Η Cupra θα παρουσιάσει το πρώτο μικρό EV της το 2025, με την μητρική Seat να κατασκευάζει πολλά από τα επιμέρους μέρη του.
Ποιος είπε ότι τα μικρά αυτοκίνητα «πεθαίνουν»; Τουναντίον, καθώς το μέλλον της κατηγορίας Β, παρά τα προβλήματα που σχετίζονται με το κόστος και τη μειωμένη κερδοφορία που εξασφαλίζουν στους κατασκευαστές τους, παραμένει ευοίωνο. Και άμεσα συνυφασμένο πλέον με την ηλεκτροκίνηση.
Ένας από τους κατασκευαστές που θα επιμείνει στην κατηγορία Β είναι η Cupra, και γενικότερα το VW Group και η μητρική της πρώτης Seat, παρουσιάζοντας το 2025 ένα σούπερ μίνι μοντέλο, το οποίο θα κινείται από ηλεκτροκινητήρα και θα κοστίζει, σύμφωνα με τις προσδοκίες των δημιουργών του, περί τα 25.000 ευρώ.
Το μικρό αυτό EV, το οποίο κατά πάσα πιθανότητα θα διαθέτει ουκ ολίγα σχεδιαστικά στοιχεία από SUV μοντέλα, «φωτογραφήθηκε» πρόσφατα με άρμα το πρωτότυπο Urban Rebel.
Προκειμένου να προετοιμάσει το έδαφος για την έναρξη της παραγωγής του μοντέλου, η «μαμά» Seat θα επανασχεδιάσει το εργοστάσιο του El Prat de Llobregat που βρίσκεται στην Καταλονία, το οποίο θα εξειδικευτεί στην ηλεκτροκίνηση με πέντε νέα projects για την παραγωγή εξαρτημάτων του νέου EV μοντέλου της.
Πιο συγκεκριμένα, η Seat Components θα παράγει πέντε εξαρτήματα, και συγκεκριμένα το διαφορικό, τα ρουλεμάν, το κουτί που θα περιέχει την μπαταρία, τη μονάδα ψύξης της καθώς και τα αλουμινένια μέρη του κινητήρα.
Με αυτό το σχέδιο μετασχηματισμού της μονάδας στο El Prat, η Seat κάνει ένα ακόμη βήμα προς τα εμπρός στη φιλοδοξία της να μετατρέψει την Ισπανία σε ευρωπαϊκό κόμβο για την ηλεκτρική κινητικότητα.
Επί του παρόντος, περίπου 900 άτομα εργάζονται στην παραγωγή στη Seat Components παράγοντας δύο τύπους χειροκίνητων κιβωτίων, τα MQ200 και MQ281, για αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Όπως είναι φυσικό, η παραγωγή εξαρτημάτων για ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα σημάνει τη σταδιακή μείωση της παραγωγής των κιβωτίων ταχυτήτων.
Το Seat Components είναι ένα από τα τρία κέντρα παραγωγής της εταιρείας, μαζί με εκείνα στο Martorell και τη Βαρκελώνη.
Τι γνωρίζουμε για τα νέο EV της Cupra
Το πρωτότυπο Urban Rebel έχει μήκος 4,03 μ., πλάτος 1.975 χλστ. και ύψος 1.576 χλστ., ενώ το μεταξόνιο του περιορίζεται στα 2,6 μ., ενσωματώνοντας προηγμένα ανακυκλωμένα πολυμερή και υλικά βιολογικής βάσης «για να ξεπεράσει τα όρια του εφικτού και να προσφέρει ένα όχημα πιο φιλικό προς το περιβάλλον», όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν οι δημιουργοί του.
Όπως έχει ανακοινώσει η εταιρεία, η απόδοση του ηλεκτροκινητήρα θα φτάνει τις 166 kW, ήτοι τους 226 ίππους, προσφέροντας επιτάχυνση από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε χρόνο 6,9 δλ. Χωρίς να ανακοινώνει ακόμα τη χωρητικότητα της μπαταρίας που θα συνοδεύει το αμιγώς ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης κίνησης, η Cupra υπόσχεται αυτονομία 440 χλμ.
Σχεδιασμένο και εξελιγμένο στη Βαρκελώνη, θα είναι διαθέσιμο ανά τον κόσμο το 2025 και θα κατασκευάζεται στο Martorell, λίγα χιλιόμετρα μακριά από την πρωτεύουσα της Καταλονίας. Όπως αναμένεται να συμβεί και με τα δύο αδελφάκια του που πρόκειται να «προκύψουν» την εποχή εκείνη από τις ομογάλακτες Skoda και VW.
Το μικρό EV της Seat θα είναι προσθιοκίνητο και θα βασίζεται σε μια νεότερη εκδοχή της πλατφόρμας MEB που πρόσφατα ανακοινώθηκε ότι θα αναβαθμιστεί σε MEB+.