Την υποψηφιότητά του για το Δήμο Δυτικής Αχαΐας έκανε γνωστή ο πρόεδρος του Εκπολιτιστικού Συλλόγου Κάτω Αχαΐας ο «Αγιος Ταξιάρχης», Δημήτριος Γεωργογιάννης.
Με μια μακροσκελή ανακοίνωση, ο κ. Γεωργογιάννης έκανε γνωστό ότι θα είναι υποψήφιος δήμαρχος στις επόμενες αυτοδιοικητικές εκλογές.
Αναλυτικά η ανακοίνωση αναφέρει:
Τα τελευταία χρόνια ζούμε σε έναν κόσμο περίπλοκο γεμάτο γεγονότα, αδιανόητα και αντιφατικά. Όπως και να τα αντιλαμβάνεται ο καθένας μας, το σίγουρο είναι ότι διανύουμε το κατώφλι μιας νέας ιστορικής εποχής όπου οι οικονομίες αναγκάζονται, θα αναγκαστούν να αλλάξουν όλο το οικονομικό γίγνεσθαι, το οποίο θα είναι γεμάτο νέες και διαφορετικές προκλήσεις εκ διαμέτρου αντίθετες με όσα γνωρίζουμε έως και σήμερα. Τα νέα κυρίαρχα οικονομικά μοντέλα, θα επαναπροσδιορίσουν τον οικονομικό και κοινωνικό ιστό, που σημαίνει ότι κάποιες Χώρες, κάποιες Περιφέρειες, κάποιοι Δήμοι ή θα χάσουν ή θα πάνε μπροστά. Το σίγουρο είναι ότι Κερδισμένοι θα είναι όσοι εξειδικευτούν σε στρατηγικές βασισμένες στην πρωτογενή ανάπτυξη και ουσιαστική διαχείριση, την στοχευμένη πράσινη ανάπτυξη, το περιβάλλον, την κοινωνική συνοχή, στην παιδεία, την έρευνα, την καινοτομία σε αγαθά και υπηρεσίες με ορίζοντα τουλάχιστον δεκαετίας και βέβαια στην ένταξη διεθνών δικτύων και συνεργασιών. Με πρωτεύοντα όλα αυτά δεν απέχει μακριά μας, ούτε είναι ευφάνταστο στο να δημιουργηθούν νέες μορφές περιφερειακής και δημοτικής διακυβέρνησης.
Ας προσπαθήσουμε να δούμε τη γενικότερη κατάσταση στη Χώρα μας και αμερόληπτα, (χωρίς κομματικές αποχρώσεις), ίσως να καταφέρουμε να συμφωνήσουμε ότι το Κράτος μας 1) είναι κρατικοδίαιτο, από την σύσταση του 2) να αναγνωρίσουμε ότι τα περισσότερα χρόνια ήταν υπό επιτήρηση από τους δανειστές 3) στο πελατειακό πολιτικό σύστημα και 4) στην ατέλειωτη γραφειοκρατία, η οποία τελικά είναι διάτρητη. Συνέπεια όλων αυτών δημιουργήσαμε ένα αναποτελεσματικό Κράτος, όπου αντί να απολαμβάνει ο πολίτης τα αγαθά και την ευημερία, το Κράτος, οι Δομές αυτού, τον θεωρούν (τον πολίτη) ένα αγρίμι με τις όποιες προεκτάσεις αντιλαμβάνεται ο καθένας μας για τον προσδιορισμό.
Οδηγούμαστε κάπου; Δεν νομίζω. Αν άμεσα δεν αναμορφώσουμε όλη αυτή την δομή διακυβέρνησης η οποία δεν θα περιλαμβάνει μόνο το κεντρικό κράτος αλλά και την τοπική αυτοδιοίκηση, θα χάσουμε για άλλη μια φορά την ιστορική στιγμή να ανέβουμε στο τρένο. Κι εδώ πλέον το χρονοντούλαπο της ιστορίας καραδοκεί.
