Μέχρι και… γραφεία αναποδογύρισαν στα γραφεία της ΕΡΓΟΣΕ στην Αθήνα στην διάρκεια της συζήτησης για την επανεκκίνηση της εργολαβίας Ψαθόπυργος – Ρίο και σύμφωνα με πληροφορίες το επεισόδιο προκάλεσεο φανερά εκνευρισμένος Πρόεδρος της Μηχανικής και επικεφαλής κόμματος στις προσεχείς εκλογές, Πρόδρομος Εμφιετζόγλου. Πριν λίγες μέρες λοιπόν πραγματοποιήθηκε μια επεισοδιακή σύσκεψη στα γραφεία της ΕΡΓΟΣΕ, παρουσία του «μάχιμου» εργολάβου και αρχηγού πολιτικού φορέα, προκειμένου να επανεκκινήσει η πολύπαθη εργολαβία για τη σιδηροδρομική γραμμή ύψους 119 εκατ. ευρώ. Από εκείνη τη «θερμή» συνάντηση, που ξεκίνησε με ένταση και κατέληξε με το αναποδογύρισμα ενός γραφείου από τον θερμόαιμο εργολάβο, προέκυψε μια συμπληρωματική σύμβαση που ήταν για να πάρει μπρος η παγωμένη εργολαβία. Όμως και πάλι τα λεφτά δεν έφτασαν! Η εταιρεία απαίτησε στη συνέχεια αναθεώρηση των τιμών των υλικών, αποκλειστικά για το έργο, πέραν της ρύθμισης που έκανε το υπουργείο λόγω των διεθνών ανατιμήσεων για να αποσυμπιέσει τα κόστη. Υπό την απειλή της διάλυσης του έργου, η εργολαβία ξεκίνησε. Τα εργοτάξια δούλεψαν για λίγο αλλά το τελευταίο διάστημα, όπως αναφέρουν καλά ενημερωμένες πηγές, δεν κινείται ούτε φύλλο στο σιδηροδρομικό έργο, εξέλιξη πο υ οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια στην έκπτωση του εργολάβου!Ο ίδιος ο κ. Εμφιετζόγλου φαίνεται να διαψεύδει το επεισόδιο, ωστόσο αυτόπτες μάρτυρες… άλλα διαδίδουν! Εκτός και αν διηγούνται «φανταστικά περιστατικά» δημιουργήματα της «κοινής» τους φαντασίας! Κομματάκι… δύσκολο!
Πάντως στο δια ταύτα, στα μέσα αυτή της εβδομάδας, η ΕΡΓΟΣΕ αναμένεται να υποβάλλει στην Κομισιόν τα αιτήματα για την ένταξη τριών από τα έξι έργα στο χρηματοδοτικό μηχανισμό “Διασυνδέοντας την Ευρώπη (CEF-Connecting Europe Facility)”. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, για την τύχη των έργων αυτών θα γνωρίζουμε το προσεχές καλοκαίρι. Τα έξι έργα που θα υλοποιηθούν με μελέτη –κατασκευή και για τα οποία έχει ξεκινήσει η διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου, ενδιαφέρον έχουν εκδηλώσει οι κοινοπραξίες ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Intrakat -πλην του διαγωνισμού για τον έκτο προβλήτα που έχουν καταθέσει ξεχωριστές προσφορές-, ΑVAX– Alstom και ΑΚΤΩΡ – Mytilineos.
Τα τρία αυτά έργα είναι το Ρίο – Πάτρα, προϋπολογισμού 477 εκατ. ευρώ, το οποίο είχε κοπεί πέρσι από το CEF και επανακατατίθεται με αξιώσεις, καλύτερη προετοιμασία και νέα μελέτη βιωσιμότητας, η Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο προϋπολογισμού πάνω από 1 δισ. ευρώ και ένα από τα τρία υποτμήματα του άξονα Θεσσαλονίκη – Τοξότες ύψους 1,68 δισ. ευρώ. Το μεγάλο σιδηροδρομικό έργο θα κατασκευαστεί ως ενιαίο ωστόσο λόγω του υψηλού κόστους θα σπάσει στα τρία, προκειμένου να απορροφήσει ευκολότερα πόρους από τις τρεις διαφορετικές προσκλήσεις που βγάζει το CEF, κάτι που θα οδηγήσει σε μια διαφορετική διαχείριση κατά την εκταμίευση των κονδυλίων.