Οι καταναλωτές παίρνουν θέση… άμυνας στον πληθωρισμό – Υιοθετούν συμπεριφορές από τη δεκαετία του ’70

    Ημερομηνία:

    Mavropoulis

    Θέση… άμυνας απέναντι στον πληθωρισμό παίρνουν οι Ευρωπαίοι καταναλωτές, οι οποίοι σπεύδουν να περιορίσουν τις δαπάνες για τα καθημερινά «ψώνια», μειώνοντας ακόμη και την αγορά τροφίμων. 

    Με τον πληθωρισμό να αγγίζει το 10% τον Σεπτέμβριο (9,9% σύμφωνα με την τελική εκτίμηση της Eurostat), σχεδόν τα ¾ των νοικοκυριών της Γηραιάς Ηπείρου αναγκάζονται να «ψαλιδίσουν» τα χρήματα που χρησιμοποιούν σε σούπερ μάρκετ, οπωροπωλεία, κρεοπωλεία κ.α.

    Αυτό τουλάχιστον καταδεικνύει νέα έρευνα της εταιρείας αναλύσεων IRI σε έξι βασικές αγορές της Ευρώπης, όπου το 71% έχει ήδη προβεί σε σημαντικές αλλαγές ως προς τον τρόπο που καταναλώνει.  

    Μάλιστα, το 58% παραδέχεται ότι οι εν λόγω περικοπές αφορούν και τα λεγόμενα απαραίτητα αγαθά. Το 35% δε, ισχυρίζεται ότι βάζει «χέρι» στις αποταμιεύσεις ή ότι παίρνει δάνεια για να αποπληρώσει τους λογαριασμούς

    «Αποδεικνύεται ότι η προθυμία των καταναλωτών να ξοδέψουν μειώνεται κι αυτή η πορεία είναι πιθανό να επιδεινωθεί» εκτιμά η Ανάντα Ρόι, αντιπρόεδρος της IRI.  

    GYMALL

    Οι υψηλές τιμές σε τρόφιμα, καύσιμα και ενέργεια απορροφούν το μεγαλύτερο μέρος των οικογενειακών προϋπολογισμών, με την Ευρώπη να αντιμετωπίζει τον κίνδυνο ενεργειακών ελλείψεων τον χειμώνα, λόγω των μειωμένων παραδόσεων φυσικού αερίου από τη Ρωσία.  

    Ως αποτέλεσμα, το καταναλωτικό κλίμα διολισθαίνει στο χαμηλότερο επίπεδο όλων των εποχών, με τους αναλυτές να προεξοφλούν το σενάριο της ύφεσης σε αρκετές οικονομίες της Ευρωζώνης, συμπεριλαμβανομένης της Γερμανίας και της Ιταλίας.  

    Σύμφωνα με τη Ρόι, μάλιστα, η πληθωριστική «κόπωση» των Ευρωπαίων οδηγεί στην υιοθέτηση συμπεριφορών, οι οποίες είχαν καταγραφεί τη δεκαετία του ‘70 και του ‘80. Αυτό περιλαμβάνει τη μείωση των γευμάτων, τη στροφή σε εκπτωτικές αλυσίδες, την αγορά λιγότερο ποιοτικών και μακράς διάρκειας τροφίμων κ.α. 

    Είναι ενδεικτικό ότι άνω του 50% των συμμετεχόντων στην έρευνα της IRI σχεδιάζει να αγοράσει λιγότερα τρόφιμα, ενώ το 47% σκοπεύει να μειώσει τις επισκέψεις σε εστιατόρια, μπαρ και καφετέριες.  

    Και το χειρότερο είναι ότι, μέχρι στιγμής, δεν υπάρχουν ενδείξεις αποκλιμάκωσης της πληθωριστικής κρίσης. 

    Κοινοποίηση:

    Τελευταία Νέα

    Κοινοποίηση:

    Περισσότερα Άρθρα
    Σχετικα

    Κινεζικό δίκτυο απατεώνων μέσω e-shop: Πάνω από 22.500 ιστοσελίδες παραμένουν ενεργές

    Τεράστια ανησυχία προκαλεί η αποκάλυψη για το δίκτυο των Κινέζων απατεώνων που...

    Πάτρα: Ανοιχτή πρόσκληση στο νέο δημαρχείο για όσους έχουν ζήσει μνήμες από το παλαιό Αρσάκειο

    Το νέο Δημαρχείο της Πάτρας ανοίγει επίσημα τις πόρτες...

    Παναθηναϊκός: Γενική είσοδος 7 ευρώ με Προμηθέα

    Η ΚΑΕ Παναθηναϊκός ανακοίνωσε ότι για το παιχνίδι της Παρασκευής (10/5)...

    Ο Ολυμπιακός με 2 νίκες, αλλάζει το ελληνικό ποδόσφαιρο!

    ΟΚ, υπάρχει το προφανές. Για πρώτη φορά στην ιστορία...