Κάτω Αχαΐα- Πύργος: Το κόστος φθάνει 50 εκ. ευρώ με 14 στάσεις

    Ημερομηνία:

    Το έργο της Σιδηροδρομικής Γραμμής Κάτω Αχαΐα – Πύργος, αποτελεί μέρος του συνολικότερου έργου σιδηροδρομικής διασύνδεσης μεταξύ της Πάτρας και του Πύργου και είναι συνέχεια της διασύνδεσης που πραγματοποιήθηκε σε πρώτη φάση μεταξύ της Πάτρας και της Κάτω Αχαΐας.

    Κύριος στόχος είναι η ανάπτυξη του μετρικού δικτύου στην Πελοπόννησο με πρόβλεψη για τη δρομολόγηση τραίνων, κυρίως για εσωτερικό τουρισμό.

    Το αίτημα χρηματοδότησης προς την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος φτάνει στα 50 εκ. ευρώ αντί μελέτης κατασκευής, που ήδη υπάρχει και ανεβάζει το κόστος στα 150 εκ. ευρώ. Η μείωση της κόστους μπορεί να φέρει τη δημοπράτηση του έργου έως και τις αρχές καλοκαιριού. Τα έργα θα έχουν συνολικό μήκος 78 χλμ. με 113 μικρά και μεγάλα έργα, αλλά 14 στάσεις σε Κάτω Αχαΐα, Σαγέικα, Λάππα, Βάρδα, Κουρτέσι, Λεχαινά, Ανδραβίδα, Καβάσιλα, Γαστούνη, Αμαλιάδα, Προφήτη Ηλία, Σκουροχώρι και Πύργο.

    Ο σχεδιασμός αφορά τη λειτουργία 11 σταθμών μέχρι τον Πύργο και θα υπάρχει από εκεί και πέρα και το δρομολόγιο για την Αρχαία Ολυμπία.

    «Η άμεση σύνδεση με την Πάτρα μπορεί να γίνει μόνο με μετρική γραμμή, γιατί το Κάτω Αχαΐα- Πάτρα έχει μετρική γραμμή, όπως και το Πάτρα Ρίο. Δεν έχει κάποια διαφορά το μετρικό με το κανονικό δίκτυο σε σχέση με τις ταχύτητες», επισημαίνει σε δηλώσεις του ο Αναπληρωτής Διευθύνοντας Σύμβουλος του ΟΣΕ Θανάσης Κοτταράς.

    Κάτω Αχαΐα- Πύργος: Το κόστος φθάνει 50 εκ. ευρώ με 14 στάσεις

    Μείωση κονδυλίου

    Η μείωση του απαιτητέου κονδυλίου, που μέχρι το καλοκαίρι μπορεί να επιφέρει ακόμα και τη δημοπράτηση του έργου, από την πρόβλεψη αναβάθμισης τη υφιστάμενης σιδηροδρομικής γραμμής και αν κάποτε συνδεθεί με την ηλεκτροκίνητη στο λιμάνι της Πάτρας, τότε να περάσει από το βελτιωμένο δίκτυο.

    Η γραμμή Αχαγιάς προς την Πρωτεύουσα της Ηλείας και την Αρχαία Ολυμπία θα μπορούσε να γίνει μέσα σε δύο χρόνια ή και σε λιγότερο χρονικό διάστημα και τοποθετείται στο 2024, παράλληλα και με την προβλεπόμενη παράδοση του μεγαλύτερου οδικού τμήματος του αυτοκινητόδρομου Πατρών -Πύργου. Με βάσει δηλώσεις του Αναπληρωτή Διευθύνοντα Σύμβουλο του ΟΣΕ κ. Θανάση Κοτταρά, το Υπουργείο περιμένει την έγκριση μέχρι τον Μάρτιο.

