Χορήγηση υποτροφιών ακαδημαϊκού έτους 2022-2023 σε ευάλωτες κοινωνικές ομάδες από το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο και την Γ. Γ. Κοινωνικής Αλληλεγγύης

    Ημερομηνία:

    Η τρίτη κατά σειρά δημόσια κλήρωση για τις 17 νέες υποτροφίες σε προπτυχιακά και μεταπτυχιακά προγράμματα σπουδών του ΕΑΠ πραγματοποιήθηκε σήμερα 30 Σεπτεμβρίου 2022 στην έδρα του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου στην Πάτρα. Η πρωτοβουλία εντάσσεται στο πλαίσιο του Μνημονίου Συνεργασίας μεταξύ του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου και της Γενικής Γραμματείας Κοινωνικής Αλληλεγγύης και Καταπολέμησης της Φτώχειας του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, για τη χορήγηση υποτροφιών σε ευάλωτες κοινωνικές ομάδες (πρώην άστεγοι, άστεγοι που διαβιούν σε ξενώνες, Ρομά και πρώην φιλοξενούμενοι σε δομές παιδικής προστασίας).

    Παράλληλα πραγματοποιήθηκε εκδήλωση για τις ευκαιρίες εκπαίδευσης των ευάλωτων κοινωνικών ομάδων, με τη συμμετοχή εν ενεργεία και υποψήφιων υποτρόφων του προγράμματος. Την εκδήλωση χαιρέτισαν ο Γενικός Γραμματέας Ανώτατης Εκπαίδευσης Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, καθηγητής κ. Οδυσσέας – Ιωάννης Ζώρας, ο Γενικός Γραμματέας Κοινωνικής Αλληλεγγύης και Καταπολέμησης της Φτώχειας κ. Γεώργιος Σταμάτης, ο Αντιπρόεδρος Διοικητικών Υποθέσεων, Ακαδημαϊκών Υποθέσεων και Φοιτητικής Μέριμνας του ΕΑΠ, καθηγητής κ. Ευστάθιος Ευσταθόπουλος, ο Αντιπρόεδρος Οικονομικών, Προγραμματισμού και Ανάπτυξης του ΕΑΠ κ. Γεώργιος Σκρουμπής και ο Αντιπρόεδρος Έρευνας και Δια Βίου Μάθησης του ΕΑΠ κ. Κωνσταντίνος Καραμάνης.

    Ο κ. Σταμάτης τόνισε ότι: «Η παιδεία αποτελεί θεμελιώδες ατομικό δικαίωμα αλλά και βασικό εργαλείο για την αντιμετώπιση του κοινωνικού αποκλεισμού και της φτώχειας που βιώνουν άτομα που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες του πληθυσμού. Συνεπώς, η Εκπαίδευση ως προϋπόθεση για την κοινωνική ένταξη των ευάλωτων κοινωνικών ομάδων εντάσσεται ως διακριτό πεδίο παρεμβάσεων στο πλαίσιο των νέων εθνικών στρατηγικών, που εκπόνησε το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων για τις ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, με το συντονισμό της Γενικής Γραμματείας Κοινωνικής Αλληλεγγύης και Καταπολέμησης της Φτώχειας και σε συνέργεια με τα συναρμόδια Υπουργεία και φορείς.

    Φλίγκος

    Η διασφάλιση των ευκαιριών πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση σε συμπολίτες μας που βρίσκονται σε μειονεκτική θέση, δίνει τη δυνατότητα για ανάπτυξη των δεξιοτήτων τους, προσωπική, κοινωνική και επαγγελματική ευημερία και βελτίωση του βιοτικού τους επιπέδου. Ευχαριστούμε θερμά το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο που στέκεται αρωγός στις προσπάθειές μας για την κοινωνική ένταξη και στήριξη των ευάλωτων ομάδων του πληθυσμού».

    Ο καθηγητής κ. Οδυσσέας – Ιωάννης Ζώρας, στην έναρξη του χαιρετισμού του, αναφέρθηκε στη ρήση του Σωκράτη, σύμφωνα με την οποία «Έλληνας είναι όποιος μετέχει της Ελληνικής Παιδείας», και τόνισε ότι: «Η αλλαγή και η βελτίωση της κοινωνίας έρχεται μέσω της ανώτατης εκπαίδευσης, της μόρφωσης και της παιδείας και δεν πρέπει να υπάρχουν κοινωνικοί αποκλεισμοί. Η καλύτερη τακτική για τις ευάλωτες ομάδες είναι η ένταξή τους στην κοινωνία μέσω της εκπαίδευσης, όπου το ΕΑΠ μπορεί να συμβάλει πολύπλευρα στο σκοπό αυτό, προσφέροντας ευκαιρίες εκπαίδευσης, οι οποίες παρέχονται τα τελευταία τρία χρόνια στο πλαίσιο του Μνημονίου Συνεργασίας».

    GLEARNET

    Ο καθηγητής κ. Ευστάθιος Ευσταθόπουλος ανέφερε πως: «Ο ρόλος του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου είναι να ανοίγει τις πόρτες του σε όλες τις κοινωνικές τάξεις, να δίνει δυνατότητες για το ύψιστο αγαθό της Εκπαίδευσης και να βοηθήσει τις ευάλωτες ομάδες να υλοποιήσουν τα όνειρά τους στο πεδίο της μάθησης και παιδείας».

    Κοινοποίηση:

    Τελευταία Νέα

    Κοινοποίηση:

    Περισσότερα Άρθρα
    Σχετικα

    Η Ευρώπη θα εξετάσει την απαγόρευση των social media για παιδιά έως 16 ετών

    Πιθανούς περιορισμούς στην πρόσβαση παιδιών έως 16 ετών στα...

    Σε 15 χρόνια «χάθηκαν» 185 ελληνικές ναυτιλιακές – Λιγότερες αλλά μεγαλύτερες

    Επιμένει η τάση μείωσης του αριθμού των ελληνικών ναυτιλιακών...

    Κάτω από 1.000 ευρώ παίρνουν 6 στους 10 στον ιδιωτικό τομέα

    Η σκληρή πραγματικότητα των αριθμών: το 62% των εργαζόμενων...

    Εκπαίδευση: Διορίστηκαν και πήραν άδεια – Δεν μπήκε στην αίθουσα 1 στους 4 νεοπροσληφθέντες εκπαιδευτικούς – Tα στοιχεία για την Δυτική Ελλάδα

    Πήραν το πολυπόθητο εισιτήριο του διορισμού στη δημόσια εκπαίδευση, και ζήτησαν άδεια....