ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΠΟΛΙΤΕΙΑ (Αχιλλέας Ροδίτης)
Ο όρος «κορωνοπάρτι» έχει μπει για τα καλά στη ζωή μας. Είναι η λέξη που γνωρίσαμε εν μέσω καραντίνας αλλά εξακολουθούμε να την συναντάμε μπροστά μας ακόμα και μετά την επανεκκίνηση της αγοράς και ειδικότερα της Εστίασης.
Φαίνεται όμως, δυστυχώς, ότι η… μόδα αυτή, της υπαίθριας αυτοσχέδιας διασκέδασης, όσο επικίνδυνη κι αν είναι όχι μόνο καλά κρατεί αλλά αποκτά ολοένα και περισσότερους οπαδούς στους κόλπους της νεολαίας.
Στην αρχή, ήταν οι αυθόρμητες διοργανώσεις στις Σκάλες της Αγ. Νικολάου, της Πατρέως – ακόμα και με live εμφανίσεις νεαρών μουσικών. Μετά… ήρθε η σειρά της πλατείας Παντανάσσης, της Πλαζ κ.α.
Και πέρα από τον αυξημένο υγειονομικό κίνδυνο, η ανάπτυξη αθέμιτου ανταγωνισμού έναντι βαριά πληγωμένων επιχειρηματιών στην Εστίαση, είναι επίσης μια σημαντική παράμετρος. Διότι την ώρα που εκείνοι προσπαθούν να ορθοποδήσουν τηρώντας τα αναγκαία μέτρα για την προστασία της δημόσιας υγείας, κάποιοι διοργανώνουν πάρτι βγάζοντας εύκολο κέρδος!
Στην αρχή, ήταν οι αυθόρμητες διοργανώσεις στις Σκάλες της Αγ. Νικολάου, της Πατρέως – ακόμα και με live εμφανίσεις νεαρών μουσικών. Μετά… ήρθε η σειρά της πλατείας Παντανάσσης, της Πλαζ με το πάρτι με τους χιλιάδες συμμετέχοντες, αλλά και προσφάτως στην περιοχή της Καρυάς, αλλά και στον Φάρο της Πάτρας καθώς και σε αρκετές άλλες τοποθεσίες.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ ΜΕΣΩ ΤΩΝ ΣΟΣΙΑΛ
Το ερώτημα, (που η «Πολιτεία» διατύπωσε ως σχόλιο στο προηγούμενο φύλλο), είναι: «Γιατί δεν αντιμετωπίζονται εν τη γενέσει τους τα προγραμματισμένα κορωνοπάρτι». Γιατί, δηλαδή, δεν αποτρέπονται προτού ξεκινήσουν;
Δεν είναι ότι το συγκεκριμένο ερώτημα το θέτει η εφημερίδα. Το προτάσσουν απαιτητικά οι καταστηματάρχες του κλάδου της Εστίασης, τονίζοντας την εξής σημαντική παράμετρο: Ότι πολλά από τα κορωνοπάρτι δεν είναι μερικές αυθόρμητες συναντήσεις διασκέδασης των νέων, αλλά διοργανώσεις που απαιτούν χρόνο προετοιμασίας και πολλή διαφήμιση μέσω των σελίδων κοινωνικής δικτύωσης.
Με άλλα λόγια, «είναι κάτι, άρα, που εύκολα θα μπορούσαν να εντοπίσουν οι τοπικές αρχές προτού καν γίνει», τονίζει στην «Πολιτεία» ο ιδιοκτήτης καφέ, Στέφανος Γ., που λειτουργεί στο κέντρο της Πάτρας.
Επισημαίνοντας ότι πολλά από τα κορωνοπάρτι που έγιναν στην Πάτρα ήταν ήδη ευρέως γνωστό ότι θα γίνουν σε μεγάλο μέρος των πατρινών, και ειδικά της νεολαίας, και μάλιστα από πολλές μέρες νωρίτερα.
Εν ολίγοις, οι αστυνομικές αρχές θα μπορούσαν κάλλιστα να αποτρέψουν την πραγματοποίηση τους αν απλώς συντονίζονταν με τις πολλές διαδικτυακές σελίδες που φτιάχνονται για τέτοιο σκοπό στο Φέισμπουκ ή το Ίνσταγκραμ.
«Μια απλή παρακολούθηση τέτοιων σελίδων θα ήταν αρκετή για να γνωρίζουν οι αρχές από πριν, τί πρόκειται να γίνει, πού και πότε και απλώς να βρεθούν εκεί πριν την πραγματοποίηση του πάρτι για να το αποτρέψουν», υποστηρίζουν στο σύνολό τους οι καταστηματάρχες του χώρου.
Εκφράζοντας την απορία, πώς γίνεται οι ίδιοι να ξέρουν πού και πότε θα γίνει το επόμενο πάρτι αλλά το αγνοούν οι διωκτικές αρχές.
