Ο Ακραμ Καν… μάλλον δεν κατάφερε να ξεγελάσει τον διάβολο στο Ηρώδειο

    Ημερομηνία:

    Τα φώτα έσβησαν, η σκηνή του Ηρωδείου σκοτείνιασε, άρχισε να ακούγεται άμπιεντ μουσική. Ηταν οι πρώτοι ήχοι της παράστασης σύγχρονου χορού του Ακραμ Καν «Οutwitting the Devil», ανακατεμένοι με ομίχλη. Η υποβλητική ατμόσφαιρα, όμως, δεν κράτησε για πολύ. Μερικές εκατοντάδες μέτρα μακριά, η συναυλία στο Καλλιμάρμαρο για τη στήριξη των πυροπαθών της Εύβοιας είχε επίσης μόλις ξεκινήσει και τα τραγούδια ακούγονταν έως το δικό μας κοίλον. Τρίτη βράδυ, το ρωμαϊκό ωδείο ήταν όσο κατάμεστο επιτρέπουν τα μέτρα κατά της πανδημίας και οι προσδοκίες για τη βραδιά μεγάλες. Λογικό, καθώς ο Καν είναι γνώριμος του ελληνικού κοινού, ως χορευτής με εμβληματικές εμφανίσεις –όπως εκείνη μαζί με τη Σιλβί Γκιλέμ, αλλά και στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση– που έχουν αφήσει τη σφραγίδα τους. Αυτή τη φορά επέστρεψε ως χορογράφος, εμπνευσμένος από αποσπάσματα του Επους του Γκιλγκαμές, κειμένου αρχαιότερου από τα Ομηρικά Επη. Στο επίκεντρο της έμπνευσής του η κλιματική αλλαγή, η αλαζονεία του ανθρώπου έναντι της φύσης, ο πόνος της απώλειας, τα μαθήματα που πρέπει να πάρουμε.

    o-akram-kan-mallon-den-katafere-na-xegelasei-ton-diavolo-sto-irodeio0
    Συνδυασμός σύγχρονου και παραδοσιακού χορού.
    Φλίγκος

    Ο Βρετανός με καταγωγή από το Μπανγκλαντές, που κατάφερε να ανανεώσει τον σύγχρονο χορό ενσωματώνοντας στοιχεία από την παράδοση της πατρίδας του, επέλεξε έξι χορευτές διαφόρων ηλικιών και εθνικοτήτων για να ενσαρκώσουν τον οικουμενικό και άχρονο χαρακτήρα που ήθελε να δώσει στην παράστασή του. Το σκεπτικό του φαίνεται και από τον τίτλο: «Ξεγελώντας τον Διάβολο». Στη θέση του κακού τοποθετεί τον χρόνο και θεωρεί πως μόνο αν γυρίσουμε στο παρελθόν θα βρούμε τις ρίζες της έπαρσής μας, ώστε να μπορέσουμε να αναζητήσουμε σωτηρία στο μέλλον – εξ ου και η αναδρομή στο Επος του Γκιλγκαμές.

    GLEARNET
    o-akram-kan-mallon-den-katafere-na-xegelasei-ton-diavolo-sto-irodeio2
    Ο Καν επέλεξε χορευτές διαφόρων ηλικιών και εθνικοτήτων.

    Οι χορευτές του, αέρινοι και γήινοι, σύγχρονοι και παραδοσιακοί, μυστηριώδεις και διάφανοι, προσπάθησαν να μεταφέρουν το κοινό στην αλληγορία του Καν, ο οποίος είχε ανακοινώσει ότι θα εγκατέλειπε τη σκηνή μετά το «Xenos», το οποίο είχαμε δει στην Αθήνα το 2018. Στο «Outwitting the Devil», με το τόσο επίκαιρο θέμα, έμφαση δόθηκε  περισσότερο στη χορογραφική και λιγότερο στην αφηγηματική διάσταση του μύθου.

    o-akram-kan-mallon-den-katafere-na-xegelasei-ton-diavolo-sto-irodeio4
    Οι χορευτές ήταν γήινοι και την ίδια στιγμή αέρινοι.

    Στο τέλος, το κοινό καταχειροκρότησε τους χορευτές για την πραγματική υπερπροσπάθεια, που διήρκεσε μία ώρα και είκοσι λεπτά. Ωστόσο, υπήρχε μια ελαφριά απογοήτευση σε όσους συνέκριναν την παράσταση με τις εμφανίσεις του ίδιου του χορευτή/χορογράφου. Κάτι σαν μούδιασμα, απορίες ως προς την προσέγγισή του που έμειναν σε εκκρεμότητα. Μετά την έξοδο των θεατών στήθηκαν πηγαδάκια, κυρίως από τους πολλούς νεότερης ηλικίας που είχαν σπεύσει να απολαύσουν τη χορευτική παράσταση. Αν όλοι μας δεν φορούσαμε μάσκες, θα είχαμε την ψευδαίσθηση ότι η πανδημία έχει περάσει.

    Κοινοποίηση:

    Τελευταία Νέα

    Κοινοποίηση:

    Περισσότερα Άρθρα
    Σχετικα

    IRIS: Ποιες αλλαγές έρχονται για καταναλωτές και επιχειρήσεις

    Μεγαλώνει περαιτέρω από την 1η Νοεμβρίου του 2025 το...

    Δέσποινα Βανδή: Φοράει το μπικίνι της και απολαμβάνει… λίγο καλοκαίρι ακόμη

    Η Δέσποινα Βανδή, λίγο πριν επιστρέψει στις επαγγελματικές της υποχρεώσεις,...

    Στρατηγική συνεργασία του ομίλου Antenna με το Atlantic Council – Στόχος η σύσφιξη των σχέσεων Ευρώπης και Μέσης Ανατολής

    Ο Όμιλος Antenna ενώνει δυνάμεις με το Atlantic Council, το κορυφαίο αμερικάνικο think...

    Οι 10 καλύτερες πιτσαρίες του κόσμου για το 2025

    Ο ετήσιος οδηγός εκδίδεται από μια ομάδα επιθεωρητών που...