Ειδικότερα, κατά την είσοδο του οδηγού στο αυτοκίνητο πριν εκκινήσει το όχημα με το κλειδί, το αλκοολόμετρο θα απαιτεί από τον οδηγό να φυσήξει στο ειδικό στόμιο ενός αναπνευστήρα ώστε να διαπιστωθεί κατά πόσον έχει κάνει χρήση αλκοόλ και αν είναι σε θέση να οδηγήσει.
Στην περίπτωση που ο οδηγός βρεθεί να έχει καταναλώσει περισσότερο αλκοόλ από όσο προβλέπει ο νόμος, τότε ο κινητήρας δεν θα παίρνει μπροστά και το αυτοκίνητο θα μένει ακινητοποιημένο. ToAlcohol Insterlock έρχεται στον απόηχο έρευνας που έδειξε ότι, παρ’ όλο που στην Ευρώπη περισσότεροι από 30.000 οδηγοί έχουν στερηθεί το δίπλωμά τους εξαιτίας υπερβολικής κατανάλωσης αλκοόλ, πάνω από το 30% αυτών συνεχίζουν να οδηγούν χωρίς δίπλωμα.
Με βάση τα όσα έχουν αποφασιστεί σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Επιτροπής , από τον ερχόμενο Ιούλιο, όλα τα νέα μοντέλα που θα αποκτούν έγκριση τύπου σε κράτη – μέλη της Ε.Ε. θα πρέπει να έχουν στον βασικό εξοπλισμό τους υποχρεωτικά το αλκοολόμετρο.
Η συγκεκριμένη συσκευή θα υπάρχει ως ενσωματωμένο σύστημα σε όλα τα καινούρια – μελλοντικά αυτοκίνητα και ο ρόλος της θα είναι να εντοπίζει εάν ο οδηγός έχει καταναλώσει μεγάλες ποσότητες αλκοόλ.
Στην περίπτωση που ο οδηγός βρεθεί να έχει καταναλώσει περισσότερο αλκοόλ από όσο προβλέπει ο νόμος, τότε ο κινητήρας δεν θα παίρνει μπροστά και το αυτοκίνητο θα μένει ακινητοποιημένο!
Όπως αναφέρεται, αυτό το σύστημα θα είναι υποχρεωτικό από το 2024 για όλα τα νέα αυτοκίνητα που θα πωλούνται στα κράτη – μέλη της Ε.Ε.
Τα όρια στην Ελλάδα
Όσον αφορά στην Ελλάδα, ένας οδηγός θεωρείται υπό την επήρεια μέθης όταν ανιχνεύεται αλκοόλ 0,50 γρ/lt σε περίπτωση αιμοληψίας ή 0,25 χιλιοστά του γραμμαρίου ανά λίτρο εκπνεόμενου αέρα.
Τα πρόστιμα αρχίζουν από 200 ευρώ και μπορούν να φτάσουν – ανάλογα με την ποσότητα αλκοόλ στο αίμα του παραβάτη- έως και τα 2.000 ευρώ, ενώ κατά περίπτωση προβλέπεται μέχρι και ποινή φυλάκισης.