Ολοκληρώθηκαν οι έλεγχοι στα εργαστήρια της διεύθυνσης Εγκληματολογικών Ερευνών, όλων των δειγμάτων βιολογικού υλικού που είχαν συγκεντρωθεί από τα ειδικά κλιμάκια της πυροσβεστικής, από τον τόπο του πολύνεκρου σιδηροδρομικού δυστυχήματος έξω από τα Τέμπη, χωρίς να αλλάξει κάτι στον μαύρο απολογισμό των 57 νεκρών.
Όπως έγινε γνωστό από την Αστυνομία, στα εγκληματολογικά εργαστήρια έφτασαν συνολικά, από την πρώτη στιγμή μέχρι και χτες, 107 δείγματα από νεκρούς και ανθρώπινα μέλη. Από την έρευνα ταυτοποιήθηκαν οι 55 νεκροί. Ένας νεκρός παραμένει ακόμα άγνωστος, καθώς δεν τον έχει αναζητήσει κανείς και δεν υπάρχει συγκριτικό δείγμα για την ταυτοποίηση μέσω DNA, ενώ μια γυναίκα αναζητεί ακόμα την κόρη της που επέβαινε στο τρένο, αλλά δεν έχει βρεθεί κανένα ίχνος της.
Στο τόπο του δυστυχήματος, το μακάβριο έργο της πυροσβεστικής σχεδόν τέλειωσε, καθώς έχουν απομακρυνθεί όλα τα βαγόνια και συντρίμμια από την φοβερή σύγκρουση των δύο τρένων και απομένει ένας τελευταίος έλεγχος για τυχόν βιολογικό υλικό στο έδαφος, κάτι που αναμένεται να ολοκληρωθεί τις επόμενες ώρες, οπότε και αναμένεται να ανακοινωθεί η λήξη των ερευνών.
Κουφέτα και λευκά τριαντάφυλλα
Κι ενώ η δικαστική διερεύνηση της υπόθεσης αποτελεί μέλημα των Αρχών, αρχαίο δράμα θυμίζουν οι σκηνές που εξελίσσονται στις κηδείες των θυμάτων που έχουν ταυτοποιηθεί, συγκλονίζοντας την ελληνική κοινή γνώμη. Κουφέτα, λευκά μπαλόνια και άσπρα τριαντάφυλλα μοίραζαν οι φίλες της 23χρονης Ιφιγένειας Μίτσκα στον Ιερό Ναό Πέτρου και Παύλου στα Γιαννιτσά, όπου εψάλη η εξόδιος ακολουθία της 23χρονης κοπέλας, η οποία επέβαινε στο βαγόνι 3. Τραγικές φιγούρες τα μέλη της οικογένειάς της, που έχουν βυθιστεί στο πένθος, αλλά και φίλοι του κοριτσιού, που είναι συντετριμμένοι από τον θάνατό της. Θρήνος και στον Τύρναβο χθες, όπου οι οικείοι της και οι φίλοι αποχαιρέτησαν την 42χρονη, Βάγια Μπλέκα – Καρακώστα στον Ιερό Ναό Παναγίας Φανερωμένης. «Θα τη θυμόμαστε πάντα για την καλοσύνη της, την εργατικότητα, τη συναδελφικότητα και τη δοτικότητά της» ανέφεραν, αποχαιρετώντας την 42χρονη νοσηλεύτρια στο Γενικό Νοσοκομείο Λάρισας, οι συνάδελφοί της. Η άτυχη γυναίκα θα ταξίδευε στην Αμερική, για να συναντήσει τον άντρα της, αξιωματικό των Ενόπλων Δυνάμεων, που βρισκόταν εκεί για υπηρεσιακούς λόγους.
