Ζωντανεύει το οδικό έργο Πάτρα-Πύργος – Το χρονοδιάγραμμα κατασκευής
Πότε αναμένεται να κατατεθεί η σύμβαση στο Ελεγκτικό Συνέδριο και να κυρωθεί από τη Βουλή – Πότε θα δούμε μπουλντόζες
Με τροπολογία που εντάσσει το απολεσθέν το 2013 τμήμα Πάτρα-Πύργος-Καλό Νερό-Τσακώνα προχωρά το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Η τροπολογία αυτή ξαναβάζει σε τροχιά κατασκευής πλέον το οδικό τμήμα Πάτρα-Πύργος, μετά από αρκετά χρόνια με βήματα μπρος-πίσω.
Τώρα το επόμενο βήμα είναι να κατατεθεί η σύμβαση στο Ελεγκτικό Συνέδριο και μετά να κυρωθεί από τη Βουλή. Παράλληλα αναμένεται και το τελικό «πράσινο φως» από την Κομισιόν.
Η ταυτόχρονη προώθηση των διαδικασιών με την έγκριση είναι, όπως σημειώνουν πηγές με γνώση στο θέμα, ένα βήμα που κερδίζει χρόνο, καθώς ουσιαστικά προδιαγράφεται η έναρξη των εργασιών.
Πότε θα δούμε μπουλντόζες
Αυτό θα τελειώσει την αναμονή και θα φέρει την πολυπόθητη έναρξη των εργασιών. Το ζητούμενο πλέον δεν είναι πότε θα έρθει η έγκριση (μιας και αποτελεί πλέον τυπικότητα), αλλά το πότε θα ξεκινήσουν τα έργα.
Αυτό φαίνεται πως πλέον τοποθετείται με σχετική ακρίβεια στο πρώτο τρίμηνο του 2022. Τα εργοτάξια που θα στηθούν κατά μήκος του άξονα των 75 χιλιομέτρων θα χρειαστούν, σύμφωνα με την εμπειρία που υπάρχει από προηγούμενα αντίστοιχα έργα, περίπου 2-3 μήνες για να επανδρωθούν και να διαθέτουν όλο τον απαραίτητο μηχανολογικό εξοπλισμό.
Αυτό σημαίνει πως το ερχόμενο καλοκαίρι οι μπουλντόζες θα έχουν πιάσει δουλειά και από εκεί και έπειτα τον λόγο θα έχουν οι κατασκευαστικές εργασίες, χρονοδιαγράμματα κ.ά. Ο μεγάλος στόχος για το έργο είναι να έχει ολοκληρωθεί σε 36 μήνες και ένας νέος αυτοκινητόδρομος να ενώνει με ασφάλεια τις δύο μεγάλες πόλεις της Αχαΐας και της Ηλείας.
Τα τμήματα μετά τον Πύργο
Η επανασύνδεση του δυτικού τμήματος Πάτρα-Πύργος-Τσακώνα φέρνει ξανά στην επιφάνεια την τύχη των έργων μετά τον Πύργο. Το τμήμα Πύργος-Καλό Νερό έχει μπλοκάρει λόγω της όδευσής του από τμήμα που έχει χαρακτηριστεί Natura και χρειάζεται νέες μελέτες και πιθανότατα νέα χάραξη. Το τμήμα Καλό Νερό-Τσακώνα είναι σε καλύτερη κατάσταση, μιας και δεν έχει προβλήματα χάραξης αλλά είναι ανώριμο μελετητικά.
Στην ουσία, το τμήμα μετά τον Πύργο μπαίνει σε μια λογική μελλοντικής ενασχόλησης και εφόσον υπάρξουν οι συνθήκες που θα επιτρέψουν στο υπουργείο ΥΠΟΜΕ να επιχειρήσει να βάλει μπρος με πρώτο υποψήφιο το τμήμα Καλό Νερό-Τσακώνα.