτή την κατεύθυνση συντελεί η εναρμόνιση της εικόνας του ανανεωμένου 3008 με τα 208 και 2008, καθώς στο μπροστινό μέρος κυριαρχούν τα κάθετα LED φώτα ημέρας που συνδυάζονται με την ανασχεδιασμένη μάσκα, το νέο προφυλακτήρα και την συνολικά πιο εκλεπτυσμένη προσέγγιση. Στο πίσω μέρος τα LED φωτιστικά σώματα περιλαμβάνουν πλέον «κυλιόμενα» φλας και φιμέ απόχρωση, επιλογές που αποτυπώνουν το νέο ύφος του μοντέλου χωρίς να απαξιώνουν ουσιαστικά τα παλαιότερα που κυκλοφορούν ανάμεσά μας.
Αν αισθητικά όλα αυτά σας καλύψουν, είναι εξαιρετικά απίθανο να εκφράσετε ενστάσεις για τον θάλαμο επιβατών του γαλλικού SUV καθώς το εσωτερικό του 3008 ήταν ανέκαθεν ένας σπουδαίος χώρος διαβίωσης στο δρόμο με έξυπνες πινελιές πολυτέλειας όπως τα «piano keys» πλήκτρα άμεσης πρόσβασης σε διάφορες λειτουργίες οι οποίες απεικονίζονται στην επίσης ανασχεδιασμένη οθόνη υψηλής ευκρίνειας 10 ιντσών του συστήματος πολυμέσων.
Η φιλοσοφία i-Cockpit με το μικρό τιμόνι τοποθετημένο σχετικά χαμηλά ώστε ο οδηγός να βλέπει πάνω -και όχι μέσα- από αυτό τον, πολλαπλώς παραμετροποιήσιμο, ψηφιακό πίνακα οργάνων των 12,3 ιντσών αποτελεί διαχρονικά το κυρίαρχο εύρημα στο 3008 και κάνει την διαφορά έναντι οποιουδήποτε άλλου SUV. Χωροταξικά δεν υπάρχουν αλλαγές ανάμεσα σε αυτό το 3008 και το προηγούμενο, εκείνο ωστόσο που διαφοροποιεί σημαντικά τα δεδομένα είναι η plug-in υβριδική τεχνολογία του αυτοκινήτου της δοκιμής μας.
Κορυφαίες επιλογές
Με τα διακριτικά Hybrid και Hybrid4 η Peugeot υποδηλώνει την ύπαρξη εκδόσεων στις οποίες συνδυάζονται ο βενζινοκινητήρας 1.6 PureTech των 200 ίππων με έναν ηλεκτροκινητήρα στον μπροστινό άξονα (στο δικίνητο 3008 Hybrid με συνδυαστική απόδοση 225 ίππων, από 46.000 ευρώ) ή με δύο ηλεκτροκινητήρες, εμπρός και πίσω, (στο τετρακίνητο 3008 Hybrid4 με συνδυαστική απόδοση 300 ίππους και τιμή 50.500 ευρώ).
Ανεξαρτήτως έκδοσης το ηλεκτρικό μοτέρ που βρίσκεται μπροστά είναι ενσωματωμένο στο νέο αυτόματο κιβώτιο (e-EAT8) οκτώ ταχυτήτων ενώ η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ έχει μειωθεί από τα 520 λίτρα των μη εξηλεκτρισμένων εκδόσεων στα 395 λίτρα, αν και η μπαταρία του υβριδικού συνόλου βρίσκεται κάτω από τα πίσω καθίσματα.
Ευτυχώς αυτά τα 395 λίτρα είναι πλήρως εκμεταλλεύσιμα λόγω του σχήματος του χώρου αποσκευών αλλά και διότι το καλώδιο φόρτισης τοποθετείται σε ειδικό χώρο κάτω από δάπεδο του πορτμπαγκάζ.
Ο χαρακτηρισμός «κορυφαίες» ανταποκρίνεται πλήρως στις δυνατότητες των δύο Plug-in υβριδικών εκδόσεων, ωστόσο το πλεονέκτημα της «καθαρής» τετρακίνησης μέσω των δύο ηλεκτροκινητήρων επιβάλλει να εστιάσουμε την προσοχή μας στο 3008 Hybrid4, εκεί όπου η ροπή των 520Nm αποδεικνύεται εντυπωσιακή στην πράξη και όχι απλώς στα χαρτιά.
