Το Teorema δεν είναι απλά ένα ακόμα ηλεκτρικό και πλήρως αυτόνομο πρωτότυπο, σαν και αυτά που έχουμε δει από το πρόσφατο παρελθόν μέχρι και σήμερα, καθώς σύμφωνα με τους υπεύθυνους έχει εξελιχθεί και σχεδιαστεί μέσω της εικονικής πραγματικότητας.
Για την δημιουργία του συνεργάστηκαν δύο σχεδιαστικές ομάδες, η πρώτη στο Cambiano της Ιταλίας, η δεύτερη στη Σαγκάη της Κίνας, αμφότερες υπό τις οδηγίες του δημιουργικού διευθυντή της Pininfarina, Kevin Rice. Όπως τονίζει ο ίδιος: «Το Teorema προσφέρει στους επιβάτες του την ευχαρίστηση να βιώνουν το αυτοκίνητο, να το οδηγούν και να ταξιδεύουν, χωρίς κανένα απολύτως συμβιβασμό».
Για την εξέλιξή του η εταιρεία συνδύασε και χρησιμοποίησε, πέραν της εικονικής πραγματικότητας (Virtual Reality) και άλλες πρωτοποριακές τεχνολογίες, όπως την επαυξημένη πραγματικότητα (Augmented Reality) και «μεικτή πραγματικότητα» (Mixed Reality). Χαρακτηριστικό παράδειγμα των παραπάνω εφαρμογών είναι το εκπληκτικό Ηead-up display της WayRay που διαθέτει ολογραφική τεχνολογία, ενημερώνοντας τον οδηγό για οτιδήποτε συμβαίνει στη διαδρομή, ενώ οι επιβάτες μπορούν να ενημερωθούν για ταξιδιωτικά tips ή να απολαμβάνουν την αγαπημένη τους ταινία.
Το πρωτότυπο Teorema χρησιμοποιεί πλαίσιο τύπου «skateboard», το οποίο κατασκευάστηκε από την Benteler, επιτρέποντας την καλύτερη δυνατή διάταξη στο εσωτερικό, με τις διαστάσεις του να φτάνουν τα 5,4 μέτρα σε μήκος, τα 2,2 μέτρα πλάτος και τα μόλις 1,4 μέτρα ύψος. Μάλιστα τα καθίσματα της Poltrona Frau έχουν τοποθετηθεί σε ένα μοναδικό layout (1+2+2), κάθε ένα από αυτά ξεχωριστά, δημιουργώντας τρεις σειρές. Επίσης, λείπουν οι εξωτερικές θύρες, με σκοπό να αυξηθεί η ακαμψία του αμαξώματος και η φωτεινότητα της καμπίνας, ενώ οι επιβάτες εισέρχονται από το πίσω τμήμα του αυτοκινήτου.
Λόγω του ότι είναι ένα πλήρους αυτόνομης οδήγησης όχημα, το Teorema δεν διαθέτει ένα συμβατικής σχεδίασης τιμόνι, αλλά μόνο διακόπτες που αναδύονται από το ταμπλό, στην περίπτωση που πρέπει να χρησιμοποιηθούν. Ο οδηγός έχει τη δυνατότητα να επιλέξει τρεις οδηγικά προφίλ, Autonomy, Drive και Rest, στις οποίες αλλάζει και η διάταξη των καθισμάτων.
Φυσικά, το πρωτότυπο Pininfarina ξεχωρίζει και λόγω της ιδιαίτερης σχεδίασης του αμαξώματος, που διαθέτει πληθώρα αεροδυναμικών βοηθημάτων, πτερυγίων και εισαγωγών αέρα. Επίσης, τα LED φωτιστικά σώματα και το κοφτό πίσω τελείωμα «Kamm tail» δίνουν με τη σειρά τους έναν ιδιαίτερο τόνο στην κατασκευή.