Σε ανακοίνωση της δημοτικής παράταξης ΩΡΑ ΠΑΤΡΩΝ αναφέρονται τα εξής:
Η ανείπωτη τραγωδία των Τεμπών φέρνει επιτακτικά στο τραπέζι διαλόγου το θέμα χρόνιων παθογενειών που αντιμετωπίζουμε ως πολίτες στο θέμα των δημόσιων υποδομών και των έργων πού κωλυσιεργούν.
Η παράταξή μας συμμετέχει και καλεί όλους του πολίτες, συλλογικότητες και φορείς να συμμετέχουν στις απεργιακές κινητοποιήσεις αλλά και στη συγκέντρωση που θα πραγματοποιηθεί στην Πλατεία Γεωργίου στις 10:30 της Τετάρτης 08/03/2023.
Συμμετέχουν εδώ και μέρες, όπως είναι φυσικό οι εργαζόμενοι σιδηροδρομικής γραμμής Κιάτο Αίγιο Πάτρα αλλά και του Προαστιακού, αναδεικνύοντας με τον τρόπο τους τα πολλά προβλήματα που υπάρχουν στον άξονα της Δυτικής Ελλάδας.
Την 17η Απριλίου 2019 πραγματοποιήθηκε το πρώτο δοκιμαστικό δρομολόγιο από Κιάτο προς το Αίγιο και το χρονοδιάγραμμα ήθελε να ξεκινά τακτικό δρομολόγιο έπειτα από έξι μήνες.
Μεσολάβησαν οι εκλογές τον Ιούλιο του 2019, η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας έθεσε την γραμμή σε μερική λειτουργία το 2020 ενώ είχαμε συνεχή προβλήματα στις υποδομές με εκτροχιασμούς (Ξυλόκαστρο κ.α.).
Παράλληλα, υπήρξαν καταγγελίες από τα σωματεία των εργαζομένων για τα προβλήματα της γραμμής, τη μη λειτουργία της τηλε- διοίκησης, την προβληματική λειτουργία της φωτοσήμανσης κ.α.
Αλλά και ο προαστιακός της Πάτρας δεν υπολειπόταν στα προβλήματα.
Τον Μάρτιο του 2020 συρμός εκτροχιάστηκε έξω το σταθμό, ενώ ένα χρόνο αργότερα επαναλήφθηκε αντίστοιχο περιστατικό στον Άγιο Ανδρέα. Οι μειωμένες ταχύτητες βοήθησαν στο να μην έχουμε τραυματισμούς και θύματα.
Παράλληλα οι καταγγελίες πολιτών, φορέων και των φίλων του σιδηροδρόμου καθημερινά έβλεπαν το φως της δημοσιότητας.
Προβλήματα στις υποδομές, μπάρες που δεν έπεφταν, μεγάλες καθυστερήσεις, ελλιπής συντήρηση, ελλιπής έλεγχος εισιτηρίων κ.α.
Η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας έχει ευθύνες για το παρατημένο στην τύχη του σιδηροδρομικό δίκτυο. Η συνάντηση με τον πρώην υπουργό μεταφορών κ. Καραμανλή την 20/11/19 με αντιπροσωπία του Δημοτικού Συμβουλίου έδωσε απαντήσεις το πώς αντιμετωπίζει το σιδηρόδρομο και τις υποδομές. Είχαμε καταγγείλει τότε το αυταρχικό ύφος, την περιφρόνηση και την ασέβεια προς το Δημοτικό Συμβούλιο της Πάτρας. (το Δημοτικό Συμβούλιο και τότε συγκλήθηκε με υπογραφές της αντιπολίτευσης).
Τα τρένα που κινούνται στον προαστιακό έχουν κλείσει εικοσαετία και θα πρέπει να ελεγχθούν ενδελεχώς, να προγραμματιστεί γενική επισκευή ή ανακατασκευή τους. Είναι πλέον «γερασμένα» μην παρέχοντας σύγχρονη ποιότητα υπηρεσιών στο μεταφορικό τους έργο, ενώ θα πρέπει να μηδενιστεί και οποιαδήποτε πιθανότητα ως προς τη μη ασφαλή χρήση τους. Σε ιδανική κατάσταση θα έπρεπε οι συρμοί να αντικατασταθούν με σύγχρονους.
Οι γραμμές σε όλο το δίκτυο χρήζουν άμεσης επισκευής και συντήρησης για να αποφευχθεί οποιοσδήποτε κίνδυνος εκτροχιασμού αλλά και προβλήματα καθυστερήσεων.
Τοποθέτηση των απαραίτητων συστημάτων που θα εξασφαλίζουν την ασφαλή λειτουργία του προαστιακού έως την Κάτω Αχαΐα.
Το τρένο αποτελεί διεθνώς το πιο γρήγορο, ασφαλές και φιλικό για το περιβάλλον μέσο μεταφοράς. Η παράταξή μας έχει εδώ και χρόνια αναδείξει την πολύπλευρη σημασία τόσο της σιδηροδρομικής γραμμής Πάτρα-Αίγιο-Αθήνα, όσο και τη λειτουργία του Προαστιακού στην πόλη μας, αλλά και τη σημασία των υποδομών (εμπορικό λιμάνι, οδικό δίκτυο) συμμετέχοντας και αναδεικνύοντας τα υπαρκτά προβλήματα της πόλης μας. Η παράταξή μας βρέθηκε έξω από την Αχαΐα Κλάους σε συνέδριο που συμμετείχε ο κ. Καραμανλής το 2020 σε ακτιβιστική ενέργεια για να αναδείξουμε το πρόβλημα.
Καλούμε τον Πατραϊκό λαό σε ευρεία συμμετοχή στις κινητοποιήσεις, ταυτόχρονα καλούμε τον πρόεδρο του Δημοτικού Συμβουλίου και το Δήμαρχο να συγκαλέσουν ΑΜΕΣΑ Δημοτικό Συμβούλιο για να συζητηθεί μαζί με αρμόδιους και τοπικούς φορείς το θέμα του τρένου, που πρέπει να αποτελέσει τη ραχοκοκαλιά των μεταφορών στην περιοχή μας και την χώρα..