Παύλος Φύσσας: 9 χρόνια από την εν ψυχρώ δολοφονία που συντάραξε την Ελλάδα

    Ημερομηνία:

    Εννέα χρόνια συμπληρώνονται σήμερα από την ημέρα που ο Παύλος Φύσσας έπεσε νεκρός από το μαχαίρι του χρυσαυγίτη Γιώργου Ρουπακιά, στο Κερατσίνι. Η εν ψυχρώ δολοφονία του αντιφασίστα μουσικού, γνωστού και ως Killah P, σηματοδότησε την αρχή του τέλους για την Χρυσή Αυγή.

    Στις 7 Οκτωβρίου 2020, και έπειτα από μία μακροχρόνια διαδικασία, το Μονομελές Πρωτοδικείο Αθηνών εξέδωσε μία ιστορική ομόφωνη απόφαση κρίνοντας το κόμμα της Χρυσής Αυγής ως μία εγκληματική οργάνωση και επτά πρώην βουλευτές ένοχους για διεύθυνση εγκληματικής οργάνωσης. Στον Γιώργο Ρουπακιά επιβλήθηκε ισόβια κάθειρξη για την ανθρωποκτονία του Παύλου Φύσσα, ενώ για συνέργεια καταδικάστηκαν ακόμη 15 από τους συνολικά 18 κατηγορούμενους.

    Σήμερα, εννέα χρόνια μετά τη δολοφονία του Παύλου Φύσσα που συντάραξε την Ελλάδα, ο φυσικός αυτουργός και τα ηγετικά στελέχη της Χρυσής Αυγής βρίσκονται πλέον πίσω από τα κάγκελα της φυλακής.

    Παύλος Φύσσας

    Η δολοφονία του Παύλου Φύσσα στο Κερατσίνι

    Η δολοφονία του Παύλου Φύσσα έγινε τις πρώτες πρωινές ώρες της 18ης Σεπτεμβρίου 2013. Ο «Killah P» βρισκόταν μαζί με τη σύντροφό του και με φίλους του, σε μία καφετέρια στο Κερατσίνι, όπου παρακολουθούσαν αγώνα ποδοσφαίρου.

    Στην ίδια καφετέρια, βρισκόταν επίσης μία άλλη παρέα, μεταξύ των οποίων και χρυσαυγίτες, που αναγνώρισαν τον Παύλο Φύσσα και του επιτέθηκαν φραστικά. Ενημέρωσαν «δικούς τους» και μέσα σε λίγα λεπτά σχηματίστηκε ένα πολυμελές «τάγμα εφόδου» από διάφορες περιοχές.

    Όταν τελείωσε ο αγώνας, ο Παύλος και η παρέα του βγήκαν από την καφετέρια, ωστόσο, αντιλήφθηκαν πως είναι σχεδόν περικυκλωμένοι. Επιχείρησαν να φύγουν από την περιοχή αλλά, σύμφωνα με μαρτυρίες, όταν διαπίστωσαν ότι αυτό δεν είναι εφικτό, ο Παύλος έδιωξε τους υπόλοιπους και έμεινε μόνος του για να αντιμετωπίσει τους χρυσαυγίτες.

    «Ο Παύλος μας φώναξε “τρέξτε, τρέξτε”. Αρχίσαμε να τρέχουμε. Ο Παύλος σταμάτησε να τρέχει για να τους καθυστερήσει και να τους απωθήσει, να μην φτάσουν σ’ εμάς”, είχε περιγράψει τότε ένας φίλος του μουσικού, που βρισκόταν μαζί του το μοιραίο βράδυ.

    Μεταξύ των χρυσαυγιτών και ο Γιώργος Ρουπακιάς, ο οποίος έπειτα από σχετική ενημέρωση είχε φύγει από το σπίτι του και οδήγησε μέχρι την Παναγή Τσαλδάρη.

    Παύλος Φύσσας

    Όπως προκύπτει από την έρευνα που διενήργησε η Forensic Architecture, διαφορετικές ομάδες επιτέθηκαν στον Παύλο σε «κύματα». Τον χτυπούν, αποχωρούν και έρχονται άλλοι. Και αυτό διαρκεί για 2-3 λεπτά μέχρι που ο Ρουπακιάς μπαίνει ανάποδα στο ρεύμα κυκλοφορίας, βάζει το μαχαίρι που κρατούσε και πλήττει τον Παύλο Φύσσα.

    Ο μουσικός, παρότι αιμόφυρτος, πρόλαβε να υποδείξει τον Ρουπακιά ως τον δράστη της επίθεσης. «Αυτός με μαχαίρωσε, πιάστε τον», είπε στους αστυνομικούς που βρίσκονταν στο σημείο, όπως περιέγραψε ο φίλος του.

    Ο Ρουπακιάς συνελήφθη και ομολόγησε. Ο Παύλος Φύσσας μεταφέρθηκε στο Γενικό Κρατικό Νίκαιας, όπου διαπιστώθηκε ο θάνατός του.

    Παύλος Φύσσας

    Παύλος Φύσσας

    Καρέ-καρέ η δολοφονία—Η έρευνα του Forensic Architecture

    Κατά τη διάρκεια της δίκης της Χρυσής Αυγής παρατέθηκε πληθώρα αποδεικτικών στοιχείων και μαρτυριών σχετικά με τα όσα διαδραματίστηκαν το βράδυ της δολοφονίας του αντιφασίστα μουσικού.

    Μεταξύ των στοιχείων αυτών, ήταν και η οπτικοακουστική τεχνική μελέτη που εκπόνησε το ερευνητικό κέντρο Forensic Architecture, από την οποία προέκυψε η ακριβής θέση των εμπλεκόμενων προσώπων και η ακριβής χρονική αλληλουχία των γεγονότων.

