ΠΑΤΡΑ: ΔΕΙΤΕ τα χάλια του μώλου

    Ημερομηνία:

    Η κατάσταση δεν αλλάζει στον μώλο της Αγίου Νικολάου, όσο κι αν η τροχαία έχει προχωρήσει τις τελευταίες ημέρες σε ελέγχους αφαιρώντας πινακίδες και προσπαθώντας να κάνει ότι χρειάζεται για να απομακρύνει τους οδηγούς που πλέον έχουν συνηθίσει να παρκάρουν στον χώρο.

    Ο δήμος από την πλευρά του έχει πετάξει το μπαλάκι στην τροχαία, τονίζοντας ότι έχει εξασφαλίσει δύο μεγάλα δημοτικά πάρκινγκ, το ένα στο Νότιο Πάρκο και το άλλο στον Άγιο Διονύσιο, τα οποία όμως τις περισσότερες ώρες της μέρας είναι σχεδόν άδεια από αυτοκίνητα.

    Η ουσία όμως είναι αλλού. Τα αυτοκίνητα που παρκάρουν στον μώλο της Αγίου Νικολάου, αλλά και γενικότερα στο κομμάτι της Γούναρη μέχρι το παλαιό λιμάνι είναι τόσα πολλά που με μία πρόχειρη ματιά εύκολα μπορεί να καταλάβει κανείς ότι και τα δυο αυτά πάρκινγκ του δήμου δεν λύνουν το πρόβλημα.

    Πώς να χωρέσουν τόσα αμάξια (πάνω από 2.500 με 3.000) σε δύο πάρκινγκ που με το ζόρι ξεπερνούν τις 1.000 θέσεις; Αν μάλιστα δινόταν στην πόλη και το κομμάτι της Αγίου Νικολάου – Θεσσαλονίκης, είναι σχεδόν σίγουρο ότι κι εκεί αμάξια θα πάρκαραν οι Πατρινοί για να κάνουν τη δουλειά τους.

    Το όλο θέμα έρχεται για να επιβεβαιώσει την άποψη του Πατρινού επικοινωνιολόγου Δημήτρη Σαρδελιάνου και άλλων συγκοινωνιολόγων που υποστηρίζουν με βάση τις μελέτες και τις έρευνες που έχουν γίνει σε σύγχρονα ευρωπαϊκά αστικά κέντρα ότι όσα περισσότερα πάρκινγκ φτιάχνεις, τόσο περισσότερα αμάξια παρκάρουν, κατά συνέπεια δεν λύνουν το κυκλοφοριακό και τη μείωση της διέλευσης των οχημάτων στο κέντρο μιας πόλης.

    Χρειάζεται αλλαγή νοοτροπίας, αλλά για να αλλάξει η νοοτροπία χρειάζονται και έργα που να διευκολύνουν μία τέτοια κατεύθυνση και να δίνουν την δυνατότητα για την χρήση των εναλλακτικών μέσω μεταφοράς, όπως για παράδειγμα το ποδήλατο (τον παραλιακό ποδηλατόδρομο ακόμα τον περιμένουμε).

    Η ανάπλαση του παλαιού λιμανιού

    Όσο για το θέμα του μώλου και τι μπορεί να γίνει για να σταματήσουν τα οχήματα να παρκάρουν εκεί; Στο σχέδιο της ΒΑΑ υπάρχει και ένα έργο που χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ και αφορά την ανάπλαση (ξεχωριστό από αυτό της συνολική ανάπλαση της παραλιακής ζώνης) του κομματιού Γούναρη – Θεσσαλονίκης (παλαιό λιμάνι δηλαδή). 

    Γιατί δεν το προχωρά άμεσα ο δήμος; Το παλαιό λιμάνι άλλωστε έχει ανάγκη από μια αλλαγή στην αισθητική του, ενώ το τσιμέντο σε πολλά σημεία είναι σε κακή κατάσταση και υπάρχουν λακκούβες από την επιβάρυνση των αυτοκινήτων που περνούν από εκεί.

    Ίσως η ανάπλαση να δώσει τη λύση, όχι στο κυκλοφοριακό, αλλά στην ουσιαστική αξιοποίηση ενός χώρου που παραχωρήθηκε στην Πάτρα για να γίνει τελικά ένα απέραντο και χαώδης ανοικτό πάρκινγκ.

    (Η φωτογραφία είναι του Ανδρέα Αποσκίτη). 

    Κοινοποίηση:

    Τελευταία Νέα

    Κοινοποίηση:

    Περισσότερα Άρθρα
    Σχετικα

    Πάτρα: Εκδήλωση με τίτλο «Ευρωπαϊκή Συνάντηση Τεχνών» με πρωτοβουλία του Πανηπειρωτικού συλλόγου

    O Πανηπειρωτικός Σύλλογος Πατρών, το Πανεπιστήμιο Πατρών, το Iνστιτούτο Politecnico da...

    Κωνσταντίνος Αργυρός για Ελένη Φουρέιρα: Κάθε φορά που τη βλέπω στη σκηνή, λέω «δεν μπορεί να είναι τόσο καλή»

    Ο Κωνσταντίνος Αργυρός είχε βρεθεί στα Mad VMA και έκανε μερικές...

    Λαγκάρντ: Δεν φταίει μόνο η Τέιλορ Σουίφτ για τον υψηλό πληθωρισμό στην Ευρωζώνη

    Η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας Κριστίν Λαγκάρντ δήλωσε την Τρίτη...

    Ευρωζώνη: Κατέβασε ταχύτητα ο πληθωρισμός – Κερδίζει χρόνο για τα επιτόκια η ΕΚΤ

    Ο πληθωρισμός στην Ευρωζώνη επιβραδύνθηκε τον Ιούνιο – προσθέτοντας στοιχεία που...