Oι νέες λίστες με το «καλάθι του νοικοκυριού» της κάθε αλυσίδας σούπερ μάρκετ αναμένεται να αναρτηθούν στο e-katanalotis έως το πρωί της Τετάρτης ενώ σε διορθωτικές αλλαγές θα προχωρήσει το υπουργείο Ανάπτυξης.
Οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ που συμμετείχαν στο «καλάθι του νοικοκυριού» από την πρώτη εβδομάδα διαμορφώνουν τους ανανεωμένους καταλόγους με τα νέα προϊόντα, στα οποία θα συγκρατηθούν οι ανατιμήσεις, όπως προβλέπεται βάσει του μέτρου.
Από τα στοιχεία που αναμένονται με ενδιαφέρον από τους καταναλωτές είναι εάν στα «καλάθια» της δεύτερης εβδομάδας θα υπάρχουν περισσότερα επώνυμα προϊόντα καθώς στην «πρεμιέρα» του μέτρου παρατηρήθηκε ότι σε αρκετές λίστες «πρωταγωνιστούσαν» τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.
Οι αλλαγές από το υπουργείο Ανάπτυξης
Την ίδια στιγμή το υπουργείο Ανάπτυξης ετοιμάζει συμπληρωματική υπουργική απόφαση προκειμένου να διορθωθούν προβλήματα που εντοπίστηκαν την πρώτη εβδομάδα εφαρμογής του.
Η σημαντικότερη είναι ότι οι αλυσίδες καλούνται να εξασφαλίζουν την επάρκεια των προϊόντων που μπαίνουν στο «καλάθι» και σε ενδεχόμενη αντικατάστασή τους από άλλους κωδικούς να μην αυξάνεται η τιμή που έχει δηλωθεί.
Καθώς παρατηρήθηκε το φαινόμενο μετά τις πρώτες μέρες να έχουν εξαντληθεί προϊόντα του «καλαθιού» και να μην έχουν αντικατασταθεί ή ακόμη και να έχουν αντικατασταθεί από διαφορετικούς κωδικούς που πωλούνταν σε υψηλότερες τιμές. Με τη νέα απόφαση του υπουργείου θα γίνεται σαφής η υποχρέωση των σούπερ μάρκετ να μην προχωρούν σε αντίστοιχες κινήσεις.
Επιπλέον θα προβλέπεται καλύτερη σήμανση για τα προϊόντα του «καλαθιού» καθώς στην πλειονότητά τους οι ταμπέλες αυτή τη στιγμή δεν είναι εμφανείς για τους καταναλωτές που ψωνίζουν. Το αρμόδιο υπουργείο αναμένεται να προσδιορίσει το μέγεθος της ταμπέλας που θα τοποθετείται στα ράφι ώστε αυτά να εντοπίζονται ευκολότερα.
Παράλληλα από αυτή την εβδομάδα στις λίστες των προϊόντων αναμένεται αναγράφεται και η τιμή της προηγούμενης εβδομάδας ώστε οι καταναλωτές να παρακολουθούν τη διακύμανσή της.
Από το αρμόδιο υπουργείο τέλος εξετάζεται να συμπεριληφθούν στο «καλάθι» και κάποια προϊόντα, για κατηγορίες καταναλωτών με συγκεκριμένες διατροφικές ανάγκες, όπως για παράδειγμα για διαβητικούς.