Ποτά σε πλαστικό, με 2 ή 3 ευρώ, αμφίβολης ποιότητας και άγνωστης προέλευσης. Και η συγκεκαλυμμένη προβολή μέσω της κοινωνικής δικτύωσης
ΤΑ ΠΑΡΤΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΑΝΤΑ ΔΩΡΕΑΝ…
«Και δεν είναι ότι μιλάμε για απλή και αθώα… δωρεάν διασκέδαση, τουλάχιστον σε όλες τις περιπτώσεις», τονίζουν επιπλέον πολλοί μαγαζάτορες.
Διευκρινίζοντας ότι σε κάποια από αυτά τα πάρτι διακινούνται ποτά επί πληρωμής, κατόπιν παραγγελίας. «Άρα μιλάμε καθαρά για επιχείρηση», προσθέτει ο επαγγελματίας Σ.Γ.. Ποτό σε πλαστικό για 2 ή 3 ευρώ. Πάμφθηνα, αλλά στο σύνολο βγαίνει μεγάλο κέρδος, άρα είναι η διοργάνωση αποτελεί καλή «αρπαχτή», αν φυσικά… πετύχει.
ΚΑΙ ΜΕ ΠΟΤΑ-«ΜΠΟΜΠΕΣ»;
«Χώρια του ότι… ένας Θεός ξέρει τι ποιότητας ποτό πίνουν οι συμμετέχοντες», κάτι που αποτελεί μία επίσης αξιοσημείωτη παράμετρο του θέματος, που προβάλλουν επιτακτικά οι επιχειρηματίες της Εστίασης.
Σημειώνοντας ότι οι μεγάλες διοργανώσεις, με ηχοσυστήματα και όλη την απαιτούμενη υποδομή, δεν είναι ένα απλό πάρτι αλλά κανονική συναυλία. Οπότε και η αναζήτηση ποτών με σκοπό την αύξηση του κέρδους, οδηγεί σε εύλογα ερωτηματικά σε σχέση με την ποιότητα αλλά και την προέλευση τους.
Ο ΠΡΩΗΝ ΥΠΑΛΛΗΛΟΣ ΕΨΑΧΝΕ ΦΤΗΝΗ ΚΑΒΑ
Ως συνέχεια του ρεπορτάζ για το παρασκήνιο της διοργάνωσης κορωνοπάρτι στην Πάτρα «έρχεται» να προστεθεί το περιστατικό άγριου καβγά που έλαβε χώρα προ λίγων ημερών, σε κεντρικό καφέ της πόλης (Καραϊσκάκη) μεταξύ ιδιοκτήτη και επίδοξου διοργανωτή.
Αφορμή στάθηκε το γεγονός ότι ο νεαρός απευθύνθηκε στον επιχειρηματία-τον οποίο γνώριζε καθώς παλιότερα ήταν υπάλληλος του-προκειμένου να του ζητήσει να τον στείλει συστημένα σε κάποια «δική του» τοπική κάβα για να αγοράσει σε καλύτερη τιμή, μεγάλη ποσότητα από ποτά.
Όταν ο επαγγελματίας αναρωτήθηκε τι τα ήθελε τόσα πολλά μπουκάλια ποτού, ο νεαρός του εξομολογήθηκε ότι συμμετείχε σε μια ομάδα που επρόκειτο εντός των ημερών να πραγματοποιήσει ένα υπαίθριο κορωνοπάρτι.
«Οπότε καταλαβαίνεις ότι χρειαζόμαστε πολλές φιάλες από διάφορα ποτά αλλά πρέπει να απευθυνθώ σε κάποιον γνωστό μέσω κοινού φίλου, για να μπορέσουμε να αγοράσουμε φθηνότερα και να έχουμε κάποιο κέρδος», φέρεται να είπε ο νεαρός στον καταστηματάρχη.
Απάντηση που όπως ήταν φυσικό όχι απλά εκνεύρισε τον επιχειρηματία, αλλά προκάλεσε την οργισμένη αντίδρασή του εναντίον του πρώην υπαλλήλου του από τον οποίο απαίτησε σε αυστηρό ύφος εξηγήσεις. «Σε εμένα ήρθες να μεσολαβήσω για να κάνετε κάτι επικίνδυνο που ζημιώνει εμάς τους επαγγελματίας;», απόρησε ο ιδιοκτήτης του καφέ ο οποίος βγήκε εκτός εαυτού. Αντί συγγνώμης ο νεαρός ανταπάντησε με ύφος πυροδοτώντας περισσότερο το τεταμένο κλίμα και λίγο έλλειψε οι δυο τους να έρθουν στα χέρια. Χάρη στην πυροσβεστική παρέμβαση άλλων παρισταμένων που μπήκαν στη μέση για να τους χωρίσουν, αποφεύχθηκε η διαμάχη να μετατραπεί σε άγριο διαπληκτισμό.
Σε κάθε περίπτωση πάντως το περιστατικό αποδεικνύει το μέγεθος ενός πρόσθετου προβλήματος (των κορωνοπάρτι) που αποτελεί «κόκκινο» πανί για τους επιχειρηματίες ενός κλάδου που έχει πληγεί αφόρητα από την αρχή της πανδημίας.