Στιγμές ανείπωτης οδύνης εξελίχθηκαν χθες και στη Θέρμη Θεσσαλονίκης, στο «τελευταίο αντίο» στον 28χρονο Σωτήρη Καραγεωργίου. Τραγική φιγούρα η μητέρα του να φωνάζει: «Χάνω το παιδί μου». Ο 28χρονος Σωτήρης Καραγεωργίου με καταγωγή από την Ημαθία, ζούσε τα τελευταία χρόνια στη Θεσσαλονίκη. Για το τριήμερο της Καθαράς Δευτέρας είχε ταξιδέψει στην Αθήνα. «Είχαν πάει με τις κοπέλες τους και τους περιμέναμε να επιστρέψουν» είχε πει ο πατέρας του φίλου του, Παύλος Ασλανίδης.
Ανάγκη για αίμα στο Παπανικολάου
Ταυτόχρονα, δραματικές εκκλήσεις για αίμα από το στενό περιβάλλον της Ανυσίας Λιούρη που έτυχε να ταξιδεύει με το μοιραίο τρένο, που συγκρούστηκε με την εμπορευματική αμαξοστοιχία στα Τέμπη με αποτέλεσμα τον θάνατο 57 επιβατών. Η άτυχη Ανυσία Λιούρη -κόρη αντιπλοιάρχου του Λιμενικού Σώματος- πολυτραυματίας νοσηλεύεται διασωληνωμένη και σε καταστολή στην Α’ ΜΕΘ εγκαυμάτων του Νοσοκομείου «Παπανικολάου» στη Θεσσαλονίκη. Ήδη έχει υποβληθεί σε σειρά εγχειρήσεων και θα ακολουθήσουν πολλές ακόμη, με αποτέλεσμα να είναι εξαιρετικά σημαντική η αιμοδοσία των συμπολιτών μας. Επέβαινε στο δεύτερο βαγόνι στο οποίο όπως προέκυψε σκοτώθηκαν οι περισσότεροι επιβάτες, ενώ η Ανυσία εκσφενδονίστηκε από το παράθυρο κατά τη διάρκεια της σύγκρουσης και κατέληξε να κείτεται στα χωράφια.
Στα λίγα καλά νέα, η έκβαση της υγείας του Γεράσιμου – Ιάσωνα Γεωργιάδη, του μοναδικού επιζώντα από το βαγόνι 1.«Ελπίζουμε σήμερα ή αύριο να ξεκινήσει η διαδικασία να αποσωληνωθεί. Να ξυπνήσει, να είναι γερός, να μην θυμάται πολλά πράγματα… Έχουμε δρόμο πάντως, δεν σταματάμε… τι θα χρειαστεί από πλαστικές, από τέτοια, από αυτά, έχουμε… Αλλά είμαστε αισιόδοξοι ότι σιγά – σιγά θα μπορέσει να επανέλθει», δήλωσε στον ΑΝΤ1 ο πατέρας του 20χρονου Γεράσιμου. Ο 20χρονος κατά τη διάρκεια της σύγκρουσης, εκσφενδονίστηκε από το παράθυρο, προσκούοντας στο έδαφος έξω από το βαγόνι γλιτώνοντας έτσι την έκρηξη και τη φωτιά που ακολούθησε και τύλιξε όλο το βαγόνι με αποτέλεσμα τον θάνατο όλων των επιβατών του. Ο Γεράσιμος ήταν ο μόνος που γλίτωσε τον μαρτυρικό θάνατο. Όμως, η πτώση στο έδαφος του προκάλεσε σοβαρά τραύματα και μπορεί να γλίτωσε τον κίνδυνο για την ζωή του, ωστόσο τώρα ξεκινάει ο Γολγοθάς της αποκατάστασης.
«Είμαι στην κάθοδο, είμαι καλά εδώ;»
Στο μεταξύ, σοκάρει μια στιχομυθία μεταξύ του Σταθμάρχη και του μηχανοδηγού της μοιραίας επιβατικής αμαξοστοιχίας Intercity 62, στιχομυθία η οποία θα μπορούσε να είχε αλλάξει όλο το σκηνικό της εθνικής τραγωδίας. Συγκεκριμένα, την ώρα που το Intercity 62 είχε μπει στο ρεύμα καθόδου, δηλαδή κινούνταν στην ίδια γραμμή με την εμπορική αμαξοστοιχία, ο μηχανοδηγός της φαίνεται πως απευθύνθηκε στο σταθμαρχείο Λάρισας.