    Η ομάδα, αποτελούμενη από τον Στέφανο Λεβίδη, την Σιμόν Ρόουατ και τον διευθυντή και ιδρυτή του κέντρου, Άιαλ Γουάιζμαν, ανέλαβε την έρευνα για τη δολοφονία του Παύλου Φύσσα. Τους είχαν προσεγγίσει η οικογένεια του Παύλου Φύσσα και οι συνήγοροί τους, με στόχο την αξιοποίηση των πειστηρίων στη δικογραφία.

    Τάκης Φύσσας - Μάγδα Φύσσα

    Έχοντας αποκτήσει πρόσβαση στη δικογραφία, ανέλυσαν όλο το βιντεοληπτικό και ηχητικό υλικό, που περιλαμβάνεται στη δικογραφία. Πρόκειται για βίντεο από κοντινές κάμερες ασφαλείας, απομαγνητοφωνήσεις του εσωτερικού συστήματος επικοινωνίας της αστυνομίας και του ΕΚΑΒ, και καταθέσεις αυτοπτών μαρτύρων.

    Τα βίντεο συγχρονίστηκαν μεταξύ τους και τοποθετήθηκαν στον σωστό χρόνο μέσω της σύνδεσής του με τα ηχητικά αρχεία. Τα ηχητικά αρχεία συγχρονίστηκαν ακολουθώντας την ροή του διαλόγου και ταυτοποιώντας μακρινούς ήχους στο βάθος των κλήσεων. Η οπτικοακουστική τεχνική μελέτη 43 λεπτών προβλήθηκε στο δικαστήριο και συμπεριλήφθηκε στο αποδεικτικό υλικό του κατηγορητηρίου.

    Όπως είχε δηλώσει ο Στέφανος Λεβίδης στο enikos.gr, από τη μελέτη προκύπτει μεταξύ άλλων ότι «οι αστυνομικοί βρίσκονταν κοντά στο σημείο της δολοφονίας πέντε λεπτά νωρίτερα απ’ ότι είχαν δηλώσει. Τη στιγμή της επίθεσης με το μαχαίρι, οι αστυνομικοί ήταν λίγα μέτρα πιο μακριά».

    Δείτε το πλήρες βίντεο της τεχνικής έκθεσης του ερευνητικού κέντρου Forensic Architecture για το χρονικό της δολοφονίας του Παύλου Φύσσα:

    Παύλος Φύσσας: Ο ράπερ που δολοφόνησαν οι χρυσαυγίτες

    Ο Παύλος Φύσσας μεγάλωσε στις εργατικές συνοικίες του Πειραιά. Ο πατέρας του δούλευε στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη του Περάματος και ο ίδιος ο Παύλος, μετά το σχολείο είχε δουλέψει επίσης σε παρόμοιες εργασίες από το 1998 μέχρι το 2003. Έμαθε το hip hop μέσα από τις δουλειές συγκροτημάτων με ξεκάθαρη πολιτική στάση και από την ηλικία των 18 ετών είχε γνωριστεί με μέλη της Freestyle Productions, εταιρείας παραγωγής low bap μουσικής με έδρα το Πέραμα.

    Παύλος Φύσσας

    Το καλλιτεχνικό του όνομα, «Killah P» σήμαινε, όπως εξηγούσε, αυτός που «σκοτώνει το παρελθόν του» και προχωράει μπροστά. Είχε συμμετάσχει σε δισκογραφικές συλλογές και είχε κάνει αρκετές ζωντανές εμφανίσεις στην Αθήνα και την περιφέρεια, ενώ συνεργάστηκε με γνωστούς hip hop καλλιτέχνες.

    Μέσω της μουσικής του έκανε αναφορές σε διάφορα πολιτικοκοινωνικά ζητήματα, όπως στο προσφυγικό, τη βία του κατεστημένου, αλλά και τη δολοφονία του Αλέξανδρου Γρηγορόπουλου και τα γεγονότα του Δεκέμβρη του 2008.

    Όνειρο του Killah P ήταν να ενώσει την ελληνική hip hop σκηνή, κάτι που έγινε λίγες ημέρες μετά τη δολοφονία του. Για πρώτη φορά μεγάλα ονόματα της hip hop και low bap σκηνής ενώθηκαν για μια συνέντευξη τύπου στην ΕΣΗΕΑ, εκπέμποντας μήνυμα κατά του φασισμού. Το επόμενο διάστημα, στήθηκαν συναυλίες και φεστιβάλ στη μνήμη του Παύλου σε όλη τη χώρα.

    Κοινοποίηση:

    Τελευταία Νέα

    Κοινοποίηση:

    Περισσότερα Άρθρα
    Σχετικα

    Πορτρέτο του Καραβάτζιο εκτίθεται για πρώτη φορά δημόσια στη Ρώμη

    Ένα πορτρέτο του Ιταλού μπαρόκ ζωγράφου Καραβάτζιο, το οποίο φυλασσόταν σε ιδιωτική...

    Εντονο ενδιαφέρον για την Ελλάδα από ξένες ξενοδοχειακές αλυσίδες

    Αυξάνουν τη δραστηριότητά τους στην Ελλάδα οι μεγάλες ξένες...

    Τέλος οι έξτρα χρεώσεις για τις βαλίτσες; «Καμπάνα» 189 εκατ. ευρώ σε 5 αεροπορικές χαμηλού κόστους

    Καταχρηστικές πρακτικές καταλόγισε το αρμόδιο υπουργείο της Ισπανίας σε πέντε αεροπορικές εταιρείες...
    Best Shop