Η εκτόξευση των τιμών στα τρόφιμα και στα είδη πρώτης ανάγκης που έρχεται εξαιτίας της αύξησης της ενέργειας και των καυσίμων, αναμένεται να επηρεάσει σε αρνητικό βαθμό την κίνηση των καταστημάτων, μειώνοντας ακόμα περισσότερο την εμπορική τους δυναμική.
Σύμφωνα με τους παράγοντες της αγοράς ο καταναλωτής με την νοοτροπία που έχει διαμορφώσει τα τελευταία χρόνια, αγοράζει κυρίως τα είδη πρώτης ανάγκης, δηλαδή τρόφιμα και είδη υγιεινής, βάζοντας σε δεύτερη μοίρα τα υπόλοιπα.
Με τις αυξήσεις που έρχονται στα τρόφιμα μειώνεται έτσι το περίσσευμα του, με αποτέλεσμα να έχει ακόμα λιγότερες δυνατότητες για να αγοράσει ρούχα, παπούτσια και άλλα είδη που έχουν να κάνουν κυρίως με τα εμπορικά καταστήματα. Πάντως οι ανατιμήσεις στις βιτρίνες των μαγαζιών δεν αναμένεται να κυμανθούν σε ένα πολύ υψηλό επίπεδο, με τις αυξήσεις να κινούνται στο 5% και 7%.