Τα κρίσιμα προβλήματα της εποχής μας, όπως η ενεργειακή κρίση, οι πόλεμοι, οι απειλές πολέμων, η ανεργία, το περιβάλλον, η υγεία, η εκπαίδευση, η κοινωνική μέριμνα, δεν μπορούν πλέον να αντιμετωπισθούν ούτε με τα κουπόνια καυσίμων και ρεύματος, ούτε με τα καλάθια της νοικοκυράς, θα πρέπει να αντιμετωπισθούν με τη συνεργασία όλων των επιπέδων διοίκησης. Και του Κράτους και της Περιφέρειας και του Δήμου. Και εν τέλει δεν μπορεί σε περιόδους όπως αυτές που βιώνουμε π.χ. οι Περιφέρειες να διανέμουν εκατομμύρια ευρώ για εκδηλώσεις Συλλόγων και οι κοινωνίες να αναζητούν τα ελάχιστα για την διαβίωσή τους.
Βρισκόμαστε ήδη στον προεκλογικό χρόνο, οι πιο πάνω σκέψεις σίγουρα δεν αποτελούν προτεραιότητα κανενός πολιτικού οργανισμού. Όμως η δημοτική αυτοδιοίκηση, προσφέρεται για το ευρύτερο αντάμωμα πολιτών, πέρα από κομματικές περιχαρακώσεις, μπορούμε να δημιουργήσουμε τις δικές μας έξυπνες συνθήκες για να αφήσουμε ένα καλύτερο αύριο και σ΄ εμάς αλλά κυρίως στις γενιές που μας διαδέχονται.
Θεωρώ πως αυτά πρέπει να είναι οι προβληματισμοί αλλά και το διακύβευμα όλων όσων ασχοληθούν με τις προσεχείς αυτοδιοικητικές εκλογές.
Σε ότι αφορά τον Δήμο Δυτικής Αχαΐας, εδώ οι συνθήκες διαφοροποιούνται από κάθε άλλο Δήμο στην Χώρα μας, (είναι προσωπική μου άποψη και για την αποδεχτεί κάποιος θα πρέπει να γίνει προσεχτικός παρατηρητής), σε αυτό το χρονικό διάστημα θα τηρήσω τα προσχήματα και δεν θα αναφέρω όσα η ίδια η κοινωνία έχει καταγράψει και πλέον καταγράφει την νέα ‘’σοδειά’’ των επικείμενων Δημοτικών Εκλογών. Το οξύμωρο είναι ότι δεν είναι δυνατόν να ζούμε στην γη της επαγγελίας αλλά όπου κι αν πας, με όποιον και να μιλήσεις, βλέπεις κι ακούς την θλίψη και τον πόνο. Οι τοπικές κοινωνίες ξεκινώντας από Πόλη της Κάτω Αχαΐας, τα Χωριά, τους οικισμούς έχασαν την Ελπίδα, και τελικά δεν υπάρχει και όραμα. Όλα διαδραματίζονται σε ένα χρονικό σημείο του ’50 του ‘60 τις εποχές των Μαυρογιαλούρων, μια ιδιότυπη συνθηκολόγηση, μια ιδιότυπη αλληλεξάρτηση μεταξύ των πολιτών ψηφοφόρων και των εραστών της εξουσίας. Όλα όμως κρύβονται τόσο επιμελημένα κάτω από το χαλί, το χαλί των τσιγγάνων ‘’θα πουν κάποιοι’’, όμως όσο προχωράς πιο έξω από την Πόλη κι ακουμπάς τα Χωριά, τους οικισμούς, εκεί βλέπεις το άλλο χαλί κι εδώ ανακαλύπτεις, ότι όσα παρέθεσα από την αρχή είναι ‘’μηδέν’’, όπου όσο και να θέλεις να τα μοιραστείς, να θέλεις να βοηθήσεις να γίνουν πράξη, ο κοινωνικός ιστός θα θέτει ως προαπαιτούμενα, να πέσει λίγο χαλίκι, να αλλαχτεί μια λάμπα, να μοιραστούν 20 θέσεις εργασίας σε 1.000 ανθρώπους, να δείχνουν χωράφια και να λένε εδώ θα γίνει πολυδύναμο κέντρο πολιτισμού και αθλητισμού Ρομά, επιδεικτικά αγνοώντας ότι για 1000 παιδιά δεν έφτιαξαν μέχρι και σήμερα ούτε μια παιδική χαρά, υπάρχει όμως το θα! και; Κάπως έτσι με μικροπολιτικές, και με κάλπικα δολώματα, ξεγελούν τους ψηφοφόρους. Ψηφοφόροι όπου τελικά στο τέλος είναι κι αυτοί που δίνουν απολογία και στους εαυτούς τους αλλά πάνω απ΄ όλα στα παιδιά τους.
