«Το 2022 ήταν μια χρονιά θετική όσον αφορά την κίνηση σε επίπεδο επιβατών και τις μετακινήσεις – μεταφορές με ιδιωτικά μέσα όπως ΙΧ, δίκυκλα, κλπ.
Κατά την τελευταία διετία εξ αιτίας και της αύξησης της επισκεψιμότητας, το λιμάνι της Πάτρας έχει ανακτήσει τις απώλειες της περιόδου με τα υποχρεωτικά μέτρα και τους περιορισμούς και πλέον αισιοδοξούμε ότι το μέλλον θα είναι ακόμη καλύτερο, με βάση και τις προοπτικές της χώρας στον τουριστικό τομέα.
Όσον αφορά το κρίσιμο κομμάτι με τις εμπορευματικές μεταφορές θεωρούμε δεδομένο, με αφορμή τη σταθερότητα που επέδειξε και κατά την περίοδο της πανδημίας, ότι θα κινηθούμε σε σταθερή αναπτυξιακή τροχιά. Οι εκτιμήσεις μας αυτές προέρχονται και από τους ισχυρούς ρυθμούς ανάπτυξης της εθνικής μας οικονομίας με την μεγάλη αύξηση των εξαγωγών μέσα στο 2022 η οποία προβλέπεται να συνεχιστεί μα ακόμη πιο ισχυρούς ρυθμούς και κατά την φετινή χρονιά 2023.
Όταν με το καλό προχωρήσει και το έργο για την έλευση της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής και του ηλεκτροκινούμενου τρένου στην Πάτρα, με βάση και τον κυβερνητικό σχεδιασμό, το λιμάνι της Πάτρας στην κυριολεξία θα μπορεί να απογειωθεί μαζί με τις προοπτικές για την ευρύτερη περιοχή» σύμφωνα με τον ναυτιλιακό πράκτορα της εταιρείας Grimaldi Lines, Αντώνη Κουνάβη.
«Το λιμάνι της Πάτρας ήταν και θα εξακολουθήσει να αποτελεί σημείο αναφοράς στις δια θαλάσσης διελεύσεις κυρίως όσον αφορά τα εμπορεύματα και την τροφοδοσία του Λεκανοπεδίου της Αττικής όπου κατευθύνεται το μεγαλύτερο μέρος σε επίπεδο εισαγωγών εξαγωγών. Όσον αφορά τις επιβατικές μεταφορές, υπάρχει μια υστέρηση, σε σχέση με τα προ της πανδημίας βέβαια δεδομένα η οποία οφείλεται κυρίως στην καθυστέρηση επιστροφής στην κανονικότητα όσον αφορά στον κλάδο των οργανωμένων ταξιδίων.
Αυτή την περίοδο όμως, με άξονα τις σχολικές εκδρομές, από και προς την Ελλάδα, παρατηρείται μια αυξημένη ζήτηση η οποία και αναμένουμε να αποτυπωθεί μέσα στο α’ τρίμηνο του 2023 με την ελπίδα, αν όχι τη βεβαιότητα, ότι η επιβατική κίνηση θα επιστρέψει εν συνόλω στα δεδομένα προ της πανδημίας, άμεσα.
Είναι προφανές ότι η Πάτρα και το λιμάνι της, αμέσως μετά την ολοκλήρωση των μεγάλων υποδομών, με κύρια την Ολυμπία οδό, διαθέτει πλέον ανταγωνιστικό πλεονέκτημα σε σχέση με τα περιφερειακά λιμάνια και μπορεί να κινηθεί πάνω σε μια πολύ σταθερή βάση, διεκδικώντας την ολοκλήρωση μιας σειράς μεγάλων υποδομών όπως το τρένο Πειραιάς – Αθήνα – Πάτρα» αναφέρει ο Γιώργος Τελώνης, επιτ. πρόεδρος του Συλλόγου Ναυτικών Πρακτόρων της Πάτρας.