Σύμφωνα με τα όσα μετέδωσε ο τηλεοπτικός σταθμός Alpha, ο μηχανοδηγός του Intercity 62 είπε στον σταθμάρχη: «είμαι στην κάθοδο, είμαι καλά εδώ;». Ο σταθμάρχης Λάρισας, σε πρώτη φάση τουλάχιστον, φέρεται πως δεν απάντησε. Σημειώνεται ότι αυτή η προσπάθεια επικοινωνίας του μηχανοδηγού με τον σταθμάρχη γίνεται λίγα λεπτά πριν από το δυστύχημα. Δηλαδή το τρένο είχε φύγει από τον σταθμό της Λάρισας και ο μηχανοδηγός αντιλήφθηκε ότι πήγαινε ανάποδα. Λίγα λεπτά αργότερα, έγινε η μετωπική σύγκρουση με την εμπορική αμαξοστοιχία. Πάντως, οι αστυνομικοί δεν έχουν αναλύσει όλο το υλικό της ενδοεπικοινωνίας, για να διαπιστώσουν εάν υπήρξε στη συνέχεια κάποια απόκριση από τον σταθμάρχη.
Την ίδια ώρα, πληροφορίες αναφέρουν πως δεν αποκλείεται η έρευνα των Αρχών να επεκταθεί και στον επόμενο σταθμό μετά την Λάρισα, δηλαδή στους Νέους Πόρους Πιερίας, καθώς από εκεί κατέβαινε η εμπορική αμαξοστοιχία και οι Αρχές θέλουν να διαπιστώσουν εάν από εκεί έβλεπαν πως τα δύο τρένα κινούνταν στην ίδια γραμμή.
Το «δις εξαμαρτείν»
Πολύ περισσότερο, όταν κατά πληροφορίες ο Σταθμάρχης Λάρισας φέρεται να είχε κάνει το ίδιο ακριβώς λάθος και με άλλη αμαξοστοιχία, δηλαδή έβαλε σε λάθος γραμμή τοπική αμαξοστοιχία, αλλά ο μηχανοδηγός της αντελήφθη το λάθος και έκανε πίσω. Ειδικότερα, ο 59χρονος υπάλληλος του ΟΣΕ φέρεται λίγες ώρες πριν την μοιραία σύγκρουση των δύο αμαξοστοιχιών να κατηύθυνε ένα τοπικό τρένο -τον προαστιακό της Λάρισας- σε λάθος ράγες, όπως μετέδωσε ο τηλεοπτικός σταθμός ΣΚΑΪ.
Δηλαδή, όταν ο Προαστιακός, γεμάτος με επιβάτες, έφτασε στο σημείο «Ψαλίδι – Παλιοφάρσαλο», ο Σταθμάρχης γύρισε το κλειδί, με αποτέλεσμα το τρένο να πάει σε λάθος γραμμή. Κατά τις ίδιες πληροφορίες και για καλή του τύχη, ο μηχανοδηγός του Προαστιακού αντιλήφθηκε και επεσήμανε το λάθος, ενώ έκανε πίσω την αμαξοστοιχία, προκειμένου να επανέλθει στη σωστή γραμμή.
Το «μαύρο κουτί»
Αξίζει να σημειωθεί ότι στο σημείο της τραγωδίας εντοπίστηκε και το καταγραφικό, το λεγόμενο «μαύρο κουτί» του ενός εκ των δύο τρένων, χωρίς να έχει επί του παρόντος διευκρινιστεί σε ποια αμαξοστοιχία ανήκε. Στο μικροσκόπιο των Αρχών βρίσκονται επίσης όλες οι συνομιλίες μεταξύ του μηχανοδηγού του Intercity 62 και του Σταθμάρχη Λάρισας.