Η Nike κατοχυρώνει το «swoosh», που έμελλε να γίνει ένα από τα διασημότερα λογότυπα στην ιστορία του επιχειρείν.
Αυτό που λίγοι γνωρίζουν είναι ότι πίσω από αυτό το σήμα, αξίας δισεκατομμυρίων, βρίσκεται μία φοιτήτρια, που πληρώθηκε μόλις με 35 δολάρια για τη δουλειά της.
Είναι μόλις τρία χρόνια από τη στιγμή που η Blue Ribbon Sports, μια εταιρεία αθλητικών παπουτσιών που ιδρύθηκε από τους Bill Bowerman και Phil Knight, άλλαξε το όνομά της σε Nike.
Το όνομα αυτό αποτέλεσε την έμπνευση ενός εκ των λιγοστών –τότε- εργαζομένων της. Ο Jeff Johnson ισχυρίστηκε ότι η ιδέα του, που πηγάζει από την Ελληνίδα θεά της Νίκης, του ήρθε σε ένα όνειρο καθώς κοιμόταν.
Όταν, λοιπόν, ο συνιδρυτής της Nike, Phil Knight, ανέθεσε στην Carolyn Davidson, μία φοιτήτρια του graphic design στο Portland State University, να σχεδιάσει το λογότυπο της εταιρείας, εκείνη κατέληξε σε ένα σχήμα που παραπέμπει σε κίνηση και ταχύτητα, αλλά μοιάζει και με τα φτερά της θεάς Νίκης.
Ο Knight δεν ξετρελάθηκε, αλλά δέχθηκε να χρησιμοποιήσει το σήμα και πλήρωσε την Davidson 35 δολάρια.
Την επόμενη χρονιά, η Nike πούλησε παπούτσια αξίας 3,2 εκατ. δολαρίων και τα κέρδη της διπλασιάζονταν κάθε χρόνο για την επόμενη δεκαετία. Το 1980, η Nike ξεπέρασε την Adidas για να γίνει η Νο1 εταιρεία στην αμερικανική αγορά.
Σήμερα, η εταιρεία αξίζει σχεδόν 200 δισ. δολάρια και πουλά προϊόντα με το swoosh συνολικής αξίας άνω των 45 δισ. δολαρίων τον χρόνο.
Όσο για την Davidson, δεν νιώθει «ριγμένη» που το λογότυπο το οποίο σχεδίασε αντί 35 δολαρίων έχει κατακτήσει τον κόσμο. Η Nike αναγνώρισε τη συνεισφορά της, διοργανώνοντας ένα πάρτι προς τιμήν της και της έδωσε ένα πακέτο μετοχών που εκτιμάται ότι άξιζε πάνω από 1 εκατ. δολάρια, καθώς και ένα δαχτυλίδι με διαμάντια και χρυσό, με το σήμα swoosh.