Συνέντευξη τύπου στη μαρίνα έδωσε το πρωί της Πέμπτης ο Πέτρος Ψωμάς, συνοδευόμενος από μέλη της δημοτικής παράταξης «σπιράλ». Το σημείο επιλέχτηκε συμβολικά προκειμένου να δώσει αφορμές στον υποψήφιο δήμαρχο να μιλήσει για θέματα όπως η κατάσταση της υπάρχουσας μαρίνας, η αναγκαιότητα δημιουργίας νέας και οι καθυστερήσεις των έργων του παραλιακού μετώπου καθώς και για άλλα εκκρεμή έργα της δημοτικής θητείας που ολοκληρώνεται. «Σας προσκαλέσαμε εδώ για να δείτε και μόνοι σας την κατάσταση» είπε, ξεκινώντας τις δηλώσεις του, στους δημοσιογράφους ο Πέτρος Ψωμάς. Ακολούθως δήλωσε συνοπτικά τα εξής:
Υπάρχουσα μαρίνα: Πρόκειται για αλιευτικό καταφύγιο με περιορισμένες δυνατότητες που μειώθηκαν περαιτέρω από την εγκατάλειψη και από ζημιές που προέκυψαν, άλλες από αδιαφορία, άλλες από καιρικά φαινόμενα. Επί χρόνια η δημοτική αρχή δεν κατάφερε να ολοκληρώσει τις διαδικασίες αδειοδότησης. Εδώ και δύο δημοτικές θητείες η υποδομή και οι υπηρεσίες απαξιώθηκαν πλήρως. Πέρασαν 13 μήνες από την κακοκαιρία που έπληξε τη μαρίνα και δεν έγινε ακόμα κατορθωτό να ολοκληρωθούν οι απαραίτητες επισκευές. Το σπιράλ προτείνει πλήρη αξιοποίηση χώρων και ανθρώπων, συνεργασίες με όλους τους εμπλεκόμενους, αναβάθμιση των υπηρεσιών, βελτίωση της εικόνας, επανεκκίνηση λειτουργίας με σύγχρονους κανόνες και ευρωπαϊκές προδιαγραφές.
Νέα μαρίνα Πάτρας: Απαραίτητη η δημιουργία μιας ανταγωνιστικής υποδομής εντός του κεντρικού λιμανιού, με αξιοποίηση διαθέσιμων χρηματοδοτικών εργαλείων, σύμπραξη δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, συνεργασία με τον ΟΛΠΑ (και όσους διαθέτουν τεχνογνωσία), σφιχτό χρονοδιάγραμμα και έντονο πλάνο προβολής. Πολλαπλά τα κέρδη για την πόλη: Πρόσθετη κίνηση στο λιμάνι, υψηλό επίπεδο επισκεπτών, νέες θέσεις εργασίας, τουριστική δραστηριότητα, εισροή κεφαλαίων, αναβάθμιση της Πάτρας και της Αχαΐας, εξωραϊσμός της παραλιακής, ανάπτυξη, ανοδικό οικονομικό σπιράλ.
Το παραλιακό μέτωπο: Τεσσεράμιση χρόνια από την παραχώρησή του στην πόλη, η εικόνα του έχει χειροτερεύσει. Έργα στην περιοχή δεν έχουν γίνει, σε ένα τεράστιο πάρκινγκ έχει εξελιχθεί η περιοχή. Οι «νικήτριες» μακέτες του σχετικού διαγωνισμού παρέμειναν μακέτες! Ουδεμία πρόοδος, κανένα σχέδιο, μηδενική προοπτική. Η εικόνα της πόλης θα αλλάξει από το λιμάνι, η Πάτρα πρέπει να πάψει να γυρίζει την πλάτη στη θάλασσα, οι πατρινοί επιζητούν άμεσες λύσεις και, επιτέλους, παραθαλάσσιο μέτωπο. Η δημοτική αρχή απέτυχε να ικανοποιήσει τις ανάγκες της πόλης και της εποχής.
Τα δημοτικά έργα: Δυστυχώς η πορεία των παραπάνω εργασιών είναι απολύτως ενδεικτική της φιλοσοφίας, των δυνατοτήτων και της (αν)αποτελεσματικότητας της απερχόμενης δημοτικής αρχής. Άλλα έργα δεν αποφασίζονται καν, άλλα πλήττονται από κωλυσιεργίες και καθυστερήσεις, σε άλλα παρατηρούνται λάθη, αστοχίες, παραλείψεις και εμμονές. Χαρακτηριστικά παραδείγματα: το καφέ της μαρίνας (πρώην «Λάγιος»), ο περίφημος ποδηλατόδρομος, το νέο Δημαρχείο στο Αρσάκειο, τα έργα ανάπλασης της Άνω Πόλης, ο πολυχώρος στις παλιές αποθήκες του ΑΣΟ στη Λεύκα, τα συμπληρωματικά έργα στο Έλος της Αγυιάς (που αφορούν την παραλιακή και το πρώην camping του ΕΟΤ). Δεν είναι πλέον ξεκάθαρο αν η δημοτική αρχή δεν θέλει ή δεν ξέρει. Το μόνο σίγουρο είναι πως δεν μπορεί. Και αυτό είναι ένα κορυφαίο κριτήριο που ζητάμε να έχουν κατά νου οι πατρινοί δημότες όταν, τον ερχόμενο Οκτώβριο, θα κληθούν να ψηφίσουν για τη νέα δημοτική αρχή της περιόδου 2024-2028.
Στη συνέντευξη τύπου τον Πέτρο Ψωμά πλαισίωσαν ο δημοτικός σύμβουλος Χαράλαμπος Στανίτσας, το μέλος της Πολιτικής Γραμματείας Στάθης Πολίτης και μέλη του σπιράλ που διαθέτουν γνώσεις και εμπειρία γύρω από θέματα υποδομών και λειτουργίας μαρίνας, οι: Γιώργος Ψωμιάδης, Φάνης Παπακωνσταντόπουλος, Σπύρος Τσολακίδης, Κωνσταντίνος Δούβρης και Αντώνης Καραΐσκος.