Προς ηλεκτρονικά διόδια με αναλογική χρέωση των οδηγών

    Ημερομηνία:

    DIVICO

    Επαναφέρει το υπουργείο Υποδομών το σχέδιο για τη μετατροπή των διοδίων της χώρας σε ηλεκτρονικά, με αναλογική χρέωση. Αυτή τη φορά το επικρατέστερο σενάριο είναι η δημιουργία του συστήματος να γίνει σε σύμπραξη με τον ιδιωτικό τομέα (ΣΔΙΤ) και ο διαγωνισμός τοποθετείται στις αρχές του 2022. Το υπουργείο Υποδομών, λοιπόν, διερευνά τη δημιουργία πλήρους ηλεκτρονικού συστήματος διοδίων αναλογικής χρέωσης διοδίων τελών, δορυφορικής τεχνολογίας, με οπτική αναγνώριση. Ηδη το υπουργείο έχει προχωρήσει στην πρόσληψη τεχνικού, χρηματοοικονομικού και νομικού συμβούλου, διερευνώντας το μοντέλο που θα θέσει σε ανοιχτό διαγωνισμό. Σύμφωνα με πηγές του υπουργείου, οι σύμβουλοι εξετάζουν διάφορα σενάρια, τόσο για το οικονομικό σκέλος όσο και για το εύρος των υπηρεσιών που θα προκριθούν.

    ΑΝΔΡΙΚΟΠΟΥΛΟΣ

    Σήμερα, σύστημα χιλιομετρικής χρέωσης σε αυτοκινητοδρόμους διαθέτει μόνο η Ολυμπία Οδός (Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα), για όσους οδηγούς χρησιμοποιούν τον πομποδέκτη της. Στους υπόλοιπους αυτοκινητοδρόμους ο οδηγός πληρώνει την απόσταση από έναν μετωπικό σταθμό διοδίων στον επόμενο, ανεξάρτητα με το πόση θα διανύσει, με την εξαίρεση των σημείων γύρω από αστικά κέντρα όπου έχουν τοποθετηθεί πλευρικά διόδια και στους κόμβους εισόδου/εξόδου.

    DEAR SANTA – COFFEE ISLAND

    Αρχές του 2022 ο διαγωνισμός, πιθανότατα με σύμπραξη ιδιωτών και Δημοσίου.

    Η υπόθεση των ηλεκτρονικών διοδίων πάντως δεν είχε καλό προηγούμενο. Το 2018 το υπουργείο Υποδομών, υπό την ηγεσία του Χρ. Σπίρτζη, είχε προκηρύξει ένα διαγωνισμό-μαμούθ ύψους 400,5 εκατ. ευρώ. Τελικώς ο διαγωνισμός έφθασε στο σημείο να αναδειχθεί μειοδότης (η κοινοπραξία Ακτωρ – Ιντρακάτ), αλλά το Συμβούλιο της Επικρατείας ακύρωσε το αποτέλεσμα έπειτα από προσφυγή της «Μυτιληναίος». Μετά την εξέλιξη αυτή το υπουργείο Υποδομών ακύρωσε και τον διαγωνισμό.

    Τα ζητήματα γύρω από την εφαρμογή ενός τέτοιου συστήματος είναι πολλά. Το βασικό είναι ότι από το 2008 η πολιτεία έχει δώσει στους έξι παραχωρησιούχους των εθνικών οδών (και στην Εγνατία) το δικαίωμα να εισπράττουν διόδια και οποιαδήποτε αλλαγή θα χρειαστεί τροποποίηση των συμβάσεων παραχώρησης, τη συναίνεση των παραχωρησιούχων και  των τραπεζών που δάνεισαν την κατασκευή των έργων και πιθανότατα της Κομισιόν. Περαιτέρω πρέπει να βρεθεί με ποιο μοντέλο θα γίνεται η είσπραξη και η κατανομή των διοδίων, καθώς ουδείς θέλει να δημιουργήσει ένα νέο «ΤΕΟ».

    Κοινοποίηση:

    Τελευταία Νέα

    Κοινοποίηση:

    Περισσότερα Άρθρα
    Σχετικα

    Πάτρα: Πότε ανοίγουν ξανά τα μαγαζιά – Αναλυτικά το ωράριο

    Το εορταστικό ωράριο βρίσκεται σε ισχύ αλλά τα Χριστούγεννα...

    Η Σοφία Καυκοπούλου απαγγέλει χριστουγεννιάτικο ποίημα!

    https://www.youtube.com/watch?v=OtGcnbJ2KYA  

    Όταν ο Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης πήγε να παραδώσει ένα χριστουγεννιάτικο διήγημα στην εφημερίδα «Ακρόπολις»

    Πήγε ο Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης στα γραφεία της εφημερίδας «Ἀκρόπολις» για να παραδώσει ένα...

    Αυξάνονται αλλά παραμένουν λίγες οι άμεσες πληρωμές

    Τη δεύτερη υψηλότερη αύξηση κατά 29 ποσοστιαίες μονάδες σε...
    Best Shop