Σοβαρό θέμα αντιμετωπίζουν τα εμπορικά μαγαζιά όχι μόνο με την εκτόξευση της ακρίβειας και τους λογαριασμούς που θα πρέπει να πληρώσουν, αλλά και με την αγοραστική τους δυναμική.
Σύμφωνα τους παράγοντες της εμπορικής αγοράς το δίμηνο Ιανουάριος – Φεβρουάριος ήταν από τα χειρότερα των τελευταίων ετών, με την εορταστική περίοδο να μην ανταποκρίνεται στις προσδοκίες και τις εκπτώσεις να φτάνουν 50% κάτω σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο, παρόλο που τότε η αγορά λειτουργούσε σε συνθήκες click away.
Όπως λένε χαρακτηριστικά οι συνθήκες στην αγορά από πλευράς εμπορικής κίνησης θύμισε σε πολλά τα χρόνια της οικονομικής κρίσης, την περίοδο 2011 – 2013. Το 2022 δεν μπήκε καθόλου καλά για τα μαγαζιά.
Πλέον φτάνοντας στην ανοιξιάτικη σεζόν πολλές από τις επιχειρήσεις δεν έχουν την δυνατότητα να προχωρήσουν σε νέες παραγγελίες και προμήθειες και αυτά που έχουν προχωρούν στις απολύτως απαραίτητες.
Η ανοιξιάτικη σεζόν θα είναι έτσι αρκετά φτωχική στις βιτρίνες των μαγαζιών ως αποτέλεσμα αυτού της συνεχιζόμενης πτώσης της κίνησης και της έλλειψης ρευστότητας, αλλά και όλων των άλλων παραγόντων που διαμορφώνουν την αγορά, όπως η ενεργειακή κρίση, η ακρίβεια και οι επιπτώσεις από την πανδημία που τώρα φαίνονται.