Η συζήτηση για το Προϋπολογισμό για το έτος 2022 διεξάγεται σε συνθήκες πολύ χειρότερες από αυτές που συζητήσαμε τον αντίστοιχο του 2021.
Ο κ. Μάρκου, στην αρχή της ομιλίας του, αναφέρθηκε στη μελέτη Τσιόδρα – Λύτρα, η οποία είχε παρουσιαστεί στο Μέ γαρο Μαξίμου από τον Μάιο και η οποία καταδεικνύει το ψεύδος του κ. Μητσοτάκη όταν από το βήμα της Βουλής δήλωνε ότι δεν υπάρχει καμία ένδειξη πως έχουμε μεγαλύτερη θνησιμότητα σε ασθενείς που νοσηλεύονται εκτός ΜΕΘ και ότι δεν έχει τέτοια μελέτη.
Ακολούθως, ο Βουλευτής Αχαΐας αναφέρθηκε εκτενώς στα προβλήματα όλων των βαθμίδων της εκπαίδευσης, συνδέοντας αυτά με τον υφεσιακό προϋπολογισμό λιτ ότητας και περικοπών, ο οποίος, όπως τόνισε, είναι «πλήρως αναντίστοιχος των μεγά λων αναγκών που έχουν προκύψει τόσο πριν, όσο και κατά τη διάρκεια της πανδημίας».
Ειδικά για τα Πανεπιστήμια, ο Καθηγητής κ. Μάρκου, σχολίασε το πλαίσιο χρηματοδότ ησης που επιχειρεί να νομοθετήσει η Κυβέρνηση, το οποίο θα οδηγήσει στην επιβολή διδάκ τρων στα προπτυχιακά προγράμμα τα και θα μετατρέψει τα ακαδημαϊκά ιδρύματα σε «επιχειρήσεις» και τους φοιτητές σε «πελάτες».
Τέλος, ανέλυσε μια σειρά από οικονομικά και κοινωνικά σ τοιχεία για τον προϋπολογισμό στον τομέα τ ου αθλητισμού, ο οποίος αντί να διέπεται από μια λογική υποστήριξης του ανθ ρώπινου δυναμικού, των εργαζόμενων που επλήγησαν, των πολιτών που βρήκαν καταφύγιο στη σωματική άσκηση, αντιμετωπίζεται με τη γνωστή ακραία νεοφιλελεύθερη κ υβερνητική αντίληψη, αποδόμηση ς και αποψίλωσης του κράτους πρόνοιας και σε αυτόν τον τομέα, με παράλληλη εκχώρηση κρίσιμων κομματιών της αθλητικής πολιτικής στην ιδιωτική επιχειρηματικότη τα, χωρίς μάλιστα πλαίσιο κανό νων, ελέγχου και λογοδοσίας.