«Πόλεμος» για τα +200 δισ. δολάρια της βιομηχανίας των videogames

    Ημερομηνία:

    Στο θρυλικό βιντεοπαιχνίδι Call of Duty: World at War, ο παίκτης που θα ολοκληρώσει όλες τις -τρομακτικές- αποστολές που του ανατίθενται στο σκηνικό του ΄Β Παγκοσμίου Πολέμου, θα διαπιστώσει ότι μπορεί να αποκτήσει πρόσβαση σε ένα άλλο minigame, μέσα στο παιχνίδι. Σε αυτό, προσπαθώντας να επιβιώσει από επιθέσεις ζόμπι, θα διαπιστώσει ότι εισήλθε σε έναν παράλογο -καθώς προσπαθεί να σκοτώσει νεκρούς- πόλεμο ο οποίος δεν τελειώνει. Ποτέ.

    Κάπως έτσι, σκληρός, αδυσώπητος, αλλά κυρίως ατέλειωτος, είναι ο πόλεμος μεταξύ των κυριότερων πρωταγωνιστών του κλάδου των videogames. Γεγονός μάλλον λογικό όμως, σε αυτή την περίπτωση, καθώς οι αντιμαχόμενες πλευρές διεκδικούν το μεγαλύτερο κομμάτι της θηριώδους πίτας του παγκόσμιου gaming τομέα.

    Ενός τομέα ο οποίος σήμερα αποτιμάται σε περισσότερα από 200 δισεκατομμύρια δολάρια, αφορά περίπου 2 δισεκατομμύρια ανθρώπους σε όλο τον πλανήτη και αναμένεται να γιγαντωθεί. Ως το 2027, ο κλάδος του gaming αναμένεται να έχει ξεπεράσει τα 339 δισ. δολάρια και οι γίγαντες του χώρου, SonyMicrosoft, Nintendo, αλλά και οι Google και Apple κ.α. θέλουν το μεγαλύτερο κομμάτι…

    Σε αυτό το πλαίσιο, το super deal της εξαγοράς της εταιρείας εκδόσεως βιντεοπαιχνιδιών Activision Blizzard από τη Microsoft έναντι 69 δισεκατομμυρίων δολαρίων προκάλεσε “σεισμό”. Η αμερικανική Επιτροπή Ανταγωνισμού προσέφυγε εναντίον του deal, η ανάλογη επιτροπή της ΕΕ αναμένεται να εκδόσει απόφαση τις επόμενες μέρες, ενώ η βρετανική Επιτροπή Ανταγωνισμού έριξε την πρώτη “βόμβα”: Απέρριψε τη συμφωνία, με το σκεπτικό ότι θα βλάψει εκατομμύρια gamers, αποστερώντας τους την ευκαιρία να παίξουν από την παιχνιδομηχανή που έχουν σήμερα.

    Υπάρχει φυσικά πλούσιο -πολύ πλούσιο- παρασκήνιο. Όλος ο πόλεμος αφορά το videogame Call of Duty το οποίο ανήκει στην Activision (όπως και το Minecraft και άλλα δημοφιλή παιχνίδια που παίζονται από εκατομμύρια παίκτες καθημερινά και αποδίδουν… άπειρα εκατομμύρια κερδών). Το παιχνίδι είναι μέχρι σήμερα διαθέσιμο στην κονσόλα PlayStation της Sony, το Xbox της Microsoft, το Switch της Nintendo, αλλά και σε κινητά μέσω του PlayStore της Google.

    «Πόλεμος» για τα +200 δισ. δολάρια της βιομηχανίας των videogames

    Με το που ανακοινώθηκε το deal, η Sony ήταν ο πρώτος και κύριος πολέμιος, καθώς “φώναζε” πως η Microsoft σχεδίαζε να αφαιρέσει το Call of Duty από τις άλλες πλατφόρμες (και κυρίως κονσόλες) παιχνιδιών και να την καταστήσει αποκλειστικά διαθέσιμη στο Xbox, κάτι που θα συνιστούσε μονοπώλιο. Η Microsoft πρόσφερε μια συμφωνία 3ετούς πρόσβασης των χρηστών της Sony στο παιχνίδι, κάτι που απορρίφθηκε από τον ιαπωνικό κολοσσό. Οι επικεφαλής των δύο εταιρειών συναντήθηκαν για το ζήτημα, με τη Microsoft να προσφέρει 10ετή πρόσβαση των παικτών του PS στο παιχνίδι έναντι όρων.

