ΠΑΤΡΑ: Ξεκινά η μάχη της γαλοπούλας – Ο Σύλλογος Κρεοπωλών ετοιμάζει απάντηση στο… Καλάθι του Νοικοκυριού

    Ημερομηνία:

    Mavropoulis

    Με αντικείμενο την έναρξη της διάθεσης της νωπής γαλοπούλας αλλά και άλλων κρεάτων, κυρίως πουλερικά που αναμένεται να αποτελέσουν και φέτος τη βασική πρώτη ύλη για το Χριστουγεννιάτικο τραπέζι, συνεδρίαζε χθες το Δ.Σ. του Συλλόγου Κρεοπωλών Πατρών.

    Η ένταση της πίεσης στην αγορά κρεάτων, από τα Σούπερ Μάρκετ, τα τελευταία χρόνια αποτελεί κύριο θέμα στη συζήτησης στον κλάδο που αξιολογεί την κατάσταση και αναμένεται να λάβει άμεσα αποφάσεις καθώς, από την προσεχή Δευτέρα 19 του μηνός, ξεκινά η διάθεση της γαλοπούλας.
    Η γαλοπούλα αποτελεί κατά βάση εποχικό είδος και επηρεάζεται, σε επίπεδο τιμολόγησης, τόσο από την επάρκεια όσο και τις οικονομικές συνθήκες και τον ανταγωνισμό.
    Φέτος το θέμα της τιμής διάθεσης στην αγορά αποτελεί…. επίδικο ζήτημα για τους κρεοπώλες της Πάτρας καθώς παρατηρούνται ελλείψεις λόγω της αύξησης του κόστους εκτροφής εξαιτίας του πολέμου, της ανατίμησης στις ζωοτροφές και το ενεργειακό κόστος.
    Εκτός από τις πιθανές ελλείψεις, τους κρεοπώλες απασχολεί για μια ακόμη φορά το ενδεχόμενο η αγορά να κατακλυσθεί από εισαγόμενα είδη κρεάτων και πουλερικών τα οποία προωθούν για λόγους που έχουν να κάνουν ευρύτερα με τον ανταγωνισμό του τζίρου των εορτών, σε όλα τα τρόφιμα σχεδόν.
    Ένας ακόμη παρανομαστής που απειλεί να… τινάξει στον αέρα τη φετινή εορταστική περίοδο για τα κρεοπωλεία αλλά και όλο τον κύκλο της εκτροφής – σφαγής – διάθεσης είναι το Καλάθι του Νοικοκυριού το οποίο, από την περασμένη εβδομάδα «ανανεώθηκε» εορταστικά με Γαλοπούλα Γαλλίας στα 5 ευρώ/κιλό περίπου.

    «Η νωπή Ελληνική Γαλοπούλα έχει αυτή τη στιγμή 7 ευρώ κιλό από τον παραγωγό. Αν προσθέσουμε το ΦΠΑ και το κόστος σφαγής, είναι αδύνατον να διατεθεί στο κοινό κάτω από τα 8 ευρώ / κιλό» αναφέρει στην «Γ» ο πρόεδρος του Συλλόγου Κρεοπωλών Πάτρας, διατηρώντας τις επιφυλάξεις του για την τελική τιμή καθώς το ενεργειακό και εν γένει τα αυξημένα λειτουργικά έξοδα φέτος, μαζί με τις αυξήσεις στις τιμές παραγωγού, έχουν τινάξει στον αέρα το ποσοστό κέρδους.
    Μέλη του Συλλόγου διατηρούν τις επιφυλάξεις τους σχετικά με τις τελικές προτιμήσεις των καταναλωτών. Επισημαίνοντας ότι το καταναλωτικό κοινό είναι πολύ πιθανό να κλείσει τα… μάτια στις σειρήνες του ανταγωνισμού καθώς εκτιμούν ότι το Καλάθι συνεχίζει να μην είναι ιδιαίτερα ελκυστικό, με τους περιορισμένους κωδικούς σε κρέατα που μπήκαν τελευταία ως «κράχτες» ενώ ως μεγάλο ατού για τους καταναλωτές παραμένει η διάθεση Γαλοπούλας και άλλων ειδών, με σήμανση ως εγχώριο και πιστοποιημένο προϊόν.
    «Σε όλες τις κρίσεις που άπτονται του κρέατος, νόσο τρελλών αγελάδων, χοίρων, γρίπη πουλερικών, ήμασταν αυτοί που όχι μόνο στηρίξαμε την παραγωγή αλλά και κρατήσαμε τα προϊόντα στο τραπέζι του καταναλωτή βάζοντας ‘πλάτη’ στην εμπορία και διακίνηση. Είναι απορίας άξιο γιατί στο Καλάθι του Νοικοκυριού που περιέχει κρέατα χαμηλότερης αξίας σκόπιμα προστίθενται για τις γιορτές το μοσχάρι, που θεωρείται ποιοτικά ανώτερο και η γαλοπούλα που παραδοσιακά θεωρείται εορταστικό έδεσμα. Ενώ ονοματίζονται τα προϊόντα στο Καλάθι, σκόπιμα δε γίνεται λόγος για ποιοτική κατάταξη και την προέλευση την οποία πρώτιστα οφείλει να γνωρίζει ο καταναλωτής» αναφέρει ο Σύλλογος.

     

    GYMALL

    Κοινοποίηση:

    Τελευταία Νέα

    Κοινοποίηση:

    Περισσότερα Άρθρα
    Σχετικα

    Η άγνωστη και παρεξηγημένη μορφή κατάθλιψης – Τι πρέπει να ξέρουμε για την κατάθλιψη υψηλής λειτουργικότητας

    Έχουμε όλοι ακούσει για την κατάθλιψη, πόσοι όμως γνωρίζουν...

    Οι 5 βασικές παράμετροι για το πόσο κινδυνεύετε από καρδιά

    Οι άνθρωποι που έχουν χαμηλό κίνδυνο στεφανιαίας νόσου ζουν...

    Σε έξαρση στην Πάτρα η νοθευμένη κοκαΐνη – Το “κόλπο” των κυκλωμάτων διακίνησης

    Το προφίλ των χρηστών έχει αλλάξει και η αύξηση...

    «Red Flag» στην Ανδραβίδα! – Η μεγαλύτερη αεροπορική άσκηση του ΝΑΤΟ στην 117 Π.Μ.

    Με εντατικούς ρυθμούς προχωρούν οι προετοιμασίες για την πρώτη...