Ανοιγμα της εστίασης και τουρισμός αύξησαν τις πωλήσεις μπίρας

    Ημερομηνία:

    Με διψήφια ποσοστά ανάπτυξης που, σύμφωνα με στελέχη της αγοράς, προσεγγίζουν το 20%, κινείται η αγορά μπίρας από τις αρχές του έτους μέχρι τώρα, εξέλιξη η οποία σχετίζεται κυρίως με την επαναλειτουργία της εστίασης από τις αρχές Μαΐου και τη σημαντική αύξηση του τουρισμού σε σύγκριση με πέρυσι. Τα περιοριστικά μέτρα, ωστόσο, που αναμένεται να λειτουργήσουν στην εστίαση για τους μη εμβολιασμένους, χωρίς την ίδια ώρα να αποκλείονται ακόμη αυστηρότερα μέτρα, όπως ένα γενικευμένο lockdown ή διάφορα τοπικά, ή απαγόρευση κυκλοφορίας από κάποια ώρα κι έπειτα το βράδυ, κάνουν τους ανθρώπους του κλάδου να είναι αρκετά συγκρατημένοι σε σχέση με τις προβλέψεις –και κυρίως– τις προσδοκίες για το πώς τελικά θα κλείσει η χρονιά.

    Υπενθυμίζεται ότι το 2020 ο κλάδος έχασε περίπου το 25% των πωλήσεών του κυρίως λόγω της μη λειτουργίας της εστίασης και του τουρισμού για πολλούς μήνες. Στο κανάλι της λιανικής μπορεί να καταγράφηκε αύξηση πωλήσεων, οι τιμές όμως στις οποίες πωλείται η μπίρα στο ράφι του σούπερ μάρκετ είναι πολύ χαμηλότερες από αυτές στην εστίαση, κάτι που επιδρά αρνητικά τόσο στον τζίρο και κυρίως στα κέρδη. Το βασικό σενάριο για φέτος είναι ότι η αγορά θα κλείσει με αύξηση της τάξης του 10%-15%, καλύπτοντας δηλαδή εν μέρει τις απώλειες της περυσινής χρονιάς.

    Σύμφωνα, πάντως, με όσα αναφέρει στην οικονομική του έκθεση για το α΄ εξάμηνο του 2021 ο όμιλος Carlsberg, ο οποίος στην Ελλάδα έχει παρουσία μέσω της θυγατρικής του, της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας (Μύθος, FIX κ.ά.), η Ελλάδα είναι μία από τις χώρες στις οποίες καταγράφηκε διψήφιο ποσοστό αύξησης του όγκου πωλήσεων, ενώ βελτίωση παρουσιάζουν και τα έσοδα/εκατόλιτρο. Η αύξηση αυτή οφείλεται κυρίως, όπως επισημαίνεται, στη βελτιωμένη εικόνα που παρουσιάζει η αγορά ειδικά το δεύτερο τρίμηνο του 2021. Αξίζει να σημειωθεί ότι στην Ελλάδα ο όμιλος καταγράφει ενισχυμένες πωλήσεις και λόγω των ισχυρών ρυθμών ανάπτυξης, όπως χαρακτηριστικά αναφέρει στην έκθεσή του, στην κατηγορία της μπίρας χωρίς αλκοόλ (οι άλλες χώρες στις οποίες καταγράφεται αύξηση των πωλήσεων της εν λόγω κατηγορίας είναι η Γαλλία, η Φινλανδία, η Πολωνία, η Ελβετία και η Ρωσία). Η αύξηση των πωλήσεων μπίρας χωρίς αλκοόλ επιταχύνθηκε στη διάρκεια της πανδημίας, καθώς θεωρείται ότι συνδέεται με τη γενικότερη στροφή των καταναλωτών προς έναν πιο υγιεινό τρόπο ζωής.

    Το 2020, πάντως, η Ολυμπιακή Ζυθοποιία, που αποτελεί έναν από τους δύο μεγάλους «παίκτες» στην εγχώρια αγορά μπίρας, είδε τον όγκο πωλήσεών της στην εγχώρια αγορά να υποχωρεί κατά 26% και τον τζίρο της να μειώνεται κατά 31%.

    Κοινοποίηση:

    Τελευταία Νέα

    Κοινοποίηση:

    Περισσότερα Άρθρα
    Σχετικα

    Κάλεσμα ΚΕΔΗΠ-Καρναβάλι Πάτρας στα πληρώματα του Κρυμμένου Θησαυρού για συμμετοχή στην έκθεση για το Πατρινό Καρναβάλι

    Κάλεσμα στους εκπροσώπους των πληρωμάτων που συμμετείχαν στο Παιχνίδι...

    «Μια άλλη Θήβα» στο Διεθνές Φεστιβάλ Πάτρας

    Με το θεατρικό έργο του Γαλλο-ουρουγουανού Σέρχιο Μπλάνκο «Μια...

    Αιγιάλεια: Από τη… ντισκοτέκ την παλιά βρέθηκαν στο αυτόφωρο- Τέσσερις συλλήψεις για διατάραξη

    Συνελήφθη, χθες τα ξημερώματα, σε περιοχή της Αιγιαλείας, από...

    ΑΧΑΪΑ: Ανήλικοι βεβήλωσαν την Ελληνική σημαία

    Στην ταυτοποίηση και σύλληψη πέντε ατόμων που εμπλέκονται στη...