    Όμως, λίγο αργότερα, στα τέλη του περασμένου Ιανουαρίου, ο αντιπρόεδρος Επικοινωνιών της Microsoft Φρανκ Σόου, κατήγγειλε δημοσίως ότι η Sony -leader της αγοράς στις κονσόλες- επιχειρεί να χειραγωγήσει τις Βρυξέλλες με ψέματα: “Ακούω ότι η Sony ενημερώνει τους ανθρώπους στις Βρυξέλλες, ισχυριζόμενη ότι η Microsoft δεν έχει την πρόθεση να της προσφέρει ισότιμη διαχείριση σε ό,τι αφορά το Call of Duty εάν εξαγοράσουμε την Activision.

    Τίποτε άλλο δεν θα μπορούσε να απέχει περισσότερο από την αλήθεια. Είμαστε ξεκάθαροι, έχοντας προσφέρει στη Sony μια 10ετή συμφωνία ώστε να τους δώσουμε ισοτιμία στους χρόνους, το περιεχόμενο, τα features, την ποιότητα, το playability και κάθε άλλη λεπτομέρεια του παιχνιδιού. Και είπαμε ότι με χαρά θα το ενισχύσουμε αυτό μέσω ενός συμβολαίου, μιας συμφωνίας, ή άλλων μέσων”.

    Η αλήθεια είναι ότι αυτό που λέει και ο πρόεδρος της Microsoft, Μπραντ Σμιθ, ότι το να κάνει η Microsoft το Call of Duty αποκλειστικά διαθέσιμο σε PC (που τρέχει λειτουργικό σύστημα Windows) ή και Xbox, είναι “οικονομικά παράλογο”, να ευσταθεί, όμως από την άλλη, η Sony έχει το δίκιο της να ανησυχεί και να επιχειρεί να βάλει “τρικλοποδιά” στη συμφωνία των 69 δισ. δολαρίων.

    «Πόλεμος» για τα +200 δισ. δολάρια της βιομηχανίας των videogames

    Γιατί, η Microsoft προσφέρει στη Sony και τη Nintendo πρόσβαση με 10ετή συμβόλαια στο παιχνίδι, όμως η πρώτη ανησυχεί ότι αργά ή γρήγορα θα μείνει χωρίς shooter, όπως χαρακτηρίζεται το διάσημο 1st Person παιχνίδι.

    Εάν η Microsoft πάρει -έστω και μετά από μια δεκαετία- το παιχνίδι κατ’ αποκλειστικότητα, το Xbox θα μπορέσει να “απειλήσει” την πρωτοκαθεδρία της Sony στον τομέα, με το PlayStation να είναι η κονσόλα με τις περισσότερες πωλήσεις στον πλανήτη. Γι’ αυτό το λόγο και η Sony έχει προσβάλλει και δικαστικά τη συμφωνία, ή έστω και να την καθυστερήσει.

    Στο μεταξύ, η αγωνία κορυφώνεται στον κλάδο του gaming, καθώς όλοι προσβλέπουν σε μεγαλύτερο μερίδιο της πίτας, ιδιαίτερα όσο αυτή θα μεγαλώνει με τους ρυθμούς που αναμένεται, με τα studios -όπως η Activision, η Epic Games κ.α.- να έχουν μετατραπεί σε κολοσσούς και πολύφερνες νύφες για τους γίγαντες της τεχνολογίας. Ποιος θα έχει στο cloud του τα πιο δημοφιλή παιχνίδια; Ποιος θα προσελκύσει τους περισσότερους χρήστες; Αυτός θα έχει το… joystick στα χέρια του.

    Κοινοποίηση:

    Τελευταία Νέα

    Κοινοποίηση:

    Περισσότερα Άρθρα
    Σχετικα

    Ο κρίσιμος ρόλος της νάυλον σακούλας στην έρευνα για τη γιάφκα των Αμπελοκήπων

    Ο χρόνος παραγωγής μίας …νάυλον σακούλας σκουπιδιών –φέρεται να...

    Ντίζελ, μαζούτ και άλλα προϊόντα μεταφέρονται από πλοίο σε πλοίο στο Αιγαίο, κοντά στη Λέσβο και τη Χίο

    Ανησυχία για ενδεχόμενη περιβαλλοντική ρύπανση προκαλούν οι μεταγγίσεις πετρελαίου...

    Τη Δευτέρα 2 Δεκεμβρίου η κεντρική προεκλογική εκδήλωση του...
    Best Shop