ΠΑΤΡΑ: Λιανικό εμπόριο – Η φετινή μετά lockdown εποχή είναι ακόμα χειρότερη από την περσινή

    Ημερομηνία:

    H πτώση στην αγορά δεν είναι ένα φαινόμενο που χαρακτηρίζει μόνο την οικονομία της Πάτρας.

    Από τη στιγμή που τα εμπορικά μαγαζιά άνοιξαν και πάλι τις πόρτες τους, ύστερα από την άρση του lockdown, είναι ένα φαινόμενο γενικό που δεν έχει να κάνει με ένα τοπικό επίπεδο.

    Είναι ένα φαινόμενο που αποτυπώνει ή καλύτερα επιβεβαιώνει αυτό που είχε φανεί από το πρώτο κύμα της πανδημίας ως προς τις αλλαγές στις συνήθειες του καταναλωτή που έχει βάλει σε τελευταία μοίρα τις ανάγκες του για να ψωνίσει κάτι, ακόμα και αν αυτό του λείπει.

    Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Ομοσπονδίας των Εμπορικών Συλλόγων της Πελοποννήσου, Νοτιοδυτικής Ελλάδας και των Ιονίων Νήσων (Ζακύνθου, Κεφαλονιάς και Ιθάκης), Γιώργο Βαγενά, η πτώση στην αγοραστική δύναμη των καταστημάτων, σε σύγκριση με το περσινό καλοκαίρι είναι στάνταρ και δεδομένη.

    Φτάνει σε έναν γενικό μέσο όρο όλων αυτών των αγορών που εντάσσονται στην επικράτεια της Ομοσπονδίας του 35% με 40% και ανάλογα με την εμπορική δραστηριότητα -κυρίως στα είδη ρουχισμού και υποδημάτων- κυμαίνεται και σε ένα μεγαλύτερο ποσοστό καθώς αγγίζει το 50%.

    Το γεγονός έτσι ότι η φετινή περίοδος όταν τα καταστήματα άνοιξαν, είναι χειρότερη από την αντίστοιχη περίοδο της περσινής χρονιάς, όταν και τότε τα μαγαζιά άνοιξαν ύστερα από ένα lockdown που είχε προηγηθεί, βαδίζοντας όμως σε εντελώς άγνωστα μονοπάτια αφού δεν γνωρίζαμε όσο γνωρίζουμε σήμερα τον ιό, είναι ενδεικτικό της αγοραστικής τάσης που επικρατεί στο λιανικό εμπόριο.

    Η αλλαγή της νοοτροπίας

    Μιας τάσης που σε ένα γενικότερο επίπεδο σκιαγραφεί την υποτονική κίνηση που κυριαρχεί από την άρση του δεύτερου παρατεταμένου lockdown και μετά.

    «Ο κόσμος έχει αλλάξει τις καταναλωτικές του συνήθειες και δείχνει ότι δεν έχει πλέον στις προτεραιότητες του τις αγορές προϊόντων και ειδών που υπάρχουν στα εμπορικά μαγαζιά».

    Η στάση αυτή έχει την ψυχογραφική της πτυχή, καθώς σύμφωνα με τους εμπόρους, είναι αποτέλεσμα της γενικότερης αβεβαιότητας και ανασφάλειας που επικρατεί στην αγορά, τόσο μεταξύ των επαγγελματιών, όσο και του καταναλωτικού κοινού.

    «Η πανδημία έχει αλλάξει άρδην την νοοτροπία του καταναλωτή. Ο κόσμος είναι πιο διστακτικός και ακόμα πιο μετρημένος στις αγορές του και το γεγονός αυτό έχει μεγάλες επιπτώσεις στην εμπορική κίνηση».

    Κοινοποίηση:

    Τελευταία Νέα

    Κοινοποίηση:

    Περισσότερα Άρθρα
    Σχετικα

    Δείτε τη λίστα του Taste Atlas για την καλύτερη κουζίνα του κόσμου, σε ποια θέση είναι η ελληνική

    Στην κορυφή της λίστας με τις καλύτερες κουζίνες του...

    Ιταλία: Αθωώθηκε για τη δολοφονία του γείτονά του γιατί εκείνος πήγε με εκσκαφέα να του γκρεμίσει το σπίτι

    Αίσθηση έχει προκαλέσει στην Ιταλία, η υπόθεση του πενηντατετράχρονου τεχνίτη...

    Αχαϊα: Νέες κινητοποιήσεις αγροτών – Ποιους δρόμους θα κλείσουν σήμερα

    Νέες δυναμικές κινητοποιήσεις ετοιμάζουν για σήμερα οι αγρότες και...

    Πάτρα: Δύο Χριστουγεννιάτικα κονσέρτα από τον Καθολικό Ναό του Αγίου Ανδρέα

    Ο Καθολικός Ιερός Ναός Αγίου Ανδρέα Πάτρας (Μαιζώνος 81)...