Η μείωση του όγκου των πωλήσεων οφείλεται στα προβλήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας. Τα εργοστάσια παραγωγής αυτοκίνητων αντιμετωπίζουν δυσκολίες στην προμήθεια των ημιαγωγών αλλά και άλλων απαραίτητων εξαρτημάτων όπως τα καλώδια τα οποία σε μεγάλο βαθμό παράγονται στην Ουκρανία.
Με εξαίρεση το έτος της πανδημίας 2020, αυτό ήταν το πιο αδύναμο αποτέλεσμα του Απριλίου όσον αφορά στους όγκους πωλήσεων. Το ρεκόρ που ήταν 684.506 πωλήσεις, πλέον είναι ένας στόχος που δύσκολα θα επιτευχθεί μέχρι να ομαλοποιηθεί η τροφοδοσία των εργοστασίων και να επιλυθούν διάφορα προβλήματα με την ενεργειακή επάρκεια.
Κατά τη διάρκεια του Απριλίου, οι μεγάλες αγορές συνέβαλαν στην αρνητική απόδοση της περιοχής: Ιταλία (-33,0%), Γαλλία (-22,6%), Γερμανία (-21,5%) και Ισπανία (-12,1%).
Από τον Ιανουάριο έως τον Απρίλιο του 2022, οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων μειώθηκαν κατά 14,4% σε ολόκληρη την ΕΕ, φτάνοντας συνολικά τις 2.930.366 μονάδες. Η σημαντική μείωση στις πωλήσεις αυτοκινήτων τον Μάρτιο και τον Απρίλιο παρέσυρε περαιτέρω τη σωρευτική απόδοση. Μεταξύ των βασικών αγορών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η Ιταλία σημείωσε τη μεγαλύτερη πτώση (-26,5%), ακολουθούμενη από τη Γαλλία (-18,6%), την Ισπανία (-11,8%) και τη Γερμανία (-9,0%).