    Ο ΟΣΕ προκρίνει τη σύνδεση με την Πάτρα με μετρική γραμμή και όχι τη συνολική κανονικοποίηση του δικτύου. «Το έργο αφορά την άμεση επανασύνδεση Πύργου-Πάτρας με τραίνο σε μετρική γραμμή και παράλληλα τη δημιουργία υποδομών που θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την κανονικοποίηση της γραμμής, όταν θα ολοκληρωθεί και η κανονικοποίηση της Πάτρας», ανέφερε ο κ. Κοτταράς. Σημειώνεται ότι αυτό αποτελεί την Α’ Φάση του έργου κανονικοποίησης της γραμμής Πάτρα – Πύργος – Καλαμάτα η οποία είναι στο αναλυτικό δίκτυο των Διευρωπαϊκών Δικτύων Μεταφοράς.

    Για το εν λόγω τμήμα έχουν γίνει οριστικές μελέτες κανονικοποίησης της γραμμής από την ΕΡΓΟΣΕ οι οποίες εν μέρει θα ληφθούν υπόψη στον σχεδιασμό.

    Η χρηματοδότηση του Έργου από την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος μέσω πόρων του ΕΣΠΑ είναι εξασφαλισμένη, καθώς το έργο αποτελεί προτεραιότητα τόσο για την Περιφέρεια, όσο και για τον Οργανισμό Σιδηροδρόμων Ελλάδος ο οποίος έχει αναλάβει να εξασφαλίσει τους απαιτούμενους πόρους για τον σχεδιασμό και την ωρίμανσή του. Έχουν ήδη εκπονηθεί από τον ΟΣΕ οριστικές μελέτες έργων υποδομής για τη σιδηροδρομική γραμμή από την Πάτρα έως τον Πύργο και την Αρχαία Ολυμπία.

    Το έργο εντάσσεται στον συνολικό σχεδιασμό του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την ανάπτυξη των σιδηροδρομικών μεταφορών της χώρας. Το τμήμα του Έργου από την Κάτω Αχαΐα έως τον Πύργο θα αποτελέσει μελλοντική προέκταση του Προαστιακού Πάτρας και θα εξασφαλίσει την επανασύνδεση της πρωτεύουσας της Ηλείας με την Πάτρα αλλά και την Αθήνα.

    Η αναγκαιότητα της υλοποίησης του έργου είναι πολύ σημαντική για τις υποδομές της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας και για τον ΟΣΕ καθώς το έργο θα διασυνδέει σημαντικά λιμάνια κρουαζιέρας (Κατάκολο), θα εξυπηρετήσει ξενοδοχειακές επιχειρήσεις σε Αχαΐα και Ηλεία αυξάνοντας την προστιθέμενη αξία στο τουριστικό προϊόν της περιοχής επιρροής του έργου, θα εξυπηρετήσει τις εμπορευματικές μεταφορές και θα διασυνδέσει τις δύο μεγάλες πρωτεύουσες των Περιφερειακών Ενοτήτων Αχαΐας και Ηλείας στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος.

    Κοινοποίηση:

    Τελευταία Νέα

    Κοινοποίηση:

    Περισσότερα Άρθρα
    Σχετικα

    Σάμος: Πολύνεκρο ναυάγιο με μετανάστες – Παιδιά ανάμεσα στα θύματα

    Σε εξέλιξη βρίσκεται επιχείρηση έρευνας και διάσωσης αλλοδαπών στη θαλάσσια περιοχή βόρεια...

    Δήλωση του Θέμη Μπάκα με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα για την Εξάλειψη της Βίας κατά των Γυναικών

    Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα για την Εξάλειψη της...

    Κολωνός – Βιασμός 12χρονης: Ενοχή για 14 κατηγορούμενους ζήτησε η εισαγγελέας

    Στη τελική ευθεία μπήκε πλέον και η δεύτερη δίκη για...

    ΠΑΤΡΑ: Ανδρας χτυπούσε την γυναίκα του από την Πλ. Ολγας μέχρι την Ζαϊμη – ΦΩΤΟ

    Δεν πίστευαν στα μάτια τους διερχόμενοι από την οδό...
    Best Shop