Ανάλογα με τις συνθήκες του οδοστρώματος, τις ανάγκες ή τις επιθυμίες του, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει μια από τις τέσσερις επιλογές λειτουργίας του συνόλου. Η λειτουργία Electric είναι προεπιλεγμένη κατά την εκκίνηση του αυτοκινήτου με το πίσω μοτέρ να κινεί τους τροχούς του πίσω άξονα σε ταχύτητες μέχρι 135 χλμ./ώρα και δυνητική αυτονομία ηλεκτροκίνησης για απόσταση έως 50 χιλιόμετρα, ανάλογα με το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας. Στην επιλογή Hybrid το ίδιο το σύστημα αποφασίζει πως θα διαχειρισθεί τον συνδυασμό των τριών κινητήρων ανάλογα με τις απαιτήσεις που υφίστανται, ενεργοποιώντας τον βενζινοκινητήρα όταν ο οδηγός βυθίσει το πόδι στο δεξί πεντάλ.
Στην επιλογή Sport οι επιδόσεις βρίσκονται στο προσκήνιο καθώς αξιοποιείται η ισχύς και των τριών κινητήρων ενώ στην επιλογή 4WD η τετρακίνηση μέσω των δύο ηλεκτρικών μοτέρ εξασφαλίζει βελτιωμένη πρόσφυση σε κάθε είδους έδαφος.
Η ζωή μαζί του
Από τα παραπάνω προκύπτουν οι διαφορετικές δυνατότητες που παρέχει η plug-in υβριδική τεχνολογία τόσο σε επίπεδο επιδόσεων -με επιτάχυνση από στάση σε 5,9΄΄- όσο κυρίως στον τομέα της οικονομίας καυσίμου και των εκπομπών ρύπων. Οι τελευταίες περιορίζονται στα 29 γραμ./χλμ. και σε συνδυασμό με την χαμηλότερη από 40.000 ευρώ Λιανική Τιμή προ Φόρων, στις δύο (Allure Plus και GT) από τις τρεις εκδόσεις εξοπλισμού, διαγράφουν τον φόρο εταιρικής χρήσης για τους χρήστες εταιρικών οχημάτων.
Αν ο οδηγός του 3008 Hybrid4 είναι συνεπής στην διαδικασία φόρτισης της μπαταρίας των 13,2 kWh (μια διαδικασία που διαρκεί από 2 ώρες σε wallbox 7,4 kW έως 8 ώρες σε πρίζα τύπου Schuko) τότε ο βενζινοκινητήρας θα αποδειχθεί περιττός στη συνήθη καθημερινή χρήση, αν μάλιστα οδηγεί συνειδητοποιώντας τα τεχνολογικά πλεονεκτήματα του αυτοκινήτου και τις δυνατότητες ανάκτησης ενέργειας εν κινήσει μέσω της επιλογής “B” (Brake) στο κιβώτιο ταχυτήτων.
Μιλώντας για την οδηγική εμπειρία με το 3008 Hybrid4, θα εκπλαγείτε ευχάριστα από την ρύθμιση της ανάρτησης -με διάταξη πολλαπλών συνδέσμων στον πίσω άξονα- και την δυνατότητά της να διαχειρίζεται πολύ αποτελεσματικά απαιτητικές διαδρομές και «πληγωμένα» οδοστρώματα χάρη και στην σοφή επιλογή τροχών διαστάσεων 18 ιντσών. Η στιβαρότητα της κατασκευής, η απουσία θορύβων και η ποιότητα κύλισης είναι, πέρα από τις επιδόσεις, τον εξοπλισμό και την αποδοτικότητα τα στοιχεία που σε αυτή την κατασκευή ορίζουν με ακρίβεια την premium υπόσταση του 3008 Hybrid4.
ΣΥΝ: Αποδοτικότητα, Ποιότητα κατασκευής, Εξοπλισμός, Οδική συμπεριφορά
ΠΛΗΝ: Μικρότερος χώρος αποσκευών
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας : 1.598 κ.εκ.
E-Motors: 81 kW + 83 kW
Συνδυαστική ισχύς: 300 ίπποι
Ροπή: 520 Nm
Κιβώτιο ταχ.: Αυτόματο οκτώ σχέσεων
Κατανάλωση: 4,5 λίτρα/100 χλμ.
0-100 χλμ./ώρα: 5,9΄΄
Μέγιστη ταχ.: 160 χλμ./ώρα
Τέλη κυκλ.: 0
Τιμή πώλησης: €50.500