Βλέπετε σε αυτό το παιχνίδι των δημοτικών εκλογών (όπως το έχουν καταντήσει), το θύμα είναι ο ψηφοφόρος πολίτης. Ερημωμένα Χωριά, οι νέοι πρώτοι τα εγκατέλειψαν και σιγά-σιγά και οι μεγαλύτεροι, το νερό, το πρώτιστο και αναγκαίο αγαθό όχι μόνο δεν μπορείς να το πιείς υπάρχουν και χωριά όπου δεν κάνει ούτε για μπάνιο και βέβαια εδώ και 50-60 χρόνια, ο κάμπος περιμένει να έρθει το νερό του Πηνειού! Αναρωτήθηκε ποτέ κάποιος γιατί δεν πραγματοποιούν το έργο; Αναρωτήθηκε κάποιος γιατί είναι η μόνιμη προεκλογική εξαγγελία; Ποια κοινωνική δομή ποια κοινωνική πρόνοια έχει αναπτύξει ο Δήμος; Ποιο πολιτιστικό ή θρησκευτικό κομμάτι ανέδειξε ο Δήμος; Ποιο παραλιακό μέτωπο ανέδειξε και ποια κίνητρα δόθηκαν; Οι Αλυκές ως λιμάνι και ως αλιευτικό καταφύγιο ποια τύχη έχουν; Η ασφάλεια των πολιτών τέθηκε ποτέ ως προτεραιότητα; Θα πουν κάποιοι ότι προσπάθησαν για να συσταθεί το Τμήμα Ασφαλείας, φτάνει; Δόθηκαν ανάσες ασφάλειας στους πολίτες; Με την ΒΙΠΕ τι γίνεται; Και αφήνω για το τέλος όλο αυτό που ονομάζουμε ΡΟΜΑ, με πρώτη σύγχυση αυτό που έχει προσδιοριστεί Τσιγγάνικα Κάτω Αχαΐας και οι Ρομά που διαβιούν σε καταυλισμούς όπως τα Σαγέικα. Έχουν εκπονηθεί δεκάδες προγράμματα ένταξης με εκατοντάδες ίσως και δεκάδες εκατομμύρια ευρώ.
Που πήγαν, πως και από ποιους διαχειρίστηκαν ή δεν διαχειρίστηκαν τα χρήματα αυτά; Όμως το αποτέλεσμα είναι αυτό που βιώνουν και οι ίδιοι αλλά και κατ΄ επέκταση όλος ο Δήμος. Ποιες γενναίες κινήσεις ή και αποφάσεις πήρε ο Δήμος; Πως χειρίστηκε μια κοινωνία 6.000 περίπου χιλιάδων ανθρώπων και βέβαια με ποιους συνεργάστηκε για γίνουν σοβαρά βήματα ένταξης τους;
Σήμερα και πιο επίσημα δηλώνουμε την συμμετοχή μας στις επερχόμενες Δημοτικές Εκλογές με τον Συνδυασμό ‘’ ΑλλαΖουμε την Δυτική Αχαΐα ‘’ της οποίας επικεφαλής θα είναι ο συντάκτης της παρούσας. Καλούμε τις νέες και τους νέους στους οποίους θα δοθεί η ευκαιρία να ορίσουν το μέλλον του Τόπου, καλούμε κάθε πολίτη ο οποίος δεν θέλει να παζαρέψει την αξία του χαλιού γιατί κάθε τέτοιο παζάρεμα, από την μια πλευρά θα δείχνει την αξία του χαλιού και από την άλλη την αξία του ανθρώπου.
Από εμάς γίνεται σαφές ότι από την αρχή έως και το τέλος δεν θα γίνουμε δεκανίκι κανενός από τους διεκδικητές του Δήμου. Το όραμα το δικό μας διαφέρει και είναι εκ διαμέτρου αντίθετο με τις μικροπολιτικές. Ευθεία και ξεκάθαρη θα είναι όλη η πορεία μας μέχρι και την Κυριακή το βράδυ που θα πέσει η αυλαία της εκλογικής διαδικασίας.
Ο δικός σχεδιασμός βασίζεται σε δέκα αρχικούς πυλώνες.
