Είναι γεγονός πως το Καρναβάλι της Πάτρας απέκτησε τελείως διαφορετική δομή μετά τη δεκαετία του 40. Η -μέχρι τότε- καρναβαλική περίοδος που σήμαινε συγκεκριμένα πάρτι – χορούς, άλλαξε τελείως μετά την «υποχρεωτική» για μια δεκαετία σχεδόν, διακοπή του, λόγω της συμφοράς του Β’ παγκοσμίου Πολέμου και της εμφύλιας τραγωδίας που ακολούθησε.
Εισήχθησαν νέοι θεσμοί στο Καρναβάλι, που είναι σε ισχύ μέχρι σήμερα η παρέλαση και ο κρυμμένος θησαυρός έγινε το επίκεντρο των δράσεων, το καρναβάλι έγινε «must» σε μια πόλη της οποίας οι κάτοικοι το εκτόξευσαν πανελλαδικά, αυτοί το οδηγούν, σε όποιους νέους δρόμους κι αν οδηγείται.
Η ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ
Επιστήμη ολόκληρη είναι η τέχνη της διαφήμισης, ο τρόπος που θα περάσεις τα μηνύματα που θες.
Ειδικά στις μέρες μας θεωρείται ως μοναδικός ο τρόπος με τον οποίο γινόταν κάποτε η διαφήμιση μιας ταινίας.
Θυμηθείτε τα πολυγωνικά διαφημιστικά των ταινιών, με το συγκεκριμένο λεξιλόγιο και φράσεις όπως «αφθάστου εποχής», «ο μετρ της δράσης» κλπ.
Ιδίας αισθητικής, όσο και δυσκολίας ήταν οι διαφημίσεις για τους καρναβαλικούς χορούς στην Πάτρα την περίοδο της Αποκριάς. Με δεδομένο ότι για μια περίοδο τριών εβδομάδων είχαμε στην πόλη τη διεξαγωγή δεκάδων χορών, ο επιμελητής της διαφήμισης όφειλε να βρει τρόπο ώστε να την κάνει να ξεχωρίσει. Και η υπερβολή ήταν ένας εύκολος τρόπος.
Πέραν όλων των άλλων οι συγκεκριμένες καταχωρήσεις είναι ένα σημαντικό αρχείο για την καταγραφή της καρναβαλικής ιστορίας, περιλαμβάνουν το πρόγραμμα των χορών, λεπτομέρειες για τις εκπλήξεις που γίνονταν και φυσικά για τα κτίρια και τις αίθουσες που επιλέγονταν από διάφορους συλλόγους για τον ετήσιο καρναβαλικό τους χορό.