Πριν το φετινό καλοκαίρι φιλοδοξεί ο γαλλικός όμιλος σούπερ μάρκετ Carrefour να έχει «κρεμάσει» ταμπέλες με το σήμα του στην ελληνική επικράτεια, δέκα χρόνια ακριβώς από την αποχώρησή του από την ελληνική αγορά και πέντε χρόνια από την τυπική «αποκαθήλωσή» του. Η επιστροφή της Carrefour στην ελληνική αγορά γίνεται με διαφορετικούς όρους και σε διαφορετικές συνθήκες, κάτι που προσδίδει ακόμη μεγαλύτερο ενδιαφέρον στο όλο εγχείρημα. Οι σχετικές επίσημες ανακοινώσεις δεν αποκλείεται να γίνουν ακόμη και σήμερα.
Καταρχάς, συνεργάτης αυτή τη φορά του γαλλικού ομίλου είναι η εταιρεία Retail & More, θυγατρική του ομίλου AVE, συμφερόντων Νίκου Θ. Βαρδινογιάννη και όχι η «Μαρινόπουλος», η οποία είχε τη γνωστή ατυχή κατάληξη το 2016. Η ελληνική εταιρεία, ως αποκλειστικός αντιπρόσωπος στην Ελλάδα θα έχει το δικαίωμα να δημιουργήσει καταστήματα με νέα επωνυμία όπως επίσης και να παρέχει κατ΄ αποκλειστικότητα τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας της Carrefour. Βάσει του χρονοδιαγράμματος, τα πρώτα καταστήματα λιανικής με την επωνυμία Carrefour αναμένονται πριν από το καλοκαίρι του 2022, ενώ για την περαιτέρω ανάπτυξη του δικτύου θα επιδιωχθεί η συνεργασία με μικρές τοπικές αλυσίδες που θα φέρουν πλέον την επωνυμία Carrefour. Καταστημα αναμένεται και στην Πάτρα. Παρουσία θα έχει η Carrefour και στο ηλεκτρονικό εμπόριο, μέσω της ανάπτυξης ηλεκτρονικού σούπερ μάρκετ. Σε πρώτη φάση τουλάχιστον δεν αναμένεται η ανάπτυξη υπερμάρκετ, τα οποία κατά την προηγούμενη παρουσία της Carrefour στην Ελλάδα αποτελούσαν βασικό χαρακτηριστικό της (33 υπερμάρκετ είχε η Μαρινόπουλος όταν πτώχευσε).
Υπάρχει πάντως κι ένα στοιχείο που συνδέει το παρόν με το παρελθόν: το όλο εγχείρημα της επανόδου της Carrefour στην ελληνική αγορά «τρέχει» ο κ. Βασίλης Στασινούλιας, υψηλόβαθμο στέλεχος επί σειρά ετών της Carrefour – Μαρινόπουλος και γενικός διευθυντής της την περίοδο της μεγάλης αιχμής της, από το 2008 έως τον Μάιο του 2011.
Τρεις θεωρούνται οι βασικοί λόγοι πίσω από την απόφαση της Carrefour να δραστηριοποιηθεί ξανά στην ελληνική αγορά: πρώτον, η μεγάλη δυναμική που εκτιμάται ότι υπάρχει στη μικρή λιανική, όπου και θα επιδιώξει συνεργασίες η εταιρεία. Δεύτερον, η πολύ καλύτερη κατάσταση της ελληνικής οικονομίας. Υπενθυμίζεται ότι η Carrefour αποεπένδυσε από την Ελλάδα στην καρδιά της ύφεσης, το 2012. Τρίτον, ο νέος συνεργάτης θεωρείται φερέγγυος και αξιόπιστος.
Πίσω από την απόφαση του γαλλικού ομίλου, πάντως, παράγοντες της αγοράς εκτιμούν ότι βρίσκεται και το γεγονός ότι το επόμενο διάστημα θα διευρυνθεί το κομμάτι εκείνο του πληθυσμού που θα αναζητεί πιο συμφέρουσες λύσεις και δη προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, όπως γινόταν και κατά την πρώτη περίοδο της λειτουργίας της Carrefour στην Ελλάδα.
Υπενθυμίζεται ότι η Carrefour, η οποία είχε ξεκινήσει να δραστηριοποιείται στην Ελλάδα το 1999, αποχώρησε από την ελληνική αγορά τον Ιούνιο του 2012, πουλώντας το μερίδιο που είχε στην Carrefour – Μαρινόπουλος (50%) στον όμιλο Μαρινόπουλου. Από το 2011 η αλυσίδα παρουσίαζε υποχώρηση του τζίρου της, ενώ είχαν αρχίσει οι τριγμοί με τους προμηθευτές που οδήγησαν το 2016 στην κατάρρευση της «Μαρινόπουλος». Τον Μάιο δε του 2011 είχε αντικατασταθεί αιφνιδίως ο Β. Στασινούλιας. Στις 31 Μαρτίου 2017 ξηλώθηκαν και οι τελευταίες πινακίδες Carrefour βάσει της συμφωνίας που είχε γίνει το 2012.
Η «Retail & More» συστάθηκε στις 16 Ιουνίου 2021, όπως προκύπτει από τις σχετικές καταχωρίσεις στο Γενικό Εμπορικό Μητρώο (ΓΕΜΗ) με μετοχικό κεφάλαιο 250.000 ευρώ με βασικό μέτοχο την Teleunicom, θυγατρική του ομίλου AVE κι έχει έδρα την Παλλήνη. Διευθύνων σύμβουλος της «Retail & Μore» είναι ο κ. Βασίλης Στασινούλιας.
Η Carrefour αποτελεί έναν από τους κορυφαίους ομίλους λιανεμπορίου στον κόσμο με 12.225 καταστήματα σε 30 χώρες και πάνω από 321.000 υπαλλήλους. Ιδρύθηκε το 1959 και το 1970 εισήχθη στο Χρηματιστήριο των Παρισίων. Το 1999 εξαγόρασε την Promodes που στο λιανεμπόριο τροφίμων είχε δραστηριότητα με το σήμα Continent, συμπεριλαμβανομένων και των σχετικών δραστηριοτήτων στην Ελλάδα. Το 2020 είχε κύκλο εργασιών 78,6 δισ. ευρώ.