-1. Αγροτών και Αλιέων και άμεσες ενέργειες ώστε επιτέλους το νερό του Πηνειού και το Λιμάνι των Αλυκών να γίνουν πραγματικότητα. Να γίνουν πραγματικότητα μικρά φράγματα και για πρώτη φορά να κατορθώσουμε να κάνουμε το νερό της βρύσης πόσιμο σε όλο το Δήμο.
-2. Πρόνοιας βασισμένης στις ανάγκες (όλων) των ανθρώπων του Τόπου μας.
-3. ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ των Πολιτών (Άμεση Διασύνδεση του Δήμου με την Αστυνομική Διεύθυνση Αχαΐας και το Αρχηγείο Ελληνικής Αστυνομίας), θα τεθούν δικές μας βιώσιμες προτάσεις στο Υ.Π.Π. για να γίνει πραγματικά Πράξη η ασφάλεια του Πολίτη. Στον ίδιο πυλώνα θα ανατεθεί η ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ με ολοκληρωμένο σχέδιο σύμφωνα με τις γεωγραφικές συνθήκες του Δήμου στο οποίο θα περιλαμβάνονται η Αντιπυρική Προστασία, η Αντιπλημμυρική Προστασία καθώς και σχέδιο δράσης για τον Εγκέλαδο). Άμεσα θα γίνουν ενέργειες για την απόκτηση του αναγκαίου εξοπλισμού. Όλος ο σχεδιασμός θα γίνει γνωστός σε κάθε πολίτη γιατί όταν χρειαστεί, να ξέρουμε όλοι, ποιος ακριβώς κάνει τι.
.4- Διασύνδεση του Δήμου με την ΒΙΠΕ ώστε να γίνει αμφίδρομη αλληλοβοήθεια. Στον ίδιο πυλώνα θα ανατεθεί ο σχεδιασμός υποδομών στην Πόλη της Κάτω Αχαΐας αλλά και των Χωριών όλου του Δήμου.
-5. Ανάδειξη της Πολιτιστικής και Θρησκευτικής Κληρονομιάς, με σεβασμό στα διαχρονικά μας κειμήλια αλλά και ανάδειξη ως τουριστικό προϊόν.
6-Τουριστικής ανάδειξης όλου του Δήμου. Θα παλέψουμε πρώτα απ΄ όλα για την αξία της τεράστιας ακτογραμμής, θα γίνουν επεμβάσεις ώστε πρώτα απ΄ όλα να γίνει πόλος έλξης στους κατοίκους της όμορης Πάτρας. Θα παλέψουμε ώστε να φτιάξουμε τον δικό μας εκθεσιακό χώρο για την ανάδειξη και διάθεση των προϊόντων του Δήμου. Στον ίδιο πυλώνα θα ανατεθεί η δημιουργία Πολιτιστικού Φορέα του Δήμου.
7- Διασφάλισης και Υλικοτεχνικής Υποστήριξης των Προστατευόμενων Περιοχών Natura. Στον ίδιο πυλώνα θα ανατεθεί η ίδρυση και κατασκευή Δημοτικού κυνοκομείου για τα αδέσποτα.
-8. Κοινωνικής Ένταξης και εναρμόνισης των Ρομά, σχεδιασμός ο οποίος θα επιμερισθεί σε δυο άξονες: α) των Ελλήνων Τσιγγάνων Κάτω Αχαΐας και β) των Ελλήνων Ρομά Σαγαιίκων και λοιπών περιοχών του Δήμου.
-9. Εθελοντισμός – με παράλληλη ίδρυση ‘’Το Σπίτι του Εθελοντή ‘’
-10. Ο Δήμος ως Φορέας εδαφικής αρμοδιότητας του Χυτά Φλόκα μέσα από νομικά πλαίσια, θα συμμετάσχει αλλά και θα θέσει ως απαραίτητο (αυτό που πραγματοποίησε ο Δήμος Χανίων, με την ίδρυση διαδημοτικής επιχείρησης για την παραγωγή και διάθεση κομπόστ λιπάσματος σε πολύ χαμηλή τιμή) ως ανταποδοτικό όφελος για τους Δυμαίους αγρότες. Ο ίδιος Πυλώνας θα αναλάβει την ένταξη του Δήμου στην Πράσινη και Κυκλική ανάπτυξη, ανταποδοτική στους πολίτες.