«Αγκάθι» αποτελεί για επαγγελματίες οδηγούς και ιδιοκτήτες Ι.Χ. το τέλος της επιδότησης στο πετρέλαιο κίνησης που είχε θεσμοθετήσει η κυβέρνηση εδώ και μήνες, προκειμένου να περιοριστεί η αύξηση των τιμών των καυσίμων.
Σύμφωνα με πληροφορίες αναμένεται να πάψει η επιδότηση 0,15 ευρώ στην αντλία, ένα μέτρο που ισχύει εδώ και μήνες, παράλληλα με τα fuel pass και fuel pass 2.
Αυτό σημαίνει πως από την 1η Οκτωβρίου οι αυτοκινητιστικές αλλά και οι καταναλωτές θα δουν σημαντικές αυξήσεις στο πετρέλαιο κίνησης.
Σύμφωνα με την πλατφόρμα του υπουργείου Ανάπτυξης, fuelprices.gr, η μέση τιμή του πετρελαίου κίνησης στην Ελλάδα είναι 1,907 ευρώ.
Εφόσον δεν υπάρχει κάποια αλλαγή της τελευταίας στιγμής, η τιμή του πετρελαίου κίνησης θα ξεπεράσει κατά πρώτον τη τιμή της απλής αμόλυβδης αλλά, και επιπλέον θα ξεπεράσει κατά μέσο όρο και τα δύο ευρώ το λίτρο.
Επαγγελματίες αυτοκινητιστές και ιδιοκτήτες Ι.Χ. δεν κρύβουν την ανησυχία τους μιλώντας στην «Γ» τονίζοντας πως η κυβέρνηση με την επιδότηση του πετρελαίου θέρμανσης στην αντλία φαίνεται πως εστιάζει πλέον στη… θέρμανση και όχι στην κίνηση, όπως συνέβαινε μέχρι σήμερα.
Έτσι γίνεται γνωστό πως μετά τον «θάνατο» των fuel pass, έρχεται ξαφνικός «θάνατος» και για την έκπτωση 0.15 λεπτά στην αντλία με ταυτόχρονη όμως επιδότηση 0,25 ευρώ στο πετρέλαιο θέρμανσης, επίσης στην αντλία.
Εφόσον δεν δοθεί λύση, στην τιμή πετρελαίου κίνησης θα υπάρξει επιβάρυνση κατά 0,15 ευρώ από την κατάργηση της επιδότησης.
«ΘΑ ΑΥΞΗΘΕΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΤΟ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟ ΚΟΣΤΟΣ»
Ο πρόεδρος του Σωματείου Ιδιοκτητών Ταξί Πατρών και Περιχώρων Γιώργος Σίδερης ερωτηθείς από την «Γ» εκφράζει την ανησυχία του κλάδου στην περίπτωση που «παγώσει» η επιδότηση του πετρελαίου κίνησης.
«Σήμερα στην Πάτρα η τιμή του πετρελαίου κυμαίνεται από 1,80 -1,95 ευρώ μαζί με την επιδότηση, η οποία εάν καταργηθεί το κόστος θα φθάσει στο ποσό των 2,10 ευρώ το λίτρο. Αυτό θα σημάνει μεγαλύτερο λειτουργικό κόστος για τον κλάδο μας. Δεν είναι μόνο τα καύσιμα που πρέπει να καλύψουμε για να δουλέψουμε ως ταξί, αλλά καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε και τα παράγωγα του πετρελαίου που έχουν αυξηθεί κατά 40% από τον περασμένο Απρίλιο. Η αναπροσαρμογή του κομίστρου που έγινε πρόσφατα ήταν αναγκαία για να καλύψουμε το αυξημένο λειτουργικό κόστος. Αρκεί, μόνον για να καλύψουμε τα έξοδά μας», σημαίνει ο κ. Σιδέρης.
«ΑΚΡΙΒΥΝΕ ΤΟ ΚΟΜΙΣΤΡΟ, ΜΕΙΩΘΗΚΕ Η ΔΟΥΛΕΙΑ ΜΑΣ»
Υπογράμμισε, μάλιστα, πως «εμείς από την αναπροσαρμογή του κομίστρου δεν κερδίσαμε τίποτα. Το ταξί ακρίβυνε για το επιβατικό κοινό και παράλληλα μειώθηκε η ζήτηση. Εμείς, δεν κερδίσαμε κάτι περισσότερο, απλώς καλύψαμε την αύξηση των λειτουργικών εξόδων. Μην ξεχνάτε πως είμαστε και εμείς καταναλωτές αντιμετωπίζουμε ανατιμήσεις στα βασικά είδη, στο κόστος ενέργειας, το πετρέλαιο θέρμανσης».
«ΖΗΤΑΜΕ ΜΕΙΩΣΗ ΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΔΟΤΗΣΗ ΤΟΥ ΣΤΟΛΟΥ»
Ο κ. Σίδερης υπογραμμίζει πως «η Ομοσπονδία μας έχει ζητήσει συνάντηση με τους αρμόδιους Υπουργούς με κυρίαρχα αιτήματα την άμεση επιδότηση για την αντικατάσταση των οχημάτων σε όλους τους τύπους καυσίμων και τη μείωση των φόρων σε καύσιμα».
Και προσθέτει: «Μας είχαν υποσχεθεί οι υπουργοί ότι θα καταργηθεί το τέλος επιτηδεύματος ή θα ισχύσει μείωση κατά του 50% (εφάπαξ 650 ευρώ το τέλος και ανάλογα με την φορολογική δήλωση το έτος). Δυστυχώς, όμως, δεν ακούσαμε τον πρωθυπουργό να λέει τίποτα στη ΔΕΘ για αυτό το μέτρο που για μας θα μας θα αποτελούσε ανάσα».
«ΑΓΩΝΙΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΟΝ ΧΕΙΜΩΝΑ»
Τον ρωτήσαμε για την κατάσταση που επικρατεί στον κλάδο δεδομένου ότι ο κόσμος επέστρεψε από τις διακοπές και άνοιξαν τα σχολεία. «Ο κόσμος επέστρεψε στην πόλη, η κίνηση είναι σε ικανοποιητικό επίπεδο αλλά φοβόμαστε για τον χειμώνα. Οι μέρες θα είναι δύσκολες, υπάρχει μεγάλη επιβάρυνση με τον οικογενειακό προϋπολογισμό να έχει επιβαρυνθεί σημαντικά».
250 ΤΑΞΙ ΕΚΤΕΛΟΥΝ ΤΗΝ ΣΧΟΛΙΚΗ ΜΕΤΑΦΟΡΑ
Τέλος, ο κ. Σίδερης ανέφερε πως 250 ταξί στην Πάτρα από τις αρχές της εβδομάδας ασχολούνται με τη σχολική μεταφορά, η οποία εκτελείται χωρίς κανένα πρόβλημα.