Αισιόδοξες είναι οι πρώτες εκτιµήσεις εκπροσώπων του κλάδου των καλλυντικών για τη φετινή πορεία της βιομηχανίας της ομορφιάς, έπειτα από το ισχυρό πλήγμα που υπέστη το 2020 λόγω των lockdowns και των αλλαγών που επέφεραν το κλείσιμο της αγοράς και η τηλεργασία στις συνήθειες των καταναλωτών. Οπως δείχνουν τα πρώτα στοιχεία, η εγχώρια βιομηχανία ομορφιάς θα κλείσει με θετικό πρόσημο σημειώνοντας αύξηση πωλήσεων 8,1% σε σύγκριση με τη χρονιά που προηγήθηκε, ενώ το 2022 προβλέπεται ήπια αύξηση περίπου 5,8%. Σύμφωνα με στοιχεία του Πανελλήνιου Συνδέσμου Βιομηχάνων και Αντιπροσώπων Καλλυντικών και Αρωμάτων που εστάλησαν για τις ανάγκες έρευνας της Euromonitor, πέρυσι οι πωλήσεις των καλλυντικών συρρικνώθηκαν 11,2%, με τα προϊόντα μακιγιάζ (-35,3%) αλλά και τα αρώματα (-24,7%) να σημειώνουν τη μεγαλύτερη πτώση. Μάλιστα στοιχεία της Cosmetics Europe καταδεικνύουν πως στην Ελλάδα ο τζίρος σε τιμές λιανικής διαμορφώθηκε το 2020 στα 810 εκατ. ευρώ, ποσό το οποίο φαίνεται πως θα κινηθεί φέτος ανοδικά. Σημειώνεται πως στην Ευρώπη η αγορά καλλυντικών συρρικνώθηκε περίπου 4,8% και διαμορφώθηκε στα 76,7 δισ. ευρώ το 2020.
Οι θετικοί ρυθμοί ανάπτυξης της ελληνικής αγοράς κατά το 2021 οφείλονται κυρίως στην αύξηση των πωλήσεων προϊόντων περιποίησης προσώπου (15,1%) αλλά και περιποίησης σώματος (10,2%), ενώ ανοδικά κινούνται και τα αρώματα (6,7%), τα προϊόντα περιποίησης μαλλιών (5,1%) καθώς και τα προϊόντα μακιγιάζ (4,8%). Κάνοντας μια αποτίμηση της περυσινής χρονιάς, ο ΠΣΒΑΚ στάθηκε στη σημαντική πρόοδο του ηλεκτρονικού εμπορίου μέσα από καθιερωμένα κανάλια, όπως τα ηλεκτρονικά φαρμακεία, αλλά και από αναδυόμενα, όπως τα e-grocery. Κατά τη διάρκεια των lockdowns, το μεγαλύτερο πλήμα υπέστησαν τα πολυκαταστήματα, τα καταστήματα καλλυντικών, τα boutiques και τα κομμωτήρια, τα οποία ανέστειλαν τη λειτουργία τους. Από το άνοιγμα των καταστημάτων και μετά παρατηρείται επάνοδος των πωλήσεων σε premium προϊόντα, των οποίων οι πωλήσεις, εν μέσω πανδημίας, συρρικνώθηκαν, καθώς το βασικό κανάλι πώλησής τους είναι τα καταστήματα καλλυντικών και τα πολυκαταστήματα. Εκτός από την αναστολή λειτουργίας των καταστημάτων εν μέσω πανδημίας, πλήγμα για τον κλάδο έχει αποτελέσει και η απαγόρευση δειγματισμού, μέτρο που έχει επηρεάσει αρνητικά τις πωλήσεις κυρίως προϊόντων μακιγιάζ.
Στο μεταξύ, αντίθετα με την πορεία της αγοράς, αυξητικά κινήθηκαν τα βασικά οικονομικά μεγέθη της εταιρείας Frezyderm κατά την περυσινή χρονιά. Οπως αναφέρουν οι δημοσιευμένες οικονομικές καταστάσεις, ο τζίρος της εταιρείας το 2020 σημείωσε άνοδο 3,1% και ανήλθε στα 44,07 εκατ. ευρώ έναντι 42,76 εκατ. ευρώ το 2019. Η αύξηση αυτή οφείλεται στην ανάκτηση μεριδίου της εταιρείας στην αγορά βρεφικού γάλακτος καθώς και στην άνοδο των ηλεκτρονικών πωλήσεων των προϊόντων της που πραγματοποιούνται μέσω τρίτων (e-shops, ηλεκτρονικά φαρμακεία). Τα λειτουργικά κέρδη EBITDA ανήλθαν στα 4,99 εκατ. ευρώ σημειώνοντας αύξηση 38%, ενώ το προσαρμοσμένο EBITDA, εξαιρουμένου του ΔΠΧΑ 16, ανήλθε σε 4,2 εκατ. ευρώ, από 2,84 εκατ. ευρώ. Επίσης, τα καθαρά κέρδη ανήλθαν σε 2,9 εκατ. ευρώ έναντι 132.100 ευρώ κατά την προηγούμενη χρήση. Το 2020 ολοκληρώθηκε η εκκαθάριση της θυγατρικής της, Frezyderm UK, απ’ όπου δεν προέκυψαν πρόσθετες υποχρεώσεις που να επιβαρύνουν την εταιρεία, ενώ το Δ.Σ. θα προτείνει την έγκριση διανομής μερίσματος 2,2 εκατ. ευρώ έναντι 1,9 εκατ. ευρώ που ήταν για τη χρήση του 2019.