Η Fiat έχει ανεβάσει ρυθμούς στα τμήματα Έρευνας και Εξέλιξης και ετοιμάζεται για την μεγαλύτερη προϊοντική επίθεση που έχει πραγματοποιήσει τα τελευταία 15 έτη. Το πρώτο δείγμα γραφής αφορά ένα νέο μοντέλο στην κατηγορία των σουπερμίνι που θα παρουσιαστεί το 2023 και θα αποτελεί τον διάδοχο του Punto. Αμέσως μετά θα ακολουθήσουν τρία νέα crossover που θα έχουν παρουσιαστεί μέχρι το 2026.
Ο Olivier François ανέφερε σε πρόσφατες δηλώσεις του ότι: “Τώρα μπαίνουμε σε έναν νέο κόσμο και επιτέλους μπορούμε να πραγματοποιήσουμε τα όνειρά μας. Τα επόμενα πέντε χρόνια, θα λανσάρουμε ένα νέο αυτοκίνητο τον χρόνο και πλέον είμαστε σε θέση να δημιουργούμε αυτοκίνητα που είναι κοινά παντού στον πλανήτη, κάτι για το οποίο προσπαθήσαμε στο παρελθόν αλλά δεν το καταφέραμε”. Και συνέχισε λέγοντας: “Θα κάνουμε δυνατό comeback στις κατηγορίες των σουπερμίνι και των crossover, διευρύνοντας την γκάμα μας”.
Δεν υπάρχουν σχέδια επέκτασης της Fiat πέρα από τις compact κατηγορίες αυτοκινήτων, με το μήκος των μοντέλων της να ξεκινά από τα 3,6 μέτρα (μέγεθος 500) έως τα 4,5 μέτρα που θα έχει το επερχόμενο μικρομεσαίο SUV της εταιρείας.
Νέο Fiat Punto το 2023
Το πρώτο νέο Fiat που θα δούμε θα αποτελεί τον απόγονο του σουπερμίνι Punto, αλλά σύμφωνα με τον Olivier François δεν θα ονομάζεται έτσι. Μάλιστα, θα υπάρξουν υβριδικές και πλήρως ηλεκτρικές εκδόσεις του νέου ιταλικού σουπερμίνι, καθώς η Fiat ετοιμάζεται να γίνει πλήρως ηλεκτρική έως το 2027.
“Ποντάρουμε πολλά στην ηλεκτροκίνηση για την Ευρώπη”, είπε ο Olivier François. “Θα αυξήσουμε τις εξηλεκτρισμένες εκδόσεις σε κάθε νέο μοντέλο και κάποια στιγμή θα κάνουμε τη μεγάλη αλλαγή. Η Fiat πρέπει να είναι η Tesla του λαού και να προσφέρει την ηλεκτροκίνηση σε όλους. Μέχρι το 2027 θα είμαστε έτοιμοι για την μετάβαση, αλλά ενδεχομένως και πιο πριν. Θα εξαρτηθεί από το κόστος. Θέλω να είμαστε η πρώτη μεγάλη συμβατική μάρκα μαζικής παραγωγής που θα έχει αποκλειστικά ηλεκτροκίνητη γκάμα”.
Τα πρώτα νέα μοντέλα της Fiat είναι πιθανό να χρησιμοποιούν την τελευταία εκδοχή της πλατφόρμας CMP του Ομίλου Stellantis, μιας και ο τελευταίος δεν θα αρχίσει να χρησιμοποιεί τη νέα πλατφόρμα STLA, τουλάχιστον μέχρι το 2026.
Ωστόσο, η πλατφόρμα του νέου ηλεκτρικού 500 μπορεί να αποδειχθεί καρποφόρα για την ιταλική φίρμα, και όχι μόνο. Δεδομένου ότι υπάρχει ήδη, θα μπορούσε να δείξει το δρόμο για να γίνουν βιώσιμα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πόλης και στις άλλες αδελφές μάρκες του Ομίλου Stellantis που δεν διαθέτουν ένα τέτοιο μοντέλο.
Το νέο σουπερμίνι της Fiat θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης του 500, το οποίο διαθέτει κινητήρα 118 ίππων και μπαταρία 42 kWh για να προσφέρει αυτονομία κοντά 300 χλμ. Ωστόσο, είναι πιο πιθανό να χρησιμοποιήσει μέρη των αδελφών e-208 και Corsa-e, τα οποία χρησιμοποιούν κινητήρα 136 ίππων και μπαταρία 50 kWh για περίπου 360 χλμ. αυτονομίας.