της ΣΟΦΙΑΣ ΚΑΥΚΟΠΟΥΛΟΥ (ΓΝΩΜΗ)
Το φαινόμενο του Νερατζοπόλεμου ανάμεσα στο ΕΠΑΛ και το 12ο λύκειο στο Κουκούλι, καλά κρατεί. Όπως φαίνεται, σύμφωνα με πληροφορίες γονέων, στο ίδιο έργο θεατές, γονείς, μαθητές και διδάσκοντες, ωστόσο όχι με την ένταση του παρελθόντος. Πριν λίγες ημέρες, μαθητές του ενός σχολείου, πέταξαν νεράτζια στο άλλο, με αποτέλεσμα να δημιουργηθεί ένταση. Η κατάσταση εκτονώθηκε άμεσα με την μεσολάβηση των καθηγητών.
Να θυμίσουμε ότι τον Νοέμβριο του 2021, νεαροί που φοιτούσαν στο 7ο ΕΠΑΛ, πετούσαν νεράτζια με ξυράφια αλλά και πέτρες, στον προαύλιο χώρο του 12ου λυκείου. Τότε μάλιστα είχε τραυματιστεί ένας μαθητής, ενώ τρεις από την ομάδα των 30 περίπου ατόμων που επιτέθηκαν συνελήφθησαν και οδηγήθηκαν στο Αστυνομικό Μέγαρο της οδού Ερμού, όπου και ομολόγησαν πως συμμετείχαν στο συγκεκριμένο περιστατικό.
ΠΟΛΛΑ ΤΑ ΠΕΡΙΣΤΑΤΙΚΑ ΒΙΑΣ ΣΕ ΣΧΟΛΕΙΑ
Πολλά είναι τα περιστατικά βίας που σημειώνονται σε σχολεία τα τελευταία χρόνια, στην Πάτρα. Στο 2ο ΕΠΑΛ σημειώθηκε δύο φορές διάρρηξη στο κυλικείο το φθινόπωρο του 2022, μέσα σε χρονικό διάστημα λίγων ημερών! Ομως, είχε γίνει μπαράζ εμπρησμών την περυσινή χρονιά, όταν μαθητές έβαζαν φωτιά στις τουαλέτες, τοποθετώντας μέχρι και γκαζάκι, το οποίο είχε εκραγεί, ενώ βιντεοσκοπούσαν τον εμπρησμό θρανίων και καρεκλών. Σαν να μην έφταναν όλα αυτά, κάποια στιγμή μαθητής βρέθηκε με τραύμα από κατσαβίδι ακριβώς έξω από το σχολικό συγκρότημα.
Πριν λίγες εβδομάδες, πάλι σε 2ο και 6ο ΕΠΑΛ, είχαμε μαθητές της Γ’ Λυκείου (πάνω από δέκα) που έφθασαν στο σημείο να κυνηγούν καθηγητή. Οπως λένε οι πληροφορίες κυνηγούσαν τον υποδιευθυντή και όταν εκείνος επιχείρησε να “πιάσει” μαθητή, ο δεύτερος του έριξε μπουνιά στο πρόσωπο. Το περιστατικό συνέβη μπροστά στα έντρομα μάτια άλλων μαθητών και μικρότερων τάξεων. Παράλληλα μαθητές άναβαν καπνογόνα μέσα στις τάξεις και το σχολείο είχε… κατακοκκινήσει αφού η ατμόσφαιρα ήταν όντως «πολεμική»! Στο σημείο εκλήθη και η Αστυνομία αλλά και το ΕΚΑΒ.
Όλα τα παραπάνω γεγονότα συνηγορούν σε μία έκρυθμη κατάσταση στα σχολεία και δη στα ΕΠΑΛ, που φαίνεται η κατάσταση να έχει ξεφύγει. Ωστόσο, τόσο οι διευθύνσεις των σχολείων όσο και η διεύθυνση δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης έχουν ξεκαθαρίσει ότι αυτές οι συμπεριφορές δεν γίνονται ανεκτές και εργάζονται προς την κατεύθυνση αυτή, επιδιώκοντας την εύρυθμη λειτουργία των σχολικών μονάδων και την διατήρηση των ισορροπιών.