Διεθνές προφίλ αποκτούν σταδιακά οι Ελληνες που επιλέγουν να κάνουν αγορές μέσω Διαδικτύου, καθώς, εκτός από την ψήφο εμπιστοσύνης στα εγχώρια online καταστήματα, στρέφονται για τις αγορές τους και εκτός ελληνικών συνόρων.
Σήμερα, το 87% των Ελλήνων καταναλωτών κάνει αγορές από διεθνή ηλεκτρονικά καταστήματα, με το ποσοστό αυτό μάλιστα να είναι –σύμφωνα με το PayPal eCommerce Index 2022– το υψηλότερο πανευρωπαϊκά.
Την ίδια στιγμή, τo 28% του τζίρου των ελληνικών e-shops προέρχεται από το εξωτερικό. Οι Eλληνες αναδεικνύονται μεταξύ των Ευρωπαίων να έχουν το πιο διεθνοποιημένο προφίλ αγορών, με τους Ιρλανδούς να ακολουθούν με 83%, τους Γερμανούς να έπονται με 82% και τους Ισραηλινούς να βρίσκονται στην 4η θέση των πιο φανατικών e-shoppers από το εξωτερικό με 79%.
Συνολικά, ο μέσος όρος των Ευρωπαίων που αγοράζουν από ηλεκτρονικά καταστήματα του εξωτερικού, διαμορφώνεται για το 2022 στο 74%.
Οι Ελληνες προτιμούν να προβαίνουν σε ηλεκτρονικές αγορές από επιχειρήσεις που εδρεύουν εκτός Ελλάδας με βασικό κίνητρο τις τιμές. Ειδικότερα, τα κίνητρα που τους οδηγούν σε online αγορές στο εξωτερικό είναι κυρίως οι καλύτερες τιμές (56%), όπως και η πρόσβαση σε μία πλουσιότερη γκάμα διαθέσιμων ειδών (42%).
Εχουν μεταξύ των Ευρωπαίων το πιο διεθνοποιημένο προφίλ αγορών, με τους Ιρλανδούς να ακολουθούν.
Επιπλέον, ένας στους τρεις (το 35%) απαντά ότι επιλέγει να ψωνίζει από ηλεκτρονικά καταστήματα του εξωτερικού γιατί έχει τη δυνατότητα να ανακαλύψει νέα ενδιαφέροντα προϊόντα, τα οποία δεν γνώριζε καν ότι υπήρχαν.
Αν και οι Ελληνες κρατούν τον τίτλο των πιο φανατικών Ευρωπαίων στις online αγορές εκτός συνόρων, μια σημαντική μερίδα καταναλωτών εξακολουθεί να διστάζει να αγοράσει προϊόντα από ξένη χώρα.
To 21% των Ελλήνων απαντά ότι ο βασικός λόγος που δεν αγοράζει από το εξωτερικό, είναι γιατί το marketplace δεν κάνει αποστολές προϊόντων στην Ελλάδα. Αλλο ένα 31% παραδέχεται ότι έχει αφήσει ημιτελή μια αγορά από site του εξωτερικού γιατί η μέθοδος πληρωμής του καταστήματος δεν το εξυπηρετούσε.
Και φυσικά, ένα από τα βασικά εμπόδια είναι ο καθοριστικός παράγοντας της ασφάλειας, ο οποίος αφορά την έλλειψη εμπιστοσύνης των καταναλωτών προς ορισμένα marketplaces του εξωτερικού.
Σχεδόν 1 στους 3 Ελληνες προβάλλει αυτόν τον λόγο ως τη βασική αιτία που δεν κάνει online αγορές από καταστήματα εκτός Ελλάδας.