Τελικά υπήρξε σκάνδαλο στον περίφημο «τελικό» της Formula 1 στο Αμπου Ντάμπι, που ολοκληρώθηκε εχθές το απόγευμα, βρίσκοντας νικητή και νέο παγκόσμιο πρωταθλητή τον Μαξ Φερστάπεν; Ο Ολλανδός πιλότος της Red Bull προσπέρασε τον μεγάλο ανταγωνιστή του, Λιούις Χάμιλτον της Mercedes σχεδόν πάνω στο νήμα του τερματισμού κατακτώντας ανέλπιστα ένα τίτλο που μόλις μερικά λεπτά πριν έμοιαζε χαμένος.
Για να συμβεί αυτό χρειάστηκε βέβαια να γίνουν πολλά: ένας τρίτος οδηγός, ο Νικολάς Λατίφι κατέληξε στις μπαριέρες, με αποτέλεσμα το αυτοκίνητο ασφαλείας να οριοθετήσει τον ρυθμό του αγώνα λίγους γύρους πριν το τέλος και οι μέχρι τότε διαφορές ουσιαστικά να εκμηδενιστούν. Ανάμεσα στους δύο διεκδικητές ωστόσο παρέμεναν ακόμα πέντε μονοθέσια, όλα ευρισκόμενα έναν γύρο πίσω. Σύμφωνα με τους κανονισμούς, τόσο εκείνα, όσο και όλα τα υπόλοιπα που βρίσκονται στο ίδιο καθεστώς προσπερνούν και παίρνουν τις κανονικές τους θέσεις αμέσως μετά την αποχώρηση του αυτοκινήτου ασφαλείας. Η διαδικασία αυτή ωστόσο διαρκεί, υπό κανονικές συνθήκες, έναν γύρο, ο οποίος όμως στην προκειμένη περίπτωση ήταν και ο τελευταίος του αγώνα.
Κι εκεί ο άρχων του γκραν πρι, Μάικλ Μάσι, παίρνει μια καθοριστική απόφαση: η προσπέραση θα γίνει μόνο από τους πέντε που χωρίζουν τους δύο διεκδικητές, έτσι ώστε εκείνοι να αναμετρηθούν πλέον απρόσκοπτα σε έναν γύρο-τελικό· ένα ολόκληρο πρωτάθλημα κρίνεται ουσιαστικά μέσα σε σκάρτα 5 χιλιόμετρα. Σενάριο κατευθείαν για το Χόλιγουντ. Ο Φερστάπεν, ο οποίος έχει ολόφρεσκα ελαστικά σε αντίθεση με τον αντίπαλό του, προσπερνά σχετικά εύκολα τον Χάμιλτον και στέφεται παγκόσμιος πρωταθλητής.Ο αγωνιστικός διευθυντής της Mercedes, Τότο Βολφ, φωνάζει στην ενδοεπικοινωνία με τον Μάσι, ότι αυτό που έγινε παραβιάζει τους κανονισμούς. «Τότο, αυτό λέγεται μηχανοκίνητος αθλητισμός. Εδώ κάνουμε έναν αγώνα αυτοκινήτων», είναι η ψυχρή απάντηση του άλλου.
Αυτό που ολόκληρος ο κόσμος παρακολούθησε το μεσημέρι της Κυριακής, ήταν στην πραγματικότητα ένας θρίαμβος της «χαράς του παιχνιδιού», όπως συνηθίζουν να λένε και στο NBA. Μια μικρή -αλλά σίγουρα καθοριστικής σημασίας- τροποποίηση στους κανόνες, προκειμένου να δημιουργηθούν οι συνθήκες για το απόλυτα δραματικό φινάλε. Ολα αυτά βέβαια μπορεί να μοιάζουν από τραβηγμένα έως και εντελώς σκανδαλώδη με την δική μας «ευρωπαϊκή» λογική πάνω στον αθλητισμό, ωστόσο για την αμερικανική Libery Media, στην οποία από το 2016 ανήκει η Formula 1, είναι μάλλον φυσιολογικά. Οι Αμερικανοί γνωρίζουν καλά πως το θέαμα και θρυλικές κόντρες είναι εκείνα που φέρουν τον κόσμο στο γήπεδο -ή στην πίστα- και όχι η προσκόλληση στους κανόνες.
Είναι αλήθεια πως, το συγκλονιστικό φινάλε στο Αμπου Ντάμπι, τέτοιο που δεν έχουμε δει ποτέ στην ιστορία του σπορ, καθήλωσε τους θεατές σε ολόκληρο τον κόσμο, ενώ παράλληλα δημιούργησε μια νέα σελίδα στην μυθολογία του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Προφανώς οι θαυμαστές του Λιούις Χάμιλτον και της Mercedes δεν είναι καθόλου ευχαριστημένοι με την τελική έκβαση, ωστόσο η ίδια η F1 απέκτησε καινούριο ενδιαφέρον. Το φετινό άλλωστε ήταν συνολικά ένα πρωτάθλημα, το οποίο έπειτα από αρκετά χρόνια μπορεί να πει κανείς ότι ήταν πραγματικά συναρπαστικό, με δυο σπουδαίους οδηγούς, έναν καταξιωμένο και έναν ανερχόμενο, να συγκρούονται μέχρις εσχάτων -και όχι πάντα εντός ορίων- προς τον απόλυτο στόχο. Οσα συνέβησαν στο τελευταίο γκραν πρι αποτελούν απλώς το επιστέγασμα μιας υπέροχης σεζόν και υπόσχεση για την συνέχεια.