Τάσος Σταυρογιαννόπουλος: “Ενέσεις αισιοδοξίας στα σχολεία”

    Ημερομηνία:

    Η πανδημία του φονικού ιού έδειξε τα δόντια της, μεταξύ άλλων, και στην εκπαίδευση. Τα σχολεία μας επί μία συνεχόμενη διετία λειτουργούν σε πρωτόγνωρες συνθήκες. Οι καθημερινές απουσίες μαθητών και εκπαιδευτικών λόγω νόσησης ή προφύλαξης από τον κορωνοϊό αποτελούν την επικρατούσα συνθήκη. Από την άλλη πλευρά η κανονική λειτουργία των σχολείων είναι μια πραγματικότητα, παρά τις αμφιβολίες και τις επιφυλάξεις ορισμένων στην αρχή της σχολικής περιόδου.

    Το προηγούμενο σχολικό έτος το αντίδοτο στην επιθετικότητα του ιού ήταν η τηλεκπαίδευση. Μπορεί πολλοί να αμφισβητούν τα αποτελέσματά της και όλοι να συμφωνούμε πως η δια ζώσης εκπαίδευση δεν υποκαθίσταται με οτιδήποτε άλλο, ωστόσο, αποτελεί κοινή παραδοχή πως η τηλεκπαίδευση κράτησε όρθιο το δημόσιο σχολείο και άσβεστη την ελπίδα και το όραμα των μαθητών σε μια περίοδο εξαιρετικά ανήσυχη λόγω της απειλούμενης διασποράς του ιού.

    Τη φετινή σχολική χρονιά από το ξεκίνημα κιόλας της περιόδου, πέρα από την εφαρμογή περιοριστικών μέτρων για τη διασπορά του ιού, τα σχολεία θωρακίστηκαν σε σημαντικό βαθμό με ενέσεις αισιοδοξίας, με αποτέλεσμα η λειτουργία τους, παρά τα σοβαρά προβλήματα λόγω της πανδημίας, να προσιδιάζει στην κανονικότητα.

    Τα κενά των σχολείων καλύφθηκαν έγκαιρα, χωρίς να παρατηρηθεί η συνήθης πρακτική περασμένων χρόνων, όπου καταγράφονταν χιλιάδες χαμένες διδακτικές ώρες. Οι εκπαιδευτικοί για πρώτη φορά βρίσκονταν στα σχολεία τους εξαρχής και τα ολοήμερα λειτούργησαν κανονικά από την πρώτη εβδομάδα.

    Ο διορισμός μονίμων εκπαιδευτικών τα δύο τελευταία χρόνια, πέρα από το ότι έβαλε τέλος σε μια δεκαετή περίοδο αδιοριστίας των εκπαιδευτικών, αναβάθμισε σε σημαντικό βαθμό την ποιότητα της παρεχόμενης παιδείας και συνέβαλε στην αποτελεσματικότητα του σχολείου έναντι της απειλής της πανδημίας. Τούτο, είναι ορατό κυρίως στην ειδική αγωγή και στα ειδικά σχολεία, όπου παρατηρείται μια αξιοζήλευτη λειτουργία.

    Ο συνεχής διορισμός, επίσης, εκατοντάδων αναπληρωτών πριν την έναρξη, αλλά και κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς συνεισφέρει σημαντικά στον περιορισμό των προβλημάτων, που δημιουργεί η πανδημία και κυρίως η νόσηση των εκπαιδευτικών. Άλλωστε, δεν έχει ξανασυμβεί να καταγράφεται καθημερινή απουσία από τα σχολεία δεκάδων εκπαιδευτικών για ένα μόνο λόγο και να καταφέρνουμε να λειτουργούμε τα σχολεία μας απρόσκοπτα με μεγάλη επιτυχία.

    Πριν την αφετηρία της σχολικής χρονιάς, με λειτουργικό προγραμματισμό που συνυπολόγιζε τις επιπτώσεις της πανδημίας στις σχολικές αίθουσες, πετύχαμε στην περιοχή μας το 94% των τμημάτων των δημοτικών σχολείων και το 89% των τμημάτων νηπιαγωγείων του Νομού Αχαΐας να λειτουργούν έχοντας μέχρι 22 μαθητές. Παρά το οξύ στεγαστικό πρόβλημα σε πολλά νηπιαγωγεία της Πάτρας καταφέρνουμε να λειτουργούμε σε πολύ υψηλό ποσοστό σε αξιοπρεπείς συνθήκες και χωρίς να στοιβάζονται οι μαθητές στις αίθουσες της πρωινής, αλλά και της ολοήμερης λειτουργίας των σχολείων.

    Πορευόμαστε στο τελευταίο σχολικό τρίμηνο με αισιοδοξία και με ελπίδα να βοηθήσουμε περισσότερο τους μαθητές μας και να δυναμώσουμε τη χαρά και το χαμόγελό τους.

    Τάσος Σταυρογιαννόπουλος
    Διευθυντής Α/θμιας Εκπαίδευσης Αχαΐας

    Κοινοποίηση:

    Τελευταία Νέα

    Κοινοποίηση:

    Περισσότερα Άρθρα
    Σχετικα

    Πάτρα: Χωρίς ενημέρωση σήμερα Τρίτη – Απεργία δημοσιογράφων

    Το Διοικητικό Συμβούλιο της Ένωσης Συντακτών Ημερήσιων Εφημερίδων Πελοποννήσου...

    ΟΛΕΣ ΟΙ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ: Οι γυναίκες που “έφυγαν” στην Πάτρα από τα χέρια του συντρόφου τους! Οι τραγωδίες και τα “κόλπα”

    ΤΑ «ΚΟΛΠΑ» ΣΤΙΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΕΣ ΑΙΘΟΥΣΕΣ… ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΝ ΦΟΝΙΑΔΕΣ Το μέτρημα δεν...

    Πλησιάζει η κακοκαιρία τύπου «Π» στην Δυτ.Ελλάδα-Αναλυτική πρόγνωση

    Καιρός τύπου «Π» αναμένεται δύο φορές αυτή την εβδομάδα,...
    Best Shop