Εδώ και δέκα ημέρες το flamis.gr είχε αποκαλύψει πως το «πιτόγυρο» λόγω ακρίβειας χάνει την πρώτη θέση στις προτιμήσεις των καταναλωτών και επανέρχεται το «σάντουιτς»! Είναι γνωστό ότι το πιτόγυρο θεωρείται κατά πολλούς το εθνικό μας φαγητό. Το έδεσμα που έχει ταξιδέψει στα πέρατα της γης και έχει κάνει εκατομμύρια πολίτες να μιλούν για αυτό. Βέβαια όπως αποδεικνύεται οι Έλληνες έχουν αλλάξει καταναλωτικές συμπεριφορές και έχουν «γυρίσει την πλάτη» στο πιτόγυρο, κυρίως λόγω των ανατιμήσεων. Σύμφωνα με έρευνα που δημοσιεύθηκε σε αθηναϊκή εφημερίδα τα σνακ και τα σάντουιτς κατέγραψαν άνοδο κατά 13,5%. Ακολουθούν τα μπέργκερ με 6% άνοδο, ενώ η πίτσα σημείωσε 5% αύξηση.
Σχετικά με την κατανομή της αγοράς ανά κατηγορία καταστημάτων, το μεγαλύτερο ποσοστό στις συνολικές πωλήσεις του κλάδου καταλαμβάνει διαχρονικά η κατηγορία σνακ και σάντουιτς με το ποσοστό της να ανέρχεται στο 37,6%. Ακολουθεί η κατηγορία μπέργκερ με μερίδιο 27,4% και έπεται η πίτσα με ποσοστό 22,1%. Οι λοιπές αλυσίδες (καταστήματα που προσφέρουν είδη με βάση το κοτόπουλο, την κρέπα, τα ντόνατς κ.λπ.) ελέγχουν περίπου το 10% της αγοράς.
Στην Πάτρα για παράδειγμα, το απλό σάντουιτς κοστίζει περίπου 2,5 ευρώ, ενώ το πιτόγυρο έχει εκτιναχτεί στα 3 έως 3,30 ευρώ. Ένα απλό σουβλάκι καλαμάκι (το οποίο δεν σε χορταίνει) κάνει 2 ευρώ και με 50 λεπτά ακόμη αγοράζει κάποιος σάντουιτς με λουκανικο ή μπιφτέκι, πατάτες και κέτσαπ